Skip to main content
Beantwoord

Roaming/buitenland weer activeren tijdens lopende betaalafspraak

• July 8, 2026
  • 6 reacties
  • 74 Bekeken

Hallo,

Ik heb een lopende betaalafspraak (betaling in 2 termijnen) voor mijn openstaande factuur en ik houd me aan de afgesproken data. Toch werkt mijn gebruik in het buitenland (roaming) niet: mijn toestel toont 'No Service' en ik kan niet bellen of internetten, ook niet in landen die volgens de app in mijn bundel zijn inbegrepen.

Ik heb aan mijn kant al alles geprobeerd wat ik kon vinden:
- Data roaming staat AAN
- Handmatig netwerk gekozen (Telekom, Vodafone, O2 in Duitsland) - blijft 'No Service'
- Vliegtuigmodus aan/uit en toestel opnieuw opgestart
- Netwerkinstellingen gereset
- Toestel/SIM opnieuw geprobeerd

Het lijkt er dus op dat de blokkade aan jullie kant zit vanwege de factuur, en niet aan mijn telefoon.

Mijn vraag: kunnen jullie het gebruik in het buitenland (roaming) alvast weer activeren terwijl de betaalafspraak loopt? En als dat niet kan, kunnen jullie dan precies bevestigen wat er nodig is om roaming weer aan te zetten (bijvoorbeeld het volledige bedrag in een keer betalen)?

Ik deel mijn nummer en klantnummer graag via een prive-bericht, aangezien dit een openbare Community is.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi Mettyugeci, van harte welkom op de community. Heb je een leuke tijd in het buitenland? Ik snap volkomen dat je bereikbaar moet zijn in het buitenland en daar ga ik voor zorgen.

Een betalingsregeling zorgt inderdaad automatisch voor een blokkade op roaming in het buitenland. Gelukkig vinden we dit overdreven en mag ik de blokkade direct voor je opheffen. Ik heb je zojuist via Webcare Moderator een DM gestuurd voor je gegevens. Reageer je daar op me? Dan ben je binnen no time weer verbonden in het buitenland! 😊

6 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Mettyugeci, van harte welkom op de community. Heb je een leuke tijd in het buitenland? Ik snap volkomen dat je bereikbaar moet zijn in het buitenland en daar ga ik voor zorgen.

Een betalingsregeling zorgt inderdaad automatisch voor een blokkade op roaming in het buitenland. Gelukkig vinden we dit overdreven en mag ik de blokkade direct voor je opheffen. Ik heb je zojuist via Webcare Moderator een DM gestuurd voor je gegevens. Reageer je daar op me? Dan ben je binnen no time weer verbonden in het buitenland! 😊

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Mettyugeci, bedankt voor je reactie. Ik heb de blokkade direct voor je opgeheven.

Goed om te weten. Je behoudt alleen de volgende blokkades. Deze worden niet automatisch opgeheven. Mocht de betalingsregeling voldaan zijn, dan kan je opnieuw contact met me opnemen om ze te laten verwijderen:

• RIP - Blokkade voor 0906-0909 service nummers
  • RIP - Blokkade Internationale gesprekken - service nummers
  • Aankopen bij derde partijen - Blokkade voor betaalde content diensten
  • Aankopen bij derde partijen - Blokkade app store aankopen via Odido factuur
  • Aankopen bij derde partijen - Blokkade online betalingen derde partijen via Odido factuur

Nu moet het lukken om weer verbinding te maken. In Duitsland kan dit met de netwerken Telefónica, Telekom en Vodafone. Laat je het me weten of het is gelukt?

• heeft eerste post geplaatst
  • October 11, 2026

Ik heb momenteel dit in Parijs heel vervelend 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • October 11, 2026

Hoi ​@nst ,

Dat zijn de voorwaarden van een betalingsregeling.  Als je via my-odido direct alle openstaande posten betaald wordt je snel weer aangesloten voor buitenlandse netwerken.

• heeft eerste post geplaatst
  • October 11, 2026

Ik heb dus vernomen hierboven dat ze dit voor je deactiveren

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • October 11, 2026

Als je een paar dagen hebt,  dan ja.