Skip to main content
  • 8,598 Topics
  • 69,832 Reacties
8598 Topics
Glasvezel doet het niet. Ik ben er van afhankelijk. Oplossen gaat weken duren :(
Ik ben buitengewoon ontevreden over mijn glasvezelaansluiting. De eerste keer kwamen er monteurs (op 10 september) om de kabel vanuit de straat naar mijn apartement te trekken. Die konden de kabel niet vinden en zijn weer weggegaan. Naar veel bellen en in de wacht staan kon ik een nieuwe afspraak maken, weer wachten en weer geen resultaat. Bij een derde afspraak werd de kabel door een onderaannemer van een onderaannemer dan eindelijk doorgetrokken. Na bijna 2 maanden! Toen was het wachten op de monteur van T-Mobile die het dan in mijn apartement in orde zou maken. Dat lukt wonder boven wonder in een keer! Uiteindelijk duurde het 2.5 maand voor ik verbinding had. Nu zijn we twee maanden verder en doet de glasvezel het niet meer. Klantenservice gebeld, 26 minuten in de wacht gehangen, en die vertelt me doorleuk dat hij het naar de back office gaat doorzetten. Het kan 7 dagen duren voordat die uberhaupt gaan reageren. Mijn verwachting is dat er dan een monteur moet komen, wat natuurlijk weer twee weken duurt. Als die het al gaat fixen. Ik ben freelancer in de ICT. Ik ben van een goede internetaansluiting afhankelijk voor mijn werk. Ik heb geen vertrouwen in een goede en tijdige oplossing. Wat nu? P.S. Veertig keer geprobeerd op dit forum in te loggen maar lukt niet - en nee, ik ben niet mijn paswoord kwijt. Wat een puinhoop.
Wegvallende bedrade verbinding (Draytek)
Sinds een half jaar hebben wij dus te regelmatig een wegvallende verbinding met de Draytek. Achter de draytek hangt een modem die normaal gesproken zeer goed werkt. De stabiliteit van de Draytek laat te wensen over, vandaar de modem. En alles moet over 2,4 Ghz met een niet zo sterk apparaat. Als de verbinding wegvalt is, buiten de wifi ook de bedrade verbinding weg. Gebeld met T-Mobile maar zij geven steeds aan dat ze niets kunnen vinden. Ook al gevraagd om een moderne modem/router ( in ieder geval met 5 Ghz) maar daar begint T-Mobile niet aan. Al meerdere keren contact gezocht met T-Mobile maar het juiste antwoord krijg je maar niet. Ook al monteur gehad maar als die komt meten is er natuurlijk niets aan de hand. Wat op voorhand ook al is aangegeven aan de klantenservice. Wekelijks wordt de Draytek van de stroom gehaald om ervoor te zorgen dat alles blijft draaien maar helaas werkt dit ook niet meer. Te vaak, zeg maar eens per twee weken, valt de verbinding uit. De snelheid waarmee alles weer werkt is ook zeer verschillend. De eerste keer gewoon een hele dag geen signaal gehad, nu zijn het vooral perioden van een uur tot een uur of drie. Te. Zelden is het binnen 5 minuten weer in orde. Het televisiesignaal blijft het om een of andere vreemde reden wel gewoon doen dat terwijl er geen bal op is. Netflix, Prime of Disney werken dan ook niet. Wie heeft voor mij de oplossing?
Glasvezel lijn niet open
Hi, Wij hebben begin december een T-mobile thuis abbonement afgesloten voor per januari 2021. Vervolgens hebben wij hierna een afspraak gemaakt met een monteur van Guidion om alles te installeren voor op vrijdag 8 januari. Vanwege eerdere verhuizing hebben wij deze afspraak telefonisch verplaats naar maandag 4 januari. Vorige week maandag 4 januari is de monteur langs gekomen en heeft de model en kabels geïnstalleerd voor het internet en kwam vervolgens tot de conclusie dat de lijn pas 8 januari inging. Erg jammer, maar door een miscommunicatie tussen T-mobile en Guidion over de vervroeging van de afspraak, kon hier helaas niets aan gedaan worden. De klantenservice gaf toen, maandag 4 jan, aan dat het dan vrijdag opgelost zou moeten zijn. Hierbij is door de medewerker nog een nieuwe afspraak mogelijkheid mail doorgestuurd, zodat de monteur zodra de lijn open zou zijn, zijn installatie kon afmaken (tv installeren). Hier hadden we verder nog niets gedaan, aangezien de monteur aangaf dat als de tv aansluiting niet lukte, we konden bellen voor hulp. Afgelopen vrijdag 8 januari zou dus de lijn opengaan en het rode lampje op het modem voor de wifi naar groen gaan. Helaas gebeurde dit niet en en toen wij om 4 uur belde met de klantenservice werd ons verteld te wachten tot 6 uur. Toen nog een keer gebeld en vervolgens kon er niks aan gedaan worden, behalve een ticket worden aangemaakt. De medewerker gaf aan.dat het zaterdagmiddag opgelost zou moeten worden. Na zaterdagmiddag nog steeds geen groen lampje te hebben op onze modem (daarnaast staat in de T-mobile thuis omgeving dat het internet nog ‘op activatie wacht’ het is nog in behandeling) hebben we nog een keer gebeld met de klantenservice. Die gaf aan dat er het weekend niets aan gedaan kon worden, raar aangezien de medewerker op vrijdag aangaf dat dit wel kon, en we moesten wachten tot maandag. Nu is het maandag en vervolgens is het nog niet geregeld. We hebben weer contact opgenomen met de klantenservice en jullie geven gewoon aan dat er niets vanuit jullie kant gedaan kan worden. Dat is wel echt heel erg jammer. Iemand moet toch wel iets kunnen doen om dit probleem op te lossen. Met de technische dienst kan niet gebeld worden, omdat het eenzijdige communicatie is, wat erg jammer is. Jullie kunnen niets doen en wij moeten maar geduldig afwachten. Nu hebben wij geen idee hoelang wij moeten wachten totdat de lijn wordt geactiveerd. We snappen zelf niet zo goed waarom de lijn niet open is en het internet niet geactiveerd kan worden. We hadden verder nog de open afspraak staan van de monteur van Guidion, mogelijk kon dat een oorzaak zijn van het probleem, maar jullie gaven aan dat dit hier los van staat (lijkt mij logisch aangezien anders de lijn anders ook gewoon op 4 januari in gegaan moest zijn), maar deze is nu ook ingepland voor aankomende donderdag. Dit werd aangeraden door jullie medewerker. maar dit zou niet nodig moeten zijn. De tv kunnen wij zelf wel installeren. Ik zou graag willen dat er vanuit jullie alles aangedaan wordt om dit probleem om te lossen. De lijn zou automatisch open moeten gaan, dit is niet helaas niet gebeurt. Wij zitten nu in een vervelend situatie, aangezien wij allebei thuis werken en dat nu niet kan. Unlimited data is al aangeboden voor een van ons, maar dit is niet voldoende om op thuis te werken. Groet, Menno & Nina
Geen internet Culemborg deel 2 Dag 4
Een update na deze draad. Ondertussen zijn we 4 dagen verder en wat ik destijd al in door de telefoon gegezegd heb dat ik geen signaal heb omdat de GPON uit is en een knipperende LOS heb is dus uitgekomen nu 4 dagen later nog steeds geen signaal. Ik ben dit spuug zat ik heb ondertussen een uptime bij T-Mobile van nog geen 65% Maandag dit doorgegeven en nu omdat Guidion langskomt wordt er een extra ticket aangemaakt naar de technische dienst om contact met KPN/Reggefiber op te nemen. Leuk maar dat gaat dus weer tot over het weekend duren en daarmee zakt mijn uptime naar 50% VIJFTIG PROCENT!!!!! aan uptime in een maand dat ik lid ben. Ik kan niet anders stellen dat dit een grof schandaal is. Als beste provider van het land zoals jullie beweren moet ik via een krakende 4G verbinding dus kinderen tevreden houden en mijn werk doen. Geen TV die werkt, De helft van de PC's die geen wifi hebben en dus niet veel kunnen. Geen telefoon die het doet en alles wat smart was staat te roken omdat dat de standard instelling is want ja die je niet allemaal op een telefoon gaan gooien. Wat heb ik een spijt dat ik met dit bedrijf in zee ben gegaan want ja makkelijk terug naar mijn oude provider kan natuurlijk weer niet want ik wordt vrolijk aan mij contract gehouden en zit ik dus in een wurggreep voor een jaar. Wat een ongelooflijke walgelijke vorm van service heeft dit bedrijf. En breek mij de bek niet open over de wachttijden bij de telefoon dienst 40 minuten in de wacht zitten is normaal schijnbaar hier. Ik zou willen dat ik het netter kon brengen maar dat zit er niet in de rook komt mij letterlijk uit de oren wat betreft dit bedrijf.

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen