Skip to main content

Mijn internetverbinding valt elke 10-15 minuten weg en komt na een paar seconden weer terug.

Kan iemand mij ideeën geven over dit probleem?

Ik gebruik thuis glasvezelinternet.

Ik heb veel verschillende opties geprobeerd in de modeminstellingen. Maar ik kreeg geen resultaten. Voor zover ik kan zien, is het enige dat een probleem zou kunnen veroorzaken als de converter en de modem niet van hetzelfde merk zijn.

Zal dit een probleem veroorzaken voor de verbinding?

Hallo ​@denis_amsterdam 

Het moet geen probleem zijn dat de converter en router niet van hetzelfde merk zijn.

Valt de verbinding bekabeld en via de WiFi weg? Wat heb je voor de rest allemaal bekabeld aangesloten op de router en zie je het internet lampje op de router rood branden wanneer het internet wegvalt?

Kijk het eens aan zonder bekabelde apparatuur aangesloten.

Hallo, bedankt voor reactie.

Er is geen bekabelde apparatuur aangesloten

Als ik de modem controleer, is er geen verandering in de lampjes, maar niet alleen de bekabelde internetverbinding, maar ook de wifi-verbinding wordt verbroken. De onderbreking duurt een paar seconden.

@denis_amsterdam 

Welke converter heb je? Heb je de router al eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

Kabel tussen converter en router vervangen kan misschien ook helpen.

Ik heb de kabel tussen de glasvezelkabel van het netwerk en de converter vervangen.

De resultaten zal ik later met jullie delen.

Bedankt voor interesse.

Reageer