Beantwoord

Langzame download in de avond

  • 10 February 2022
  • 4 reacties
  • 106 Bekeken

Reputatie 3

 Goedenavond,

Sinds 2 dagen merk ik dat mijn internetverbinding (download) in de avond van gemiddeld 900Mbps naar 3Mbps gaat. Ik heb glasvezel met een maximum van 10000 Mbps.

Ik heb op de website gekeken en er zijn geen lokale storingen bekend, maar op Allestoringen.nl heb ik gezien dat er meer mensen in de regio Almere hetzelfde probleem aangekaart hebben. Ik woon zelf in Buiten, maar heb meldingen gezien van Almere stad, Almere Poort en Almere Waterwijk .

 

Speedtest laat 3.21Mbps zien op download en 941Mbps op upload

Kan hier naar gekeken worden? 

 

Modem al gereset. NTE ook. Laptop direct op het modem aangesloten. 

Ongeveer om 22:56 ging de snelheid omhoog naar  30 Mbps

Ping naarde eerste hop heeft een rtd van tussen de 15ms en 25ms. Dat is niet normaal voorglasvezel

Het grappige is dat de t-mobile speed test wel een normale verwachte download liet zien van rond de 862 Mbps en een rtd van 7ms (dat is de verwachte rtd en download snelheid.

 

​Ik had eerder op de avond een trace gedaan naar een bekende website en kreeg een lage rtd op de eerste hop
 

Net weer een trace gedaan en krijg betere response tijden
 

 

Maar ik verwacht dat dit normaal onder de 10ms zit.

Ik zal morgenochtend weer een testje doen.

icon

Beste antwoord door Boris 12 February 2022, 10:23

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dennis H. 

Blijft de download via de Ookla speedtest ook hetzelfde als je via andere testservers een test doet?

En ervaar je ook problemen met die lage download aangezien je via de website gewoon een nette snelheid haalt?

Reputatie 3

Hallo @Dennis H. 

Blijft de download via de Ookla speedtest ook hetzelfde als je via andere testservers een test doet?

En ervaar je ook problemen met die lage download aangezien je via de website gewoon een nette snelheid haalt?

Hallo @Waqqas Ja als ik een test doe via een andere server, dan krijg ik dezelfde snelheden. Ik zat eerder een test te doen naar een server in Almere zelf en die kwam niet boven de 5 Mbps uit. Nu zit deze op 210Mbps. Een testje naar een server in Amersfoort laat nu 415Mbps zien. Een testje naar KPN in Amsterdam staat nu op 444 Mbps met een rtd van 4ms. Deze zat eerder veel hoger.

Ik kon een paar uur geleden niet gamen, omdat de response tijden erg laag waren. Downloaden van ee n bestand van 200MB voor mijn werk ging niet. Dat ging met ongeveer 10k per seconde.

Mijn rtd naar de eerste hop zit nu op 5ms

 

Er zijn nu ook minder mensen online. Zou dit een capaciteits probleem kunnen zijn? Aangezien dit alleen in de avond gebeurt en er meerdere mensen uit Almere geklaagd hebben?

Reputatie 3

Zoals beloofd net weer een testje gedaan. Lage ping en goede download

Mocht dit vanavond weer naar beneden gaan, dan denk ik dat er iets met de capaciteit aan de hand is? Zouden jullie daar eens naar willen kijken aangezien er meerdere mensen binnen Almere er last van hebben.

 

Alvast hartelijk dank!

Reputatie 7

Hi @Dennis H. ,

Thanks voor je bericht. Ik zie dat je al een bericht hebt achtergelaten in het volgende topic: 

Om ervoor te zorgen dat de communicatie centraal blijft en je zo goed mogelijk wordt geholpen, wil ik je verzoeken om via dat topic het gesprek op te pakken. Ik sluit om deze redenen dan ook dit topic.