Skip to main content
  • 8,637 Topics
  • 70,177 Reacties
8637 Topics
Geen internet
Gisteren 26/01/21 Wéér een monteur langs geweest om mijn internet te controleren ( zijn klant sinds eind oktober 2020). Wij hebben de overstap gemaakt naar jullie om te zorgen dat we fijn thuis kunnen werken… helaas alleen maar problemen gehad.,… Al echt TIG x moeten bellen om eindelijk de modem gewisseld te krijgen… wil ik vanmorgen om 05.45 uur gaan beginnen met werken WEER GEEN INTERNET… heb mijn modem al 3x gereset in een uur tijd en er blijft staan GEEN INTERNET…. T mobile ik wordt hier echt echt echt heel erg laat ik het netjes houden boos van. Ik heb al 3x aangegeven vorige week dat ik graag of alles omgewisseld wil hebben of simpelweg mijn contract ontbonden hebben. Jullie kunnen niet leveren… Wat wordt hier nu eens aan gedaan??? Ik weet dat ik nu weer moet gaan bellen net als alle andere keren.. vorige week 2x gebeld waarvan de 1e keer wordt opgehangen, de 2e x wordt ik doorverbonden door een andere afdeling ( die wel meteen oppakte en geen wachttijd had van 30 min) wordt ik gewoon weer opgehangen na 10 minuten want ja zijn/haar headset werkt niet goed. Nee dan gaan we niet doorverbinden met een collega maar gewoon ophangen. Erg professioneel. Ik ben zo klaar met jullie!! dit kan toch gewoon niet. Kan niet eens fatsoenlijk werken in mijn eigen huis omdat er geen internet is. Ik heb ook nog 2 chat verhalen opgeslagen staan waarin ik ook meerdere malen aangeef dat ik een vaste lijn heb met jullie klantenservice want zo vaak als ik moet bellen!! En ik heb echt alles uitgevoerd wat gedaan moet worden. Kabeltjes in een andere poort, een reset van 30 sec ach zelfs 10 min. nu een andere modem. De monteur heeft mijn kabels allemaal door gemeten en die gaf ook aan dat mijn kabels allemaal goed zijn. echt niet normaal…. jullie kijken op afstand ja de verbinding is goed…. Nou wat staat hieronder???? want de Android is mijn privé telefoon…. en die heeft geen internet bij jullie… Laat ons aub bij jullie weggaan zodat wij naar een provider kunnen met ons internet waarbij alles gewoon werkt… jullie kunnen het helaas voor ons… niet waar maken… Met Groet, Tamara Mulder
High latency towards the next hop (or am I going crazy)
Dear community - first of all, super useful forum, really like the information shared! Let me start with the problem statement: I think the latency for the type of connection I having (Fiber) is way too high. I have traced it back to the link between my home and the next hop (presumably Point of Presence, literally 1.5 km away from my home). I am seeing about 5 ms to that first hop, and hence everything else has increased latency. What are your experiences on fiber? A bit more background: I live in Leidsche Rijn and number of years ago ReggeFiber came by installing fiber on my street and respectively I was the first one to sign up. I got the internet subscription back then from XS4ALL, and that was pretty much until KPN took over. Then I switched to T-Mobile Thuis over the same fiber. Lots of issues with the standard modem and media convertor etc, so at some point of time got sick of it and threw everything away, moving completely to UniFi solutions - main router being UDM-Pro. So the setup right now is: Fiber from ReggeFiber directly into UDM-Pro, from there fiber to my switch etc. Now, as you know ReggeFiber got acquired by KPN at some point of time, so something strange happened… The latency to my next hop from sub 1 ms went up to almost 5 ms… Called the service desk number of times and heard all kind of responses, like: What is latency? If you can reach ”internet” what is the problem” etc etc - you get the picture At some point of time I even managed to get a person to actually come into my house and check everything. That as well didn’t go so well, as the guy said: I am only hardware tech, sorry - if any hardware is broken I can fix/replace it. Fiber connection to the PoP is not his responsibility… Needless to say, he insisted to test everything with T-Mobile equipment so I had to resurrect that from the dead, but surprise, surprise - the latency was pretty much the same as with my UDM-Pro. He said - not my problem and went away... I’ve been with T-Mobile Thuis for number of years already, I’ve no contract obligations etc. My plan was always 500/500. And to be honest I’d give half of this for a lower latency! I have a direct comparison with a friend on KPN fiber, and he gets consistently less than 1 ms to the next hop… Here are some examples (Executed on UDM-Pro, where fiber terminates): # traceroute 1.1.1.1traceroute to 1.1.1.1 (1.1.1.1), 30 hops max, 46 byte packets 1 xx-xx-xx-62.ftth.glasoperator.nl (62.xx.xx.xx) 4.426 ms 4.450 ms 4.394 ms 2 one.one.one.one (1.1.1.1) 8.382 ms 8.002 ms 8.092 ms traceroute to 8.8.8.8 (8.8.8.8), 30 hops max, 46 byte packets 1 xx-xx-xx-62.ftth.glasoperator.nl (62.xx.xx.xx) 4.521 ms 4.499 ms 4.577 ms 2 dns.google (8.8.8.8) 8.336 ms 7.578 ms 8.052 ms # traceroute ams-ix.nettraceroute to ams-ix.net (185.55.136.60), 30 hops max, 46 byte packets 1 xx-xx-xx-62.ftth.glasoperator.nl (62.xx.xx.xx) 4.467 ms 4.471 ms 4.314 ms 2 lb.ams-ix.net (185.55.136.60) 9.411 ms 9.728 ms 9.522 ms # ping ams-ix.netPING ams-ix.net (185.55.136.60): 56 data bytes64 bytes from 185.55.136.60: seq=0 ttl=60 time=11.077 ms64 bytes from 185.55.136.60: seq=1 ttl=60 time=10.850 ms64 bytes from 185.55.136.60: seq=2 ttl=60 time=10.938 ms64 bytes from 185.55.136.60: seq=3 ttl=60 time=10.876 ms So, back to my question: what are your experiences with your latency to the next hop (PoP)? I am having a hard time accepting 5 times increase...
Al 2 weken geen internet en nog steeds geen oplossing
Beste T-Mobile, Sinds 31 december 2020 heb ik van het ene op het andere moment geen internet meer. Inmiddels heb ik hier meerdere malen contact met jullie over gehad maar ik heb het idee dat ik constant aan het lijntje word gehouden. Op donderdag 31 december rond de middag valt mijn internet uit Vervolgens telefonisch contact opgenomen met de klantenservice en een medewerker geeft aan dat het een bijzondere error is en dat deze als prioriteit wordt gezien. Het zal maandag of dinsdag gelijk worden opgepakt. Ze geeft aan dat hij het dan weer zal gaan doen. Als compensatie wordt er een voucher aangeboden. Dinsdag 5 januari via de chat naar de stand van zaken gevraagd maar de medewerker kan alleen aangeven dat jullie er hard mee bezig zijn. Vrijdag 8 januari telefonisch contact gehad omdat het internet nog steeds niet werkt en mijn voucher afloopt. Opnieuw gevraagd naar de stand van zaken en de medewerker geeft aan dat jullie het probleem niet kunnen oplossen en het is doorgestuurd naar de technische dienst. En dat het probleem ligt bij een kabel in de grond(?) Vervolgens wordt er gezegd dat het na het weekend wordt opgepakt. En dat ik uiterlijk woensdag (vandaag), als het internet nog steeds niet werkt, een terugkoppeling krijg. Tot op heden (woensdag 13 januari) heb ik nog steeds geen internet en is er geen contact met mij opgenomen Jullie zijn nu al 2 weken bezig met het oplossen van dit probleem en ik verwacht nu gewoon een fatsoenlijke oplossing. Zo’n voucher is handig maar ook een halve oplossing. Voor mijn studie maak ik veel gebruik van Teams en tijdens de vergaderingen heb ik steeds een haperende verbinding. Ook vind ik het heel frustrerend dat ik iedere keer een half uur aan de telefoon moet hangen om een update te krijgen en dat jullie steeds beweren dat het wordt opgelost maar dit niet gebeurd. Ik heb er best begrip voor dat het niet a la minute opgelost kan worden maar na twee weken raakt mijn geduld simpelweg op. Kan iemand mij duidelijkheid geven over wat er precies aan de hand is en vooral wanneer dit opgelost wordt? Groet, Wen

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen