Skip to main content

Sinds vanmorgen 10:15 geen internet meer, zowel vast als WiFi. Zelf een powercycle op mijn modem gedaan (Zyxel) nadat ik zag dat de LED van internet rood brandde. Geen succes. Daarna via chat contact opgenomen en wat verdere standaard stappen doorlopen, powercycle Media Converter en opnieuw het modem. Daarna nogmaals, maar wederom zonder succes. Lampjes van de Huawei media converter branden goed (Power, LAN en PON branden en LOS is uit, prima dus). Modem blijft na meerdere resets/powercycles een rode LED aangeven.

Medewerker vertelde mij dat er een monteur langs moest komen, mogelijk was er iets in de patch niet goed gegaan (kruising o.i.d.). Hij vertelde mij een sms af te wachten om een monteursafspraak met Guidion in te plannen. Deze kreeg ik netjes na het gesprek binnen en wat blijkt, er kan pas over 6 dagen iemand langskomen. Dat we het allemaal druk hebben begrijp ik, maar 6 dagen zonder diensten zitten is onacceptabel.

Nogmaals contact opgenomen, ditmaal gebeld en situatie uitgelegd. Medewerker besloot zelf met Guidion te bellen maar zonder resultaat, 6 dagen wachten. Er werd mij nog aangeraden om in de tussentijd dan maar mijn mobiel in te zetten als hotspot, maar dit is onmogelijk aangezien ik primair in mijn huis gebruik maak van bekabelde verbindingen (o.a. voor mijn pc om thuis te werken). Dit is inmiddels mijn 2e storing sinds 1,5 maand gebruik te maken van de diensten van T-Mobile. Dat er af en toe problemen zijn is niet erg, maar 6 dagen zonder diensten zitten, terwijl er gewoon (thuis)gewerkt moet worden is onacceptabel. 

Hallo @Gewoon_Jansen 

Het PON lampje op de Huawei ONT brandt constant groen? Loopt de internetkabel vanaf de Huawei ONT naar de blauwe WAN poort van de Zyxel?


Hallo @Gewoon_Jansen 

Het PON lampje op de Huawei ONT brandt constant groen? Loopt de internetkabel vanaf de Huawei ONT naar de blauwe WAN poort van de Zyxel?

Ja, brandt constant groen. En kabel loopt gewoon naar de WAN-poort. Is sinds aansluiting door monteur niks aan gedaan dus het ligt niet aan een wijziging aan gebruikerskant.


Hi @Gewoon_Jansen,

Alsof ik net jouw bericht zelf geschreven heb. Rond 10.15 vloog het eruit met dezelfde beschrijving van zowel apparatuur als klantenservice…

Woonplaats Maarssen.

Volgende week donderdag ben ik de 1e. Zit hier met 2 thuiswerkers en 1 die via internet thuisstudie doet. Plus geen tv-diensten voor een week.

Was altijd zeer tevreden over T-Mobile, maar dit kan echt niet!


Hi @Gewoon_Jansen,

Alsof ik net jouw bericht zelf geschreven heb. Rond 10.15 vloog het eruit met dezelfde beschrijving van zowel apparatuur als klantenservice…

Woonplaats Maarssen.

Volgende week donderdag ben ik de 1e. Zit hier met 2 thuiswerkers en 1 die via internet thuisstudie doet. Plus geen tv-diensten voor een week.

Was altijd zeer tevreden over T-Mobile, maar dit kan echt niet!

@LeonJ69, dit kan inderdaad geen toeval zijn want ik woon zelf ook in Maarssen (Albert Cuypstraat).


Talmastraat hier, vlak in de buurt dus. Zal nog eens bellen voor ze bij iedereen monteurs langs willen sturen...


Talmastraat hier, vlak in de buurt dus. Zal nog eens bellen voor ze bij iedereen monteurs langs willen sturen...

Heb ze nog even gesproken, ook omdat ik met een databundel zit (weliswaar unlimited maar ook hier zit een daglimiet op blijkbaar) die blijkbaar al bijna overschreden was. Inmiddels een code ontvangen waarmee ik 7 dagen echt onbeperkt internet zou moeten hebben als het goed is.

Doorgegeven dat er in de buurt een identiek probleem speelt, het zal niks doen aan de urgentie ben ik bang. Maar dan zal de monteur volgende week donderdag mogelijk wat gerichter aan de slag kunnen. 

Als er tussentijds een mogelijke oplossing is dan hoor ik (en @LeonJ69 neem ik aan ook) het graag.


Ook zojuist weer de klantenservice gesproken, inmiddels is men erachter dat het een algemene grotere storing is in Maarssen. (Volgens de medewerker om 14.15 aangemeld als 'grote' storing.)

Zou nu opgeschaald worden en vermoedelijk al eerder dan de 6 dagen wachttijd opgelost zijn.

Hij vroeg de afspraak voor de zekerheid te laten staan en deze indien de storing dit weekend verholpen is zelf de afspraak met Gidion te cancellen.


Ook zojuist weer de klantenservice gesproken, inmiddels is men erachter dat het een algemene grotere storing is in Maarssen. (Volgens de medewerker om 14.15 aangemeld als 'grote' storing.)

Zou nu opgeschaald worden en vermoedelijk al eerder dan de 6 dagen wachttijd opgelost zijn.

Hij vroeg de afspraak voor de zekerheid te laten staan en deze indien de storing dit weekend verholpen is zelf de afspraak met Gidion te cancellen.

Super, laten we elkaar op de hoogte houden hier.


Ik heb het doorgegeven aan de moderators, hopelijk wordt het Storingstopic snel geüpdate zodat je daar de voortgang kan lezen.

https://community.t-mobile.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-28438

Edit het betreft een kleine storing volgens de moderators, ongeveer 15 gedupeerden. Hiervoor komt geen melding in het storingstopic.


Goedemiddag all, de verbindingsproblemen in Maarssen zijn genoteerd sinds omstreeks 14:15 inderdaad. In tegenstelling tot de melding dat het om grootschalige problemen zou gaan, betreft dit een zeer kleine groep gedupeerden. Sorry voor het ongemak, het wordt spoedig opgelost!


Goedemiddag all, de verbindingsproblemen in Maarssen zijn genoteerd sinds omstreeks 14:15 inderdaad. In tegenstelling tot de melding dat het om grootschalige problemen zou gaan, betreft dit een zeer kleine groep gedupeerden. Sorry voor het ongemak, het wordt spoedig opgelost!

 

Helder, dank voor de terugkoppeling!


Goedemiddag all, de verbindingsproblemen in Maarssen zijn genoteerd sinds omstreeks 14:15 inderdaad. In tegenstelling tot de melding dat het om grootschalige problemen zou gaan, betreft dit een zeer kleine groep gedupeerden. Sorry voor het ongemak, het wordt spoedig opgelost!

Dank voor de update. Er wordt met spoedig eerder dan de monteurs afspraak bedoeld?


@Gewoon_Jansen @LeonJ69 

KPN heeft er ook last van en daar spreken ze over een kapotte glasvezelkabel.

KPN storing Maarssen


@Gewoon_Jansen @LeonJ69 

KPN heeft er ook last van en daar spreken ze over een kapotte glasvezelkabel.

KPN storing Maarssen

@Waqqas Dank! Lees het nodige op dat forum dat het mogelijk meerdere dagen kan duren. Hopelijk valt die schatting mee.


https://forum.kpn.com/internet-9/internetstoring-in-maarssen-558244

 

Nieuwe link op KPN forum (oude is verwijderd). Oplossen gaat waarschijnlijk toch langer duren omdat ze moeilijk bij de kabel kunnen komen die beschadigd is.


Dank @Waqqas en @LeonJ69 voor het doorlinken van de informatie van KPN!

Hoi allen,

Jammer genoeg is het, door de renovatie van de brug, lastig om de kabel te herstellen. Als netwerkbeheerder heeft KPN aan ons doorgegeven dat ze aan het eind van de middag een update verwachten te geven. Zodra deze informatie binnen is zal ik proberen om snel een update in dit topic te geven. Samen met KPN zijn wij hard op zoek naar een manier om dit snel op te lossen, alleen is de kans reëel dat het door de renovatie van de brug pas na het weekend lukt.

Mocht iemand gebaat zijn bij extra internet voor een mobiele bundel, stuur mij dan graag in een privébericht jouw postcode, huisnummer, en het mobiele nummer door waar het om gaat. Vervolgens probeer ik snel een privébericht met daarin een code toe te sturen waarmee je extra internet kan activeren.

Ondertussen werken wij onverminderd hard door en ik hoop dat er snel licht is aan het einde van de tunnel!


Hi allen,

Graag had ik jullie een update gegeven, alleen momenteel heb ik nog geen update ontvangen van KPN. Ik zal @Ginny op de hoogte brengen en zij zal jullie morgen aan mobiel internet en updates kunnen helpen. Wij houden de druk op de ketel hoog en hopelijk kunnen wij snel een gedetailleerdere update plaatsen!


Hi allen,

Graag had ik jullie een update gegeven, alleen momenteel heb ik nog geen update ontvangen van KPN. Ik zal @Ginny op de hoogte brengen en zij zal jullie morgen aan mobiel internet en updates kunnen helpen. Wij houden de druk op de ketel hoog en hopelijk kunnen wij snel een gedetailleerdere update plaatsen!

Heel erg bedankt voor de updates van vandaag. Dit is ook gewoon overmacht, we wachten het rustig af. Vind het wel erg prettig dat jullie er ook bovenop zitten.


@Gewoon_Jansen, Het zou weer moeten werken….problemen zijn opgelost.

zie ook dat @Cal er bovenop zit om de boel te updaten en van goed nieuws te voorzien, om 15.30 was 1 centrale weer op stoom, en nu de andere ook, waren 2 wijk centrales afgesneden van de buitenwereld.

@moderators, maak niet dit soort verzachtende opmerkingen als je ze niet na kunt komen, sla je een slecht figuur mee.


@Doornekamp33 Helaas hier nog niets hoor. Voor de zekerheid alles opnieuw opgestart maar nog geen verbinding (rode wereldbol).


Klopt, nog niet alles is weer on-line begrijp ik nu, er was sprake van dat het klaar was maar er zijn nog wat verbindingen plat.


Op het KPN forum ben je wat sneller op de hoogte van updates 😅

Je kan daar ook af en toe een kijkje nemen.


Goedemorgen, hier lijkt alles weer te werken, hopelijk is eea ook bij jullie inmiddels opgelost.

Fijn weekend!


@Doornekamp33 wat voor soort verzachtende opmerkingen doel je op? Natuurlijk is niemand blij als het internet niet werkt, maar ik speur geen grote onvrede in dit topic over dingen die gezegd zijn door mijn collega’s.

@LeonJ69 Wat ontzettend fijn om te lezen dat alles weer werkt. Ik hou het onderzoek nauwlettend in de gaten, maar wij hebben nog geen officiële afmelding gehad van KPN. Daarom wacht ik nog even voordat ik het probleem hier afmeldt. 

@Waqqas Dankjewel voor je link naar KPN, dat is ontzettend fijn!

 

Zijn er mensen die nog steeds problemen hebben met de verbinding? Probeer eens een powerflip. Werkt het hierna nog niet, laat dan gerust van je horen!


@Ginny Gaat om de opmerkingen zoals "we zitten er bovenop” “houden het scherp in de gaten” en “zodra er wat bekent is laten we het gelijk weten” “we houden de druk op de ketel”, loze woorden die lijken op het pappen en nathouden.

(Heb ik in het verleden op kantoor ook al een gesprek over gehad met @Sander en @Brian )

En dat gebeurt dus niet, zodra de dienst er op zit lijkt het er op, doei ik ben er klaar mee, word in dit geval aan jou overgedaan  en hoera om 9.15, 2 uur na de bekent is gemaakt bij KPN dat het is opgelost kom jij om de hoek, lees ik alleen niet officieel dat het is opgelost door KPN jullie weten nog niks zeg je zelf, zit je er niet echt bovenop lijkt mij.

Dit soort zaken lees ik veel te veel hier, lopen veel ontevreden topics waar dit gezegd word ook dood en doven uit, er gaat teveel mis omdat het gewoonweg niet gebeurt omdat het uit het oog word verloren.

 

Jullie gebruiken dezelfde forum software als KPN, daar stellen de moderators na dit soort beloftes een reminder in en komen ze er bijna altijd op terug(soms een collega omdat ze het overgeven na hun dienst), iets wat jullie niet kunnen/konden (weet niet of het nu wel kan) dan is een notitie blokje een vereiste of een olifanten geheugen.