Skip to main content
10000 Topics
No Internet since yesterday (23 November 2024) - Den Haag
Good Morning, Since yesterday (23 November 2024 at 15:40) I have no Internet. My router failed to renew DHCP (WAN) at that time and cannot get a DHCP address (WAN) since then. I called customer service and was able to get hold of a technical person (Andreas, thank you) but got disconnected during the call and then it was past 17:30 when customer service closes. All lights on the Huawei NTU are green. All lights on the Zyxel router are green, only the Internet Globe on the router is red. Logging in the router confirms it’s not getting DHCP on the WAN. I have reset the router to factory defaults (T-56), replaced the UTP cable : the same issue persists. T56 router - Internet globe RED NTU - Seemingly normal operation I see folks reporting issues in Den Haag since yesterday about the same time, some has NTU with red lights (which seems to be pointing to fiber or authentication issues) some are different than mine. Is there a structural issue going on or should this be handled one by one ? I work remotely so it’s very important for me to have Internet so I hope this can be resolved quickly. I would appreciate an internet voucher to at least have some sort of Internet until there is a solution. One remark : I picked up my first mobile subscription from Odido on Thursday, 3 days ago. I hope adding that subscription didn’t change something in my home Internet that’s causing this issue. It’s just a side information to help orient technical troubleshooting.
Slimme stekker niet gekoppeld krijgen
Helaas ervaar ik problemen met het werkend krijgen van een slimme stekker. Hopelijk is er hier iemand met de oplossing. In mijn zoektocht naar een slimme stekker heb ik bewust gekozen voor een stekker van Imou, gezien ik hiervan al camera's en een deurbel had naar volle tevredenheid, ideaal dat de stekker ook in de zelfde app kan! Althans dat is wat ik dacht.. Met geen mogelijkheid heb ik tot zover de stekker gekoppeld gekregen, daarvoor al vanalles geprobeerd, ook in de modem instellingen. Zelfs in een Odido winkel ermee geweest, ook die konden mij niet verder helpen. Het bijzondere eraan is dat het echt specifiek te maken heeft met 'iets' van het Odido netwerk. Zowel op mijn eigen netwerk als van 2 andere huishoudens welke ook Odido hebben, krijg ik de stekker niet werkend. Gek genoeg, ik heb het op 1 locatie kunnen testen met het netwerk van de concurrent, waarin de stekker direct probleemloos gekoppeld word en bruikbaar is. Ook in de odido winkel lukte het koppelen, maar waarom wel wisten ze mij niet te vertellen. De stekker werkt dus wel, maar om een of andere reden niet op het Odido thuisnetwerk.. Er is ook gedacht aan het type modem, maar daarbij zijn die ook verschillende getest, zowel de Zyxel T50 van mijzelf als de T56 van een ander huishouden van 2 maand oud. Natuurlijk kan ik een andere stekker kopen, maar mijn voorkeur gaat uit naar deze vanwege de app. En daarbij werkt een andere stekker wel of blijft dit probleem..? Ik sta voor een groot raadsel en ik hoop dat iemand de gouden tip voor mij heeft! Alvast bedankt voor het meedenken.
Wifi Zyxel T56 valt weg.
Ik dacht dat het een goed idee zou zijn om mijn T54 router in te ruilen voor een T56 nu ik over glasvezel beschik. Het had een beter idee geweest als ik eerst de ervaringen en klachten over de T56 had gelezen hierbij de Odido community. Het eerste half uur nadat de T56 was geinstalleerd viel mijn wifi compleet weg. Dus geen wifi symbool met uitroepteken op mijn telefoon. Nee, ik was verbonden met mijn 4G/5G internet. In de lijst met draadloze netwerken zie ik wel mijn ssid, verbonden, maar met de melding: kan de verbinding niet verifiëren. Ik moet de router herstarten om mijn wifi terug te krijgen. Dit gebeurt wel 60x per dag. De T54 gaf nooit problemen. Ik heb via X aan Odido doorgegeven dat niet mijn oude T54 retour gaat, maar de nieuwe T56. Maar dat mag weer niet. Eerst de oude T54 terug, en als we die binnen hebben sturen we u een nieuwe T54 toe. U krijgt een voucher voor onbeperkt data. Wat heb ik eraan als ik Youfone heb? Nee Odido, de nieuwe T56 gaat retour. Odido weet van de problemen met de T56, want er staan tal van berichten met problemen met dat p**pding. Ik snap niet waarom Odido de T56 uit blijft geven. Ik weet al ongeveer wat voor antwoord ik ga krijgen van de moderators: "Hallo Arno, wat vervelend dat je problemen ondervind met de Zyxel T56. Wij willen natuurlijk dat je onbezorgd kan internetten. Zou je misschien eens kunnen proberen om de mediaconverter 10 seconden van de stroom af te halen en de router te resetten met behulp van een paperclip ?" Wat denk je zelf ? Nee Odido, de Zyxel T56 komt zo snel mogelijk jullie kant weer op. Ik ga niet 60+ keer de router aan/uit zetten.
Ongevraagde verlaging Internet snelheid
Hoewel ik er niet de voorkeur aan geef via de Community te communiceren met een leverancier van diensten lijkt het, gezien de veelal snelle inhoudelijke reacties van medewerkers en deskundigen zoals ik die zie in andere topics, de enige weg: Mijn ervaring….. Op 12 juli jl. een blij bericht van Odido ontvangen dat mijn internetverbinding (100MBps) gratis verhoogd was naar 140Mbps. In de praktijk komt dat voor mijn adres neer op ~135-138Mbps up en down. Best netjes. Medio oktober ontving ik bericht dat er in de nacht van 24 oktober werkzaamheden in mijn postcode uitgevoerd zouden worden en dat de verbinding dan kort onderbroken zou zijn. Prima. Ook de info wat te doen als de verbinding niet vanzelf terug zou komen. Duidelijk. Werkzaamheden uitgevoerd, de volgende ochtend een ander ext. IP adres. Alle lampjes groen. Dus up and running"”, leek het. Wat er echter niet vermeld werd is dat na het onderhoud de verbinding aanzienlijk trager zou zijn. (Schommelend, zowel up als down tussen de 103 en 115Mbps) Dan maar de Nokia en Zyxel volgens de richtlijnen spanningsloos gemaakt, de interne aansluiting losgekoppeld etc., etc. en weer opgestart.Snelheid veranderde helaas niet. Hierover eerst op 25 oktober een e-mail gestuurd naar service_consument@odido.nl. Geen reactie.Op 7 november via het contactformulier nogmaals eenzelfde bericht over de korte duur van de snelheidsverhoging gestuurd. Aangevuld met de informatie dat ik alle mogelijke adviezen gevolgd heb om de verbinding weer naar de snelheid van voor het onderhoud te brengen. Een ontvangstbevestiging als standaard antwoord met een kenmerk (74194750/2024-11-07 14:37:41) met als toezegging: binnen 6 dagen een inhoudelijke reactie!Aangegeven dat ik ervan uit ging dat er op afstand “aan de knopjes gedraaid zou worden” om mijn verbinding weer op de in juli aangekondigde en tot het onderhoud gehaalde snelheid terug te brengen. Helaas heb ik tot op heden nog geen enkele actie of inhoudelijke reactie van de kant van Odido, dat er iets met mijn melding gedaan zou worden of gedaan is, mogen ervaren. Mogelijk helpt deze weg via de Community wel om terug te kunnen keren naar de groep tevreden klanten. Han Vermeer
Snel knipperend groen lampje op zyxel t56 modem
Hi All, Sinds zondag heb ik last van een modem die een snel knipperend groen lampje laat zien en alleen maar aangeeft dat hij wel verbinding heeft met het huawei kastje (2.5WAN), maar voor de rest doet hij niks en komt hij niet verder. Het Huawei kastje geeft alle 3 de lampjes aan die moeten branden. Toen ik hierover op belde gaf ik aan dat ik zelf alles al had geprobeerd (modem en huawei kastje eruit halen en er weer in doen) vanzelfsprekend ook een harde reset uitgevoerd. Toen ging ik daarna eens in mijn wifi lijst kijken op de telefoon en viel het mij op dat ik eigenlijk helemaal geen TMNL wifi meer zag staan tussen mijn lijst waar er normaal gesproken wel een stuk of 4 a 5 tussen staan van mijn buren. Dit kan natuurlijk betekenen dat ze spontaan allemaal zijn overgestapt of het kan betekenen dat zij hetzelfde probleem hebben. Het enige ‘gekke’ wat ik kon vinden was dat ik ergens op dit forum heb gezien dat iemand zijn wifi netwerk veranderde naar bijvoorbeeld ‘huiskamer.v’. Deze zag ik ook tussen de wifi lijst staan, dus hierdoor denk ik dat dat er meerdere mensen in het gebouw op dit moment issues hebben. Odido gaf aan dat er geen storing bekend is dus ik werd door iemand van de ‘technische dienst’ snel weggepraat dat het een defecte modem was die ze opnieuw opsturen en er werd me kort daarna een fijne dag gewenst. Ik zou het fijn vinden als dit iets verder zou worden uitgezocht want mijn vrouw moet voornamelijk thuis werken op een bekabelde verbinding wegens veiligheid en dit is nu de tweede dag dat dit niet mogelijk is.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen