Skip to main content
  • 828 Topics
  • 9,179 Reacties
828 Topics
Klacht over afhandeling zoekgeraakte betaling
Beste Odido, Hierbij dien ik een klacht in over de annulering van mijn bestelling (bestelnummer: 201409698) op 3 oktober jl. én dat ik sindsdien nog steeds wacht op terugboeking van het bedrag dat ik betaald heb. Op 26 september jl. heb ik telefonisch mijn abonnement vervroegt verlengd om gebruik te kunnen maken van de actie van een samsung watch 6 bij aankoop van de nieuwe flip 5. Daarbij wilde ik graag direct het volledige bedrag van de telefoon afbetalen (van € 894,41), waarbij ik met de door jullie toegestuurde ideallink het bedrag direct na ontvangst (ook op 26 september) betaald heb. Ik kreeg al direct door dat er iets niet klopte, omdat ik geen bevestiging ontving van de betaling en het scherm bleef staan op ‘de betaling is niet verwerkt’. Ik belde uw klantenservice, maar kreeg enkel te horen dat ik moest afwachten. Sindsdien heb ik al verschillende keren contact opgenomen, verschillende malen aangeboden om bewijs van betaling op te sturen en voornamelijk veel contact opgenomen met de vraag wat nu en wat kan ik doen om te helpen? Maar ik krijg eigenlijk alleen maar te horen dat ik moet wachten en dat er een fout in jullie systeem zit die ervoor zorgt dat de betaling niet gekoppeld kan worden aan de bestelling. We zijn nu ruim vier weken verder en ik heb geen telefoon, want de bestelling is automatisch geannuleerd omdat de betaling niet gekoppeld kon worden, maar ik heb ook mijn geld niet terug. Daarnaast is de actie waaraan ik wilde meedoen allang verlopen, terwijl ik daar wel steeds aandacht voor heb gevraagd. Vervolgens word ik afgescheept met een knullig smsje (met daarin een taalfout) waarin staat dat jullie het helaas niet konden oplossen en ik na het terugkrijgen van mijn geld maar een nieuwe bestelling moet doen. En als ik dan contact opneem omdat ik na afloop van twee weken wachttijd nog steeds mijn geld niet terug heb, proberen jullie mij ook nog een extra Odido thuis aan te smeren. Ik vind dit eerlijk gezegd een ontzettend belabberde service. Ik heb er alle begrip voor dat er iets mis kan gaan, maar los het dan in ieder geval nog proactief op een fatsoenlijke manier op. In plaats daarvan krijg ik alleen te horen dat ik contact op kan nemen met jullie om te kijken naar de mogelijkheden. De fout ligt echter bij jullie systemen en ik zit met de gebakken peren, mijns inziens is het dan ook aan jullie om contact op te nemen met mij met het bieden van een oplossing. Ik ontvang het onverschuldigd betaalde bedrag graag zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen één week na verzending van dit bericht op mijn rekening. Verder verneem ik graag welke passende oplossing jullie mij gaan bieden. Gr.
Support Email Address
We reported move of our address along with an Wi-Fi extender for our new place. Firstly, they sent the Wi-Fi extender to the new address although we explicitly mentioned to deliver to our current address. God knows where it was delivered because we could not receive it and their delivery partner just left it somewhere. Then when asked them again, they said they will resend it to our current address, again it was delivered to the new address. Luckily, we acted and reached their to pick it up. We thought our troubles were over since we had rest of the equipment but had to survive on mobile internet for two weeks because their service partner Guidon did not had any technician slot available. On top of that their chat or help option does not help. After talking to different customer agents over 2 days there was no conclusion. When I asked them to provide some compensation or give us the same discount plan as the new customer, I was told to send out an email which was lost since the chat got expired. Now, I am trying to find that email address but their is no mention of any email on their (Odido) website and the chat doesn’t help. I am willing to explain the situation for the nth time but am lost where to go and get help from the service provider. I have been T-Mobile for more than a year and wanted to continue but this experience is leaving a very sour taste in my mouth about their whole customer Service. If anyone has their support email address, please let me know. Thanks in Advance!
Pixel 8 pro volgens Odido niet leverbaar, nu geen gratis Watch 2 door toedoen Odido
Samen met mijn partner hebben we 2x de Pixel 8 Pro besteld. Mijn bestelling is goed gegaan, maar die van mijn partner niet. Volgens Odido is de kleur (beige, 256gb) niet leverbaar. (volgens een medewerker bleek later dat er te weinig bestellingen zijn geplaatst en dus gaat Odido deze niet bestellen/leveren). In het kort: Hierop hebben wij contact opgenomen met de klantenservice, waar werd verteld dat we de kleur konden veranderen. Dit is voor ons geen probleem, dus wilde we de kleur veranderen naar zwart. De korte versie van het verhaal is dat dit door Odido zo verkloot is, dat we nu geen factuur kunnen krijgen met een besteldatum van voor 16 oktober, wat nodig is voor de gratis watch (van 400!!!! euro). Zijn er meer mensen die dit probleem hebben (ik neem aan iedereen met een witte of blauwe 256gb versie), dan zou ik dat graag van jullie horen zodat we, als Odido dit inderdaad niet op kan lossen, gezamelijk kunnen kijken wat hier aan te doen is. Het gaat tenslotte om nogal een bedag… Dan de uitgebreide versie: 12 oktober besteld. 20 oktober mail dat het toestel voorlopig niet leverbaar is, met daarbij een telefoon nummer voor als we informatie willen of iets willen aanpassen. 20 oktober 13:24 gebeld met klantenservice. Medewerker A, we leggen voor wat we op de mail hebben gehad en meneer verteld ons dat hij inderdaad niet leverbaar is en waarschijnlijk ook niet word. We kunnen de kleur aanpassen. Geen punt voor ons, maar we laten direct weten dat we ons dan wel zorgen maken over die actie, hoe zit dat met de factuur datum als we nu de telefoon aan laten passen. Medewerker A weet het niet een gaat het navragen, we staan in de wacht. Medewerker B neemt op, lijkt niet helemaal op de hoogte van de situatie en wij zijn ook verbaast, medewerker A zou alleen wat navragen. Medewerker B geeft aan dat hij het abonnement kan aanpassen voor ons, en begint wat dingen op te noemen over de kleur van het toestel en de belminuten etc. We onderbreken hem en vragen hoe dit zit met de factuur, blijft die hetzelfde of krijgen we een nieuwe? Helaas, we krijgen een nieuwe orderdatum. We geven aan dat dat niet is wat we willen of wat we hebben gevraagd, en leggen ook hem de hele situatie opnieuw uit. Hij zegt ons verder niet te kunnen helpen, hij kan alleen abonnementen afsluiten, dus verbind hij ons terug naar de klantenservice. Medewerker C neemt op. Opnieuw de hele situatie uitgelegd. Medewerker C geeft aan dat hij het begrijpt, maar dat hij niet zomaar een bestelling kan aanpassen en dat dan toch echt de oude bestelling geannuleerd moet worden en een nieuwe moet worden aangemaakt. Maar, hij zegt dat vervolgens als dat is gebeurt hun “technische dienst” daarna de factuur die we krijgen kan aanpassen zodat de oorspronkelijke besteldatum er nog op staat. Ik geef heel duidelijk het volgende aan: Ik ben al heel veel jaren klant, en heb helaas gemerkt dat er vaak dingen fout gaan bij T-mobile (aka Odido), daarom wil ik dit best doen, maar pas NADAT ik op de mail een duidelijke omschrijving heb van de uit te voeren stappen, zodat ik daarop terug kan vallen als het fout gaat. Uiteraard kan meneer dit zelf niet doen, dus hij zegt dat hij “een case” gaat laten aanmaken, en daar komt deze informatie dan in. Wij gaan hiermee akkoord, en zullen die case afwachten voor we iets ondernemen. (Overigens hebben wij ook van deze “case” niks meer vernomen.) Nadat wij ophangen zien we in de mail tot onze schrik een email van 13:34 met een annuleren van de bestelling, NIET VOLGENS DE AFSPRAAK. Wij bellen om 13:48 weer terug en krijgen medewerker D aan de lijn. Die geeft aan er niet zo veel aan te kunnen doen, en zegt dat ze aan de medewerker die de annulering alvast heeft doorgevoerd gaat verzoeken ons terug te bellen. (wij denken medewerker A of B). Tevens adviseert ze ons een nummer van Google te bellen, waar na meerderen keren proberen nooit word opgenomen. 21 oktober, we zijn NATUURLIJK niet gebeld, en dus bellen we zelf terug. Nu krijgen we medewerker E. Hij zegt ten eerste dat wat medewerker C ons belooft heeft helemaal niet kan, ze kunnen achteraf de factuur niet aanpassen met een andere datum of ordernummer. Dat betekend dat er door Odido geen document gemaakt kan worden op dit moment waarmee wij de watch kunnen aanvragen. Hij zet ons meerdere keren in de wacht om dingen na te vragen en komt uiteindelijk met de suggestie zelf contact op te nemen met Google, hij zal ons daarom later terugbellen. Hij belt terug met het nieuws dat hij geen contact kan krijgen met Google, en dat hij daarom opnieuw bij de medewerker die ons abonnement heeft geannuleerd een contactverzoek gaat neerleggen, dat hij met spoed op maandag (23 oktober) met ons contact moet opnemen en het op moet lossen. Zelf is hij er namelijk niet vanaf maandag. Ook dient hij een klacht in bij zijn leidinggevende over het niet terug bellen van die medewerker. 23 oktober, zoals verwacht is er geen contact met ons opgenomen. Al ben ik op dit punt sowieso erg sceptisch dat Odido dit gaat oplossen. Onze gewenste oplossing is simpel: OF Wij willen gewoon een nieuwe order, maar dan met factuur waarop het oude ordernummer staat en de oude orderdatum. OF Odido mag ons zelf een watch leveren OF Odido mag ons komend jaar voor een gelijkwaardig bedrag aan korting op ons internet/tv abbonement geven Hoe kan het nou dat een bedrijf waar ik al meer dan 15 jaar klant ben, en waar ik zowel internet/tv als twee telefoonabonnementen heb, ons op deze manier benadeeld? Uiteraard waren de gesprekken met de medewerkers veel uitgebreider dan hier staat samengevat, en wat daar langzaam steeds meer naar voren komt is dat het systeem zo is ingericht dat dit probleem helemaal niet is op te lossen. We worden van het kastje naar de muur gestuurd, niemand weet bij Odido hoe dit gefixed moet worden. Dit kan echt niet, we hadden een deal een daarom zijn we niet naar een andere winkel gegaan. Dat Odido die deal eenzijdig aanpast (namelijk het niet meer leveren van 4 van de 9 toestellen) mag de klant niet de dupe van worden. Oh als Odido dit leest, hier het ordernummer: 202249806
Problemen met bestelling iPhone 15 Pro Max
Hi allemaal, Hopelijk is er hier iemand die mij verder kan helpen, want ik ben inmiddels enórm teleurgesteld in (de klantenservice van) Odido. Ik heb afgelopen vrijdag om 14.06 uur een iPhone 15 Pro Max 1 TB besteld in de kleur naturel titanium (ordernummer 200791XXX), welke ik zou afhalen in de winkel. Aangezien dit een minder populair model is en ik er vrij snel bij was met bestellen, zou naar mijn mening de kans vrij aannemelijk zijn dat deze morgen geleverd zou worden in de winkel. Nu kon ik mijn bestelling nergens in mijn Odido-account terugvinden en ook bleef hij aangeven dat ik mijn abonnement kon verlengen, terwijl ik de iPhone had besteld inclusief verlenging van mijn abonnement. Daarom toch maar besloten om contact op te nemen met de klantenservice. Zij konden mijn order wel vinden, maar gaven aan dat het om een bestelling in combinatie met een nieuw abonnement zou gaan in plaats van een verlenging. Tijdens mijn bestelling heb ik echter geklikt op “Nu verlengen”, ik kon niet kiezen voor bijvoorbeeld nummerbehoud en hoefde ook geen gegevens door te geven. Voor mij tekenen dat ik overduidelijk bezig was met een verlenging en NIET met het afsluiten van een nieuw abonnement. Aan de hand daarvan heeft de klantenservicemedewerker ZONDER mijn toestemming mijn order volledig gecanceld en wilde hij een nieuwe overeenkomst afsluiten (deze is op het moment van schrijven nog steeds niet ontvangen en dus ook niet ondertekend/bevestigd). Volgens hem zou het voor de datum waarop ik mijn toestel zou ontvangen niets uitmaken, maar ik denk dat iedereen inclusief ikzelf wel beter weet. Volgens hem was het ook absoluut niet mogelijk om het toestel op te halen in een winkel in verband met veiligheid, terwijl ikzelf dit toch echt kon kiezen en ik hier ook meerdere mensen zie die het toestel op gaan halen in de winkel. Pure onzin dus. Eindstand zit ik nu met een gecancelde order doordat er klaarblijkelijk een fout bij Odido gemaakt is tijdens het bestelproces. Zelf ben ik ervan overtuigd dat mocht het echt om een nieuw abonnement gaan in plaats van een verlenging (dat kan ik echter totaal niet afleiden uit de orderbevestiging), dit tijdens het ophalen van het toestel in de winkel bij het doornemen van het contract vast rechtgezet kan worden. Nu zit ik echter met een gecancelde order terwijl ik dit eigenlijk helemaal niet wil. Hopelijk is er iemand hier die mij verder kan helpen, want de telefonische klantenservice heeft me juist van de regen in de drup geholpen. Alvast bedankt!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen