Skip to main content
  • 1,882 Topics
  • 18,347 Reacties
1882 Topics
Wegvallende internetverbinding
Goedenavond, Jarenlang heb ik geen problemen gehad met de diensten van T-Mobile/Odido. Maar sinds ongeveer een halfjaar ervaar ik hevige hinder met de diensten van Odido. Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet en heb hier veel van m’n eigen tijd in gestoken. Zie hieronder de opsomming van de problemen: 1. Online gaming niet mogelijk Regelmatig zijn er uren of hele dagen dat ik niet online kan gamen op mijn Playstation 5. Ik ben zelf op onderzoek uitgegaan en heb hierover ook contact gehad met Odido. De poorten van de modem heb ik geforward en de UPnP-functie uitgeschakeld. Dit leek even te helpen, maar een paar dagen geleden trad het probleem weer op. Is het mogelijk dat jullie naar de instellingen van mijn modem kunnen kijken om te zien of er iets fout staat ingesteld? Of kan ik nog andere dingen proberen? 2. Internet valt steeds weg Voor zowel bekabeld als draadloos heb ik last van wegvallend internet. Mijn Apple TV en Playstation stonden altijd bekabeld aangesloten, maar regelmatig krijg ik foutcodes in de Odido TV-app of kan ik simpelweg mijn Whatsapp-berichten niet versturen, online bankieren of het nieuws lezen. Mijn modem staat in de woonkamer en is via een kabel door het plafond direct verbonden met de ONT. Eerst dacht ik aan een mogelijke kabelbreuk, dus heb ik een andere kabel geprobeerd. Deze komt uit op een ander punt in de woonkamer, maar helaas ervaar ik nog steeds dezelfde problemen. Een medewerker van Odido gaf tijdens telefonische contact aan dat hij een instabiele verbinding constateerde en liet een monteur langskomen. De monteur heeft toen een nieuw modem geïnstalleerd, maar dit heeft de problemen niet verholpen. Kan het probleem niet liggen tussen mijn woning en de centrale? 3. TV kijken zo goed als niet mogelijk Ik kijk al jaren televisie via de Odido-app op mijn Apple TV. Sporadische foutmeldingen kunnen natuurlijk voorkomen, maar sinds een aantal maanden ontvang ik zeer vaak foutmeldingen, maar vooral deze week. Ik krijg constant de meldingen “Oeps, er is iets misgegaan (9004)”, “Controleer de netwerkverbinding opnieuw” en foutcode 32119. Op dit moment lukt het mij al een uur lang niet meer om TV te kijken. Ik heb de app meerdere keren opnieuw geïnstalleerd en het zowel bekabeld als draadloos geprobeerd. Wat kan ik nog doen? ———————— Kortom, zoals je kunt lezen is deze situatie behoorlijk frustrerend. Tot een halfjaar geleden had ik helemaal geen problemen met jullie diensten. Dit is mijn laatste poging om een oplossing te vinden. Anders ben ik toch geneigd om als trouwe klant over te stappen naar een andere provider. Alvast bedankt, Stan
Wifi extenders niet (meer) zichtbaar in app, maar werken wel
Hoi, hoop dat jullie mij kunnen helpen. Na een zeer moeizame glasvezel installatie, had ik een werkend systeem. Echter valt dagelijks minimaal wel één keer onze verbinding uit. Dan staat er op onze telefoons “Wifi verbonden zonder internet”. De ene keer blijft alles groen op modem en extenders en soms komt verbinding vanzelf na 10-15s weer terug. Soms blijft alles groen en komt verbinding niet terug. Alleen UIT en AAN zetten modem helpt dan. Soms gaat na een minuut het wereldbolletje op het modem op rood. En ook dan helpt alleen het modem UIT en weer AAN zetten. Begint beetje irritant te worden. Ik heb inmiddels denk ik wel 6x met support aan de telefoon gehangen. Iedere keer krijg ik ander verhaal. Kundigheid medewerker varieert van totaal geen kennis tot veel kennis, maar niks heeft nog geholpen. Er is me al twee keer beloofd dat ze 2e lijns support gaan inschakelen en er een monteur langs komt, maar dat wordt steeds afgewezen. En ik krijg daar gen terugkoppeling van. Dus moet daar zelf achteraan bellen… Wat ik al gedaan heb: Modem gereset. Wifi extenders gereset. Gasten wifi uitgezet. 2.4Ghz wifi tijdelijk uit gezet. Hardware reset gedaan op modem met daarna ook hardware reset van de wifi extenders en ze opnieuw via modem aangemeld kabeltje. Alles werkte daarna prima. Maar we blijven lasthouden van dagelijks uitvallende verbinding. Wat me nu opvalt, is dat het admin portal van de modem en in de Zyxel Mesh app “MPro Mesh” ik alleen het modem zie en geen wifi extenders en het is net of alle apparaten aan de modem hangen. Zie afbeeldingen. Dus app op mijn telefoon al keertje verwijdert en opnieuw geinstalleerd. Maar wifi extenders blijven weg. Het vreemde is dat ik wel gewoon op alle plaatsen waar ik wil Wifi heb, dus dat de extenders wel moeten werken. Kan iemand mij vertellen waarom ik na de hardware reset en nieuwe installatie van de wifi extenders ze niet kan zien in de MPro Mesh app noch online in de admin portal van het modem? Ik heb een Zyxel modem en 3 Zyxel wifi extenders van Odido. Installatie en onderdelen zijn van maart dit jaar. Dus zo goed als nieuw.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen