Skip to main content

Hallo Odido,

Ik wil graag mijn contract laten ontbinden, zoals ik reeds op 7 oktober bij jullie heb aangegeven (73537050). Helaas heb ik tot op heden nog geen enkele reactie van jullie hierop mogen ontvangen.

Sinds begin april 2024 ben ik klant bij jullie voor glasvezel internet (via KPN WBA), echter ervaar ik sindsdien structureel zeer trage en instabiele verbinding, vooral vaak eind van de middag en in de avonduren. Hierover heb ik sinds juni, meerdere keren met jullie contact gezocht, maar jullie hebben dit niet kunnen oplossen.

In het verzamel topic, lees ik dat jullie je er van bewust zijn dat de problemen op het WBA-netwerk al langere tijd spelen en nog steeds niet zijn opgelost. Maar ook in dat topic is het erg stil vanuit jullie kant.
https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921

Ik wil ook even refereren naar het interview op Kassa (https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/603613), waar een lid van de Raad van Bestuur van Odido zei dat als Odido het probleem niet kan oplossen, klant mag weggaan.

Bij deze wil ik jullie nogmaals herinneren aan mijn verzoek voor ontbinding, met daarbij

* zonder extra kosten mijn contract te ontbinden.
* tenminste compensatie voor de periode dat ik op jullie reactie zit te wachten.


Graag ontvang ik alsnog op korte termijn een schriftelijke reactie van jullie. Mijn klantgegevens staan in het profiel. Mocht er meer informatie nodig zijn, laat het me dan weten. Bij voorbaat dank.


Gr. L.

Hi ​@Leon424, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aangeeft. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat het abonnement al stopgezet is. Dit komt omdat er een aanvraag gedaan is bij een andere provider op 08-10-2024. Daar heb je aangegeven dat het contract per 18-10 stopgezet moest worden. Dit is ook gebeurd.

Door deze aanvraag is de afkoopsom getriggerd, dit komt omdat wij het niet handmatig hebben ingevoerd. Ik heb als het goed is de afkoopsom nu weggehaald, echter weet ik niet of dit te laat is. Het kan zijn dat ze dit de 25e nog kunnen afschrijven, als dit zo is, laat het dan alsjeblieft weten. Dan zal ik dat vergoeden voor je!


@Tommie van Odido zelfde probleem ondervinden veel meer mensen. Kunnen we nu concluderen dat het niet opgelost kan worden? 

En zo ja, moeten we over naar ander provider?

Eigenlijk ben jij de enige van odido die duidelijk reactie heeft gegeven. zie ander Topic!!!


Hey ​@hakangumus, dit speelt al erg lang en we doen ons best om het op te lossen. Echter zijn onze handen gebonden en wachten we tot KPN het probleem concreet opgelost heeft in de firmware van de ONT's. Hierover is er verder nog geen update, dus hoe lang het nog kan duren weet ik echt niet. 


@Tommie van Odido oplossing lijkt toch een nokia ont, lees ander topic. En odido geeft niet het gevoel dat er iets eraan gedaan wordt. Ik met een 24/7 baan ben ik afhankelijk hiervan. Gelukkig heb ik een onbeperkt mobiel. 
 


Hi ​@Leon424, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aangeeft. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat het abonnement al stopgezet is. Dit komt omdat er een aanvraag gedaan is bij een andere provider op 08-10-2024. Daar heb je aangegeven dat het contract per 18-10 stopgezet moest worden. Dit is ook gebeurd.

Door deze aanvraag is de afkoopsom getriggerd, dit komt omdat wij het niet handmatig hebben ingevoerd. Ik heb als het goed is de afkoopsom nu weggehaald, echter weet ik niet of dit te laat is. Het kan zijn dat ze dit de 25e nog kunnen afschrijven, als dit zo is, laat het dan alsjeblieft weten. Dan zal ik dat vergoeden voor je!

 

Beste ​@Tommie van Odido,

Bedankt voor het uitzoeken en je reactie. Het klopt dat ik ben overgestapt. Na maanden vragen en wachten op een oplossing, vond ik het wel tijd voor weer een normaal werkende internetverbinding thuis (zoals je zelf onder je reacties schrijft: "life is too short to drink bad wine").

Je aanpassing voor de afkoopsom was helaas al te laat, deze is inmiddels toch afgeschreven. Naar mijn mening onterecht. Zou je dit kunnen rechtzetten?

Daarnaast zou ik enige compensatie van jullie voor de maanden met een slechte verbinding wel terecht vinden.

Ook ga ik er vanuit dat jullie die t56 modem nog terug willen. Ik hoor graag als dat niet zo is, anders wil ik van jullie nog een bericht over het retour proces ontvangen.

Gr, L.


Hey ​@Leon424, bedankt voor de verduidelijking.

Ik heb de vergoeding in gang gezet voor je! Het lukt me echter niet meer om een e-mail te versturen met de retour instructies. Zou je het modem willen opsturen volgens deze instructies in dit topic?  

 


Reageer