Ik heb vandaag met succes mijn pfSense direct (via VLAN 300) aan het T-Mobile Glasvezel netwerk gehangen, en ook prompt een publiek IP adres gekregen via DHCP.
Deze firewall is ook verbonden met Ziggo (dat ik hoop eind van de maand op te zeggen...), dus ik weet dat ‘ie goed functioneert!
Via de Ziggo publieke IP kan ik Pingen en mijn hosts thuis bereiken, alsook VPN tunnels opbouwen vanaf andere lokaties.
Mijn T-Mobile publieke IP lijkt volledig onbereikbaar vanaf het Internet. Ik heb 3 verschillende externe hosts geprobeerd, en geen ping replies, kan geen SSH sessies opbouwen, en zelfs een traceroute hapert inkomend. Interessant genoeg kan ik van hier uit wél de remote hosts bereiken en zelfs een complete traceroute uitvoeren.
Als ik vanaf de remote lokaties een traceroute doe (een is in Parijs, een in München en een in de VS) dan lijkt geen van deze traceroutes zelfs maar het T-Mobile netwerk te bereiken!
De Parijs host hapert na de eerste AMS-IX peering router
De München host hapert op een Colt-UK router (De host bevindt zich op een Colt-DE verbinding, dus dat ik in de UK uitkom is duidelijk een intern routing ding bij Colt)
De VS host hapert op een AT&T router (geen idee aan welke kant van de oceaan!)
Maar geen van deze traceroutes toont een T-Mobile IP adres?!...
Een van de dingen waar ik naar gekeken had vóórdat ik hier aan begon is dat inkomend verkeer mogelijk was, en thuis servers zijn hier op de community vaak genoeg besproken dat ik weet dat het mogelijk moet zijn.
Suggesties?