Hallo,
Mijn internet verbinding werkt normaal en ik haal bij alle speedtests op alle devices de maximale snelheid. Mijn iMac is aangesloten op een kabel. Daar upload ik via FileZilla naar Mijndomein. Dat gaat zo traag als dikke p03p. De Filezilla uploads zijn de reden dat ik ben overgestapt. Omdat het om een applicatie gaat biedt T-Mobile klantenservice geen ondersteuning en word ik naar het forum verwezen. Ik ben niet zo technisch en heb minimaal verstand van netwerken (Ik kan met een switch mijn internetkabel splitsen ;-)) en instelingen in de router of instellingen in FileZilla is totaal hocus pocus. (ik heb natuurlijk online wel even gekeken maar ik verander liever geen settings die ik niet begrijp dus er is niet veel veranderd.)
Dus ik hoop dat er een Jip en Janneke uiteg is om Filezilla net zo snel te krijgen als de verbinding (die er wel is)
Bij de vorige provider, KPN, was de snelheid goed zonder iets te hoeven doen. Verbinding maken met Mijndomein en gaan. Een hogere snelheid en lagere kosten is aantrekkelijk dus ben ik overgestapt. Eerst dacht ik dat het aan het Zyxel T50 modem lag dus heb ik ook een Linksys 5300 gekocht maar dat helpt niet. Om alles simpel te houden staat die nu werkeloos op de kast staan en wil ik eerst proberen om dit issue op te lossen.
FileZilla is opnieuw geïnstalleerd, het modem is een paar minuten uit geweest. Mijndomein geeft aan dat ze niemand beperken bij het uploaden van data en geven verder geen advies over mogelijkheden.
Van Mijndomein heb ik begrepen dat veel kleine bestanden uploaden vertraging op de lijn oplevert maar omdat het bij KPN vele malen sneller ging blijf ik toch van mening dat het aan de verbinding sftp verbinding met Filezilla ligt. Het gaat om tienduizenden kleine bestandjes, soms honderdduizenden. Alle andere dingen die ik doe zijn: browsers, Spotify, Netflix, Email en de rest van de standaard apps op telefoon etc, niks geks verder. Op de iMac is de plugin van Wetransfer geïnstalleerd die misschien een andere verbinding gebruikt maar daar upload ik met gemak 20GB in minder dan laten we zeggen 10 minuten, via Filezilla duurt het uren en uren, ik laat de computer vaak ‘s nachts doorwerken.
Wie wil me helpen met deze vraag? Ik hoor graag wat er aan informatie nodig is om veder te komen.
alvast bedankt