Skip to main content
  • 1,839 Topics
  • 8,075 Reacties
1839 Topics
Mijn frustrerende klantreis bij Odido - bijna bij ingebrekestelling
Ik wil mijn ervaring met Odido delen en mijn frustratie uitspreken over de klantenservice die ik de afgelopen periode heb ontvangen. Het punt waarop ik een formele ingebrekestelling ga indienen is zeer dichtbij. Wat er gebeurd is Eind vorig jaar heb ik mijn abonnement gewijzigd naar een SIM-only contract. De medewerker verzekerde mij toen expliciet dat ik tijdens dit contract altijd nog kon overstappen naar een abonnement met toestel. Dit was voor mij een belangrijke voorwaarde. Ongeveer twee weken geleden ben ik naar de Odido-winkel in Zutphen gegaan om deze overstap te maken. Tijdens het bestelproces hoorde ik de medewerker ineens "Oeps" zeggen - het systeem had blijkbaar per ongeluk een bestelling geplaatst. Wat er volgde De bestelling is inmiddels ongeveer vijf keer geannuleerd Ik heb eindeloos veel gesprekken gevoerd met verschillende medewerkers, die allemaal hun best deden maar tegen een niet meewerkend systeem aan liepen Ik kreeg de toezegging dat ik zou worden teruggebeld of dat een andere afdeling ernaar zou kijken, maar dat eerste is niet gebeurd en dat laatste moet ik maar voor waarheid aannemen De "Oeps"-status blijft actief, waardoor ik nog steeds niet kan overstappen of een nieuw toestel kan bemachtigen Ik heb een formele klacht ingediend waar niet op gereageerd wordt Het lichtpuntje Vandaag (26 februari) heb ik eindelijk een medewerker in mijn woonplaats gesproken die mijn probleem begreep. Deze persoon heeft de situatie uitgezocht, de kwestie intern uitgezet en beloofd me op de hoogte te houden. Hoewel ik blij ben dat er nu eindelijk iemand is die de ernst van de situatie inziet, ben ik nog steeds zeer ontevreden over: Het feit dat ik achter een fout van Odido aan moet jagen De tijd en energie die het me heeft gekost om een fout van hen onder de aandacht te krijgen en hopelijk ook opgelost Het gebrek aan proactieve communicatie na de fout Het uitblijven van een snelle oplossing na een ogenschijnlijke knullige administratieve fout Wat ik verwacht Dat ze de toezegging nakomen en me laten overstappen naar een abonnement met toestel Een passende compensatie voor alle tijd, kosten en frustratie die deze situatie heeft veroorzaakt Een reactie op mijn klacht Als er binnen twee weken geen bevredigende oplossing komt, zie ik geen andere optie dan Odido formeel in gebreke te stellen en mogelijk verdere stappen te ondernemen via de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten. Dit is een relaas van mijn ervaring. Ik ben benieuwd of andere klanten vergelijkbare ervaringen hebben gehad en hoe Odido hierop geacteerd heeft.
Ongevraagd abonnement bij verlenging mobiel
Bij het verlengen van een mobiel abonnement, waarbij ik tevens meer GB zou krijgen, blijkt Odido op de achtergrond een nieuw abonnement met nieuw nummer te hebben opgestart, met dezelfde voorwaarden, waardoor mij niet duidelijk was met twee verschillende contracten te maken te hebben. Vervolgens ben ik overstelpt met e-mails waarin alles bevestigd werd, waarbij mij niet duidelijk was te tekenen voor een nieuw abonnement. Hier lijk ik echter wel twee jaar aan vast te zitten. "Ja meneer, dan had u de e-mails maar beter moeten lezen". Nul begrip, nul flexibiliteit. Datum van ervaring: 25 januari 2025 Nuttig5Delen Antwoord van Odido Gepubliceerd op 27 jan 2025 Goedemiddag Enno, Uiteraard doen we niets zonder akkoord en is de tegenslag gekomen dat er een abonnement is opgestart met een ander telefoonnummer en dit lossen we graag op. Ons Webcare team zou namelijk kunnen kijken of we het huidige telefoonnummer kunnen laten starten onder het nieuwe abonnement wat is gestart en hierdoor het andere nummer komt te vervallen. Dit is een unieke situatie en hiervoor hebben we jouw hulp bij nodig. Stuur ons een bericht via Facebook (odidonederland) of X/Twitter (@odidonederland). Vergeet niet om je postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer, de laatste vier cijfers van je rekeningnummer en kopie van deze review te delen. Geen reden voor paniek als er geen Social media account aanwezig is maak dan een topic aan via onze community (community.odido.nl). Zorg je er alleen voor dat je hier het e-mailadres gebruikt wat bij ons bekend is. We kijken uit naar je bericht. Tot snel! Groetjes, Diego van Odido

Laatst verdiende badges

  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen