Alles over het mobiele netwerk van Odido!
Recent actief
I need help; my SIM card isn't working. I am currently abroad.
Ik maak melding van een hardnekkig netwerkprobleem in de Grashaven in Hoorn en meerdere locaties in het centrum in het weekend van 15.08.2026 Ik wil vriendelijk maar dringend vragen om dit direct te escaleren naar de technische netwerkdienst (2e lijns).Een collega van u bevestigde eerder dat er een zendmaststoring openstaat sinds uiterlijk 8 augustus die nog niet is opgelost. Een andere collega claimde dat de locatie permanent slecht is, maar dat is technisch onmogelijk: vandaag haalde ik om 04:02 uur nog 175 Mbps en om 08:21 uur 158 Mbps. De locatie en de dekking zijn dus uitstekend zodra de mast niet overbelast is.Door de onopgeloste maststoring van 8 augustus mist de mast momenteel cruciale capaciteit. Hierdoor klapt de verbinding nu volledig in door de lokale drukte rondom de kermis en het vuurwerk aan de Westerdijk. Omdat ik een Unlimited contract heb en voor mijn werk/verblijf op de boot afhankelijk ben van dit netwerk, wil ik graag dat de status van de openstaande storing van 8
Ik ben op vakantie in het buitenland, maar ik heb geen internet verbinding
Hello Odido Community,I am currently in Egypt and my phone has absolutely no service. I cannot connect to any local network provider.An important detail: My phone and roaming worked perfectly fine just a few hours ago while I was in transit in Turkey. However, since arriving in Egypt, my service dropped completely. Interestingly, my Mijn Odido app still shows my current location status as "Turkey" instead of updating to Egypt.I have already tried the following troubleshooting steps, but unfortunately without success: Manual Network Selection: I searched manually and tried selecting both Vodafone EG and Orange, but my phone receives no signal or completely fails to register. Mijn Odido Check: I verified my account settings, and there are absolutely NO active blocks for foreign countries or usage outside the EU. Invoices Check: I checked my bills, and there are no outstanding invoices or payment arrangements. Device Settings: I am using an iPhone, and iOS Lockdown Mode is turned c
Beste medewerkers,Helaas heb ik in de VS een verkeerde internet op reis bundel gekocht (XL5 in plaats van XLP1). Uiteindelijk heb ik de juiste bundel kunnen kopen, maar heb daardoor wel een ongebruikte bundel. Is het mogelijk deze te crediteren?Dank voor jullie hulp hierbij!
Mijn telefoon schakelt constant van 4G>4G+>5G Goedenavond community, Ik ben al een tijd bezig om mijn issues bij Odido te beleggen maar er komt maar geen oplossing. We hebben simkaarten vervangen instellingen gecheckt en gewijzigd (voorkeur 5G etc.) Maar ik heb steeds of helemaal geen verbinding dan vooral thuis of laatst op vakantie in overloon of zelfs onderweg.Probleemstelling:Issue 1: De telefoon schakeld snel van 4G>4G+>5G dit gebeurd om de 5 a 10 seconden. Het lijkt alsof hij geen data krijgt van 1 van deze modus en daarna veranderd die naar een andere en probeert die het met 4G, 4G+ of 5G. Nooit stabiel. Als ik hem als voorkeur op 4G heb staan dan veranderd die telkens van 4G>4G+ en andersom maar hiermee kan ik teminste nog wel op het internet browsen. Als ik hem op 5G voorkeur heb gaat het alle kanten op. Nooit stabiel.Resultaat dat ik nauwelijks normaal weg kan zonder dat ik een wifi punt moet hebben of een esim provider moet inzetten om fatsoenlijk te kunnen in
Ha,wij waren onderweg van Slovenië naar Montenegro. Terwijl we in Bosnië waren heb ik een bundel gekocht maar nu in Montenegro geeft de app aan dat ik geen data heb. Hoe zit dit?ik hoor het geaag Mvg,Ben
Sinds vandaag op vakantie in België. Vrouw en ik hebben allebei Odido. Kunnen allebei niet verbinden met Orange, Proximus, Base. Krijgen allebei de melding “netwerk niet beschikbaar” of “uw sim-kaart staat verbinding met dit netwerk niet toe”. Medewerker van hotel waar we blijven heeft volle ontvangst met Proximus terwijl hij naast ons staat dus dat is het probleem niet. We kunnen niet bellen en hebben geen data dus we kunnen de Odido klantenservice ook niet bellen. Via de web chat kom je nergens want de bot kan je niet doorverbinden met een mens. Wat een drama is dit. Kan een mens van Odido wat met de melding hier?
We hebben een Data sim.IP adres: 100.95.83.78 of 10.209.75.47We willen graag port forwarden, maar ik lees dat het niet mogelijk is in deze range.Is het abonnement of iets anders aan te passen zodat het wel mogelijk is?
Mijn hotspot verbinding van telefoon naar laptop valt weg wanneer het telefoonscherm uit gaat/ standby.Wanneer ik weer actief naar het scherm van de hotspot aanzetten op mijn telefoon heb ik weer verbinding.
Goedemiddag,Ik heb hulp nodig met het activeren van mijn nieuwe simkaart. Ik was onlangs in Marokko en ben daar mijn simkaart kwijtgeraakt. Ik heb toen een nieuwe simkaart besteld. Nu ben ik weer thuis in Nederland en probeer ik deze nieuwe simkaart te activeren, maar ik krijg geen verbinding met het netwerk.Als ik inlog op Mijn Odido staat de melding "Welkom in Marokko", terwijl ik gewoon thuis in Nederland ben.Ik heb zelf de volgende stappen al meerdere keren geprobeerd:Mijn telefoon (iPhone 17) meerdere keren volledig aan- en uitgezet. De netwerkinstellingen van mijn telefoon al twee keer gereset. De simkaart in een andere telefoon gestopt, maar ook daar werkt het niet en krijgt hij geen netwerk. Handmatig geprobeerd het Odido-netwerk te selecteren via de instellingen.Omdat de simkaart niet activeert, heb ik momenteel geen bereik en kan ik de telefonische klantenservice niet bellen. Wat kan ik doen?
Beste Odido,Gisterenmiddag rond 17u ben ik gebeld door mijn hulpbehoevende ouders met dringende mantelzorgvraag. Telefonisch op mobiel onbereikbaar, waardoor zij verplicht op hulp moesten wachten.Vannochtend voicemail pas gehoord en direct contact opgenomen via WhatsApp. Ik ga er straks heen.Vanochtend reset gedaan en opnieuw mobiel opgestart waardoor mogelijk ik nu weer bereikbaar ben.Een vast toestel heb ik niet, volgens chatbot ligt dit aan simkaart, die ik al jarenlang goed gebruikt, andere mobiel heb ik niet. Dekking zou nu goed zijn.Wat is hier aan te doen?Straks is 112 nodig voor mijn ouders en ben ik zelf niet in staat om te komen.Groeten,Sander XXXXXXXXModerator edit: Plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.
Ik heb vanochtend een sms gekregen voor mijn overstap van KPN naar Odido, echter heb ik geen mails of dergelijke gekregen voor mijn nieuwe e-sim. De oude e-sim van KPN is nu dus verlopen en in de Odido app kan ik geen e-sim bestellen omdat “het account pas net is gekoppeld aan het abonnement”. Daardoor zou ik 48 uur moeten wachten en dus niet bereikbaar zijn (en geen 4g/5g uiteraard). Een moderator die me kan helpen deze e-sim sneller dan die 48 uur te krijgen?
Oké daar gaan we, 2 weken geleden reden we via Duitsland richting Italië 3n dan kan je via Oostenrijk maar wij rijden altijd via Zwitserland. Maar dan ondanks dat ik bij alle 3 de abbonememt en ook Zwitserland zou moeten kunnen internetten was dit wederom onmogelijk. 2 jaar geleden ook en kwam het antwoord gewoon pech, oké kan gebeuren. Februari dit jaar hetzelfde euvel, gebeld oké tja weer pech, voorjaar juni idem dito weer pech. En nu dus weer pech Odido? 3 abbonementen en 3 telefoons elk 40GB internet. Automatische provider uitgezet en handmatig aangepast niets. I Tim, Salt, Swiss telecom en Sunrise allen wel 5G en verbinding Allen geen internet en bij verbinding met Salt en Sunrise de volgende melding. ' je hebt misschien geen data meer van Sunrise/ salt Tik voor opties en je komt op de Odido site waar je niets mee kan. Dus hoe kan het dat we allen nog minimaal 30.000 vs 31.000 en 34.000mb niet hadden gebruikt van de bundel. En vandaag op de terugreis hetzelfde verhaal met
heb vorige week speciaal voor buitenland een sim only data abbonement genomen voor in de auto, helaas werkte dit alleen goed in nederland, zodra we de grens over waren was het klaar, ik heb een nieuwe evoque uit 2020 dus dit moet geen probleem zijn, wat gaat er fout? en wie kan mij verder helpen?gr Peter
Ik heb sinds vandaag een oppo find n6 en ik krijg met geen mogelijkheid een esim werkend. Ik heb zelfs de oude esim verwijderd van mijn s24 ultra. Nu dus helemaal geen netwerk meer 😐 Ik krijg wel de qr codes binnen, maar met geen mogelijkheid kom ik verder in de odido app nadat ik hem gescand heb.
Ik was 2 maanden in Kroatië op vakantie en kreeg een email over oneigenlijk gebruik in het buitenland. In de mail stond dat mijn data gecontroleerd word tussen 02-08-26 en 01-09-26. Nu ( 6 augustus ) ben ik 3 dagen in Nederland en word nu voor mijn werk weer uitgezonden naar het buitenland. Ik heb in deze 3 dagen 100gb gebruikt omdat er stond dat ik meer data in Nederland moest gebruiken. Is dit voldoende of heeft het meer met de locatie te maken waar ik het laatst data heb gebruikt?
Hoi,Mijn vriendin en ikzelf hebben bij een Spaanse bank een rekening. Nu stuurt deze bank ons sms'jes met codes, waarmee je kunt inloggen in online bankieren en bijvoorbeeld handtekeningen kunt zetten.Maar 75% van de tijd komen de sms'jes niet aan. Een aantal komt wel aan, maar dat is heel af en toe. Aan de kant van de bank staat het nummer wel goed ingesteld, dit omdat de sms'jes heel af en toe wel aankomen. En soms is er een keuze om in plaats van te sms'en, te bellen, en dat werkt dan ook.Het lijkt erop dat de sms'jes aan de kant van Odido ergens blijven hangen. We zijn nu bijna één jaar klant bij Odido en bij KPN hadden we dit issue nooit.We hebben ook gebeld met de klantenservice en die adviseren om het probleem hier te melden en te kijken of er een oplossing voor is, bij deze.Heeft iemand dit probleem ook, is hier een oplossing voor?Thanks!
Internet op mijn mobiel gaat steeds aan en uit. Als ik aan het bellen ben dan stopt dat ook. Net een flipperkast. 5G, 4G, geen service. Het gaat steeds heen en weer. Ik had een echte sim nu een eSim. In een iPhone 15 Pro. Unlimited snelst abonnement. Maar bagger bereik.
Ik ben 3 weken op vakantie geweest naar Marokko. Daar heb ik mijn simkaart uit de telefoon gehaald en en 3 weken lang een Marokkaanse simkaart gebruikt. Gisteren bij aankomst in Spanje deed ik mijn NL simkaart weer in mijn telefoon en kreeg ik geen bereik. Ik heb ALLES al geprobeerd dus graag zsm een oplossing voor dit probleem.heb zelfs een esim proberen te installeren maar zelfs dat lukte niet. Vliegtuigstand, telefoon uitzetten, handmatig naar een netwerk zoeken heb ik ook geprobeerd.
Goedemorgen, sinds anderhalve maand is werken op hotspot in de trein een stuk slechter mogelijk. Vandaag zelfs helemaal niet. Ik heb niet het gevoel dat het aan mijn hardware / laptop ligt, deze heeft in niet-hotspot situaties totaal geen problemen.netwerk instellingen heb ik meermaals gereset. Ik reis op het traject Apeldoorn- Amsterdam en de gehele reis heb ik niet één pagina kunnen laden. Op mobiel is het prima. Hoe kan het dat de kwaliteit zo achteruit is gegaan?
Hoi Odido team,Ik ben momenteel in Japan en mijnNederlandse simkaart heeft helemaal geen bereik ('Geen Service').In Mijn Odido staan alle blokkades uit en ik heb geen betaalachterstanden. Ik heb op mijn telefoon al alle mogelijke oplossingen geprobeerd (handmatige netwerkselectie,APN reset, en een harde reboot van de hardware), maar hij maakt geen verbinding met SoftBank of Docomo.Aangezien ik over een paar dagen doorreis naar Zuid-Korea, wil ik dit heel graag opgelost hebben. Kunnen jullie mijn roaming-profiel / simkaartverbinding vanaf jullie kant een harde reset geven?Mijn klantgegevens en telefoonnummer staan ingevuld in mijn forumprofiel.Bedrijf bedankt!
Sinds 2 dagen heb ik Odidio, Internet+TV en Mobiel.Ik kom van KPN want het werd me te duur. Wat betretthet internet ben ik zover tevreden. Maar voor mobiel alles behalve… Ik had Unlimited Snelst gekozen, maar kwam er al snel achter dat de snelheid verre van was. Nu had ik geen 1000Mbit verwacht maar ik haal ongeveer 15 ~ 30 Mbit. Op verschillende locaties zowel thuis, buiten en op werk en op verschillende tijdstippen op de dag en nacht.Met mijn KPN verbinding had ik minstens 200Mbit.Ik heb mijn abonnement maar even verlaagd naar Unlimited Basis gezien ik de snelheid toch niet haal. Maar hiermee kom ik alsnog op de zelfde snelheid uit. 15 ~ 30 Mbit. Het lijkt dus niet aan het gekozen abonnement te liggenOok zie ik dat hij vaker op 4g(+) staat dan 5g, en soms zelfs op H+ .. Dit probleem had ik met mijn oude abo (KPN) niet en was eigenlijk altijd stabiel 5g. Dit met dezelfde telefoon als ik nu nog steeds heb, het ligt dus niet aan mijn telefoon (Samsung Fold 6).Gezien het een nieuwe verbi
Ik ben momenteel in het buitenland en ik heb geen bereik. Ik kan niet bellen, gebeld worden of gebruik maken van 5G. Via de chatbot kom ik ook niet verder. Ik kan jullie telefonisch op deze manier ook niet bereiken. Kan iemand mij hierbij helpen?
Hallo! Ik ben op een road trip naar Centraal Europa en ik heb geen toegang tot mijn buitenland netwerk. Ik heb roaming uit en aan gezet. Toegangspunt opnieuw ingesteld. Alle blokkades op mijn telefoonnummer staan uitgeschakeld. Ik vraag me af of mijn telefoonnummer is geblokkeerd door de roaming vanwege mijn nummer die begint met 63?Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het oplossen.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.