Skip to main content
  • 1,292 Topics
  • 7,674 Reacties
1293 Topics
Hoe kom ik van de 2100MHz band af...
Ik heb een trage snelheid omdat mijn telefoon altijd op de 2100 band gaat terwijl er meerdere beschikbaar zijn.Ik ben op zoek naar een oplossing. Toestel: Samsung galaxy S20 (4G only dus geen 5G). Ik zit op 500 meter van een mast.De mast ondersteunt 800/900/1800/2100 Mhz. Mijn telefoon kiest voor alleen 2100, zelfs als de verbinding bizar slecht is. De snelheid is ook erg matig.Ga ik naar een plek aan de achterkant van mijn woning waar 2100 het niet meer redt, dan krijg ik ineens 4G+ op 900 en 1800 en haal ik hele mooie snelheden. Ik wil dus dat de 2100 bij mij pas gebruikt wordt als de verbinding echt goed is. Of liever zelfs helemaal niet. Want buiten haal ik op 2100 weliswaar betere snelheden, maar op een ongunstige plek met 900+1800 haal ik 3x zo hoge snelheid. Ik heb rondgezocht en blijkbaar kan een provider communiceren dat 2100 preferred is.Ik kan op mijn S20 hier niks aan tweaken. De oplossing die ik had gevonden, installatie van Samsung Band Selector, helpt niet omdat Samsung dit in 2022 al geblokkeerd heeft. Ik dacht eerst dat het aan telefoon (Poco X3) of oude SIM (Tele2) lag. Maar beide vervangen (S20 resp nieuw unlimited 400mbit abo). Probleem blijft. Als ik op de telefoon niks kan doen (zonder te rooten) , kan ik dan nog iets aan mijn profiel bij Odido laten aanpassen? Zodat hij wel altijd de lagere frequentie banden erbij pakt, of alleen die pakt. 2100 only heb ik echt last van.

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen