Skip to main content
8060 Topics
Nederlandse SMSjes worden niet verstuurd maar wel als internationaal in rekening gebracht.
Sinds een aantal maanden heb ik een SIM-kaart van AH Prepaid met een bijbehorend NL telefoonnummer. Deze gaf problemen met smsjes versturen (maar niet met ontvangen) maar de klantenservice van AH kon er niet achter komen waarom dit gebeurde. Nu zit ik sinds een dag bij ODIDO met een abonnement met nummerbehoud en probeerde ik weer SMSjes te sturen naar een Nederlandse vriend. Dit werkte nog steeds niet. Ik zie verder op mijn telefoon (een Koreaanse iPhone 15) geen foutmeldingen of iets dergelijks waaruit moet blijken dat mijn smsjes niet zijn verstuurd. Bellen werkt 100%. Als ik dezelfde vriend probeer te bellen lukt dit wel, hij kan mijn Nederlandse nummer zien, en als hij mij belt zie ik ook zijn Nederlandse nummer. SMSen werkt niet goed. Bij de instellingen voor de berichten app staat duidelijk dat ik SMS met mijn Nederlandse nummer, ik heb geen buitenlands nummer meer op mijn telefoon staan. Als hij mij SMSt komen ze ook gewoon binnen, echter als ik probeer te antwoorden op zijn SMS, staat er wel dat ze verstuurd zijn, maar ik zie dus geen foutmeldingen en hij krijgt ze niet binnen. Ik heb geprobeerd zijn nummer opnieuw toe te voegen, handmatig in te vullen, etc. Maar alles heeft hetzelfde resultaat. Mijn bericht wordt ‘verzonden’ maar komt nooit aan. Als ik nu bij ODIDO inlog zie ik ook dat ik kosten buiten de bundel heb gemaakt, namelijk meer dan 5 euro met allemaal mislukte test sms-jes naar het nummer van mijn Nederlandse vriend. Als ik bij bellen kijk staat zijn nummer er op als 06- nummer. Maar bij de smsjes staan er opeens extra cijfers voor. (Iets als 006316- ipv 06-) Echter kan ik nergens instellingen vinden waaruit blijk dat mijn smsjes naar een ander nummer zouden moeten gaan. Ik heb ook gecheckt en er staan verder geen andere sms apps op mijn telefoon die de instellingen zouden moeten kunnen veranderen... Dus ik heb nu twee vragen: 1.) Hebben jullie enig idee waarom SMSjes van en naar een NL nummer op mijn telefoon als ‘internationaal’ aangemerkt worden? En waarom ze niet aankomen? (Nogmaals: Op de telefoon staat dus wel dat ze successvol verzonden zijn) 2.) Zouden de kosten voor de test-smsjes buiten mijn bundel om kwijtgescholden kunnen worden? Het zijn immers smsjes naar een NL nummer en naar verwachting zouden die binnen de bundel moeten vallen. Hopelijk kunnen jullie me helpen want ik zit al een hele tijd met dit SMS probleem. Groetjes, sunshine
Blokkade op Bluetooth tethering?
Beste leden, beste Odido, Sinds kort weer terug bij Odido. Nu wil het geval, dat ik mijn telefoon via bluetooth tethering, de internetverbinding met de auto laat delen. Dit werkte tot voor kort prima, via KPN. Echter nu ik op Odido netwerk zit, werkt dit maar deels. Ik kan bijvoorbeeld Google Streetview en Google Search probleemloos gebruiken. Echter waar het mij vooral om gaat, is het stukje '’Live traffic'’ en in mindere mate de parkeerinformatie. Deze informatie lijkt geblokkeerd te worden, als ik bluetooth tethering gebruik. Beide services komen namelijk maar niet online. Via een Wifi hotspot werkt het wel volledig, wat mij dan weer bevreemd, al las ik wel elders dat tethering daadwerkelijk via de APN van de provider loop en een hotspot gaat daar weer buitenom. Gebruik ik de werktelefoon met KPN sim, werkt het ook prima, via bluetooth tethering. Gisteren heb ik hiervoor gebeld met de klantenservice. Bijna een uur met deze meneer bezig geweest, hij beet zich er echt in vast. Maar hij kon me zo gauw niets vertellen. Wel de afspraak gemaakt om de simkaart van Odido eens in een ander toestel te proberen. Dit heb ik vanmorgen met een oude S9 die ik nog heb liggen, geprobeerd. Maar ook dan lukt het niet. Ook heeft hij via z'n supervisor een melding naar de technische dienst gestuurd. Maar in afwachting daarvan dacht ik, wellicht weet men het online wel of is een e-Sim wellicht de oplossing.. Ben benieuwd! Vast dank.
Black Friday actie niet geldig omdat telefoon later is geleverd
ik heb mijn bestelling black friday actie met gratis galaxy watch en jbl producten ( verlenging van huidig abonnement met nieuw toestel ) online gedaan met een galaxy s24 op 29 november en de telefoon opgehaald op 5 december in de winkel dezelfde dag heb ik de promoties aangevraagd van de jbl en galaxy watch maar zowel bij samsung en odido afgewezen omdat op de nota staat 5 december. alle documenten insturen naar samsung gaat niet omdat alleen 1 document dat is de nota kan worden toegevoegd het contract wordt niet geaccepteerd, omdat alleen de datum van de nota geldt. in de odidoshop teruggeweest hier wordt nu gezegd u heeft geen recht op de promoties omdat u het toestel gelijk moest ophalen?! De datum dat de telefoon is opgehaald geldt als aankoopdatum wordt er gezegd., echter hier staat niets over in de voorwaarden en werd bij de verlenging ook niet meegedeeld. Zelfs in de bevestiging per SMS wordt er meegedeeld je bestelling binnen 7 dagen op te halen en ik heb dit gedaan binnen de gestelde termijn. ik heb alles aangetoond in de mail mbt de aanvraag op 29 november en ook de bevestiging per SMS laten zien maar helaas zegt de shop nog steeds dat de aanschaf op 29 november ondanks de bevestiging en sms die ik heb ontvangen niet geldig is. Als laatst wordt mij meegedeeld dat als ik het niet eens ben, ik de koop kan ontbinden. De klantenservice gebeld en kreeg " paramaribo" aan de lijn die me doorverwees naar samsung omdat hun de jbl actie doen want jbl is een samsung product volgens haar, dus die wist al helemaal niets en zei als ik het niet eens ben ik mijn abonnement beter kan ontbinden. zowel de winkel als klantenservice boeit het blijkbaar niet of zij een klant willen behouden maar adviseren liever een klant om weg te gaan bij odido. Als ik inderdaad geen gebruik kan maken van de acties wil ik de aankoop en verlenging ontbinden. Al hoewel ik de bestelling binnen de gestelde termijn heb gedaan maar alleen het toestel later heb opgehaald in de winkel sta ik volgens mij wel in mijn recht. het is wel heel vreemd en misleidend dat je een actie product aanschaft binnen de gestelde termijn van de voorwaarde (tussen 18 november en 3 december) en vervolgens alleen het toestel dan later ophaalt de actie dan ineens niet meer geldt, vooral voor de klanten die hun bestelling nog op 3 december online hebben gedaan en hun toestel vanaf 4 december ophalen worden dus buitengesloten van de actie! graag zie ik een gepaste oplossing.
Nummerbehoud prepaid probleem
Odido prepaid gekocht en geactiveerd recent. Eerder al voor 20 euro erg mooi nummer gekocht, kpn prepaid. Ok ik vraag direct nummerbehoud aan en dan krijg ik uiteindelijk als datum de volgende dag: dan wordt kpn nummer op de odido sim gezet. De volgende dag gebeurt iets dat ik herken uit eerdere prepaid/prepaid porteringen: het proces is niet goed afgerond. Bij kpn/vodafone prepaid portering heb ik gekke dingen meegemaakt (nooit opgelost) en andersom ook. Er is ook ooit door een goede provider ingegrepen om het proces er goed doorheen te halen uiteindelijk. Maar goed deze casus: wat blijkt mijn odido nr kan na de portering gebeld worden, maar internet is er niet, uitbellen levert chronisch de melding op nummer niet in gebruik (gebelde nr!) en mijn odido nr na portering kan ook niet sms'en of gesms't worden. Bovendien: in app melding dat gegevens aansluiting niet op te halen zijn. Heel duidelijk weer zo'n geval van portering die is blijven hangen. Doe alle bekende zaken: sim eruit en erin, netwerkreset. Helpt natuurlijk niet. Bel klantenservice. Eerste poging zegt medewerkster dat ze me later die middag terugbelt. Nooit meer gehoord. Tweede poging lijkt beter: medewerker maakt high priority case aan en ik zal morgen meer horen. Ok. Volgende dag maar eens chatten met klantenservice. Vraag status casenummer. Doorlooptijd 14 dagen! Ja mijnheer high priority cases bestaan helemaal niet. Vervolgens krijg ik alle niet terzake verhalen weer. Zet toestel uit/aan, welk toestel heeft u(?) blablabla. Dan maar klachtenformulier. Belofte: uiterlijk 6 dagen reactietijd . We zullen zien. De totale hierboven beschreven serviceervaring lijkt me dubieus. Niet teruggebeld, niet bestaande high priority verhaal. Ondertussen zit ik met een odido prepaid die na de portering niet functioneert en waar ik gewoon deskundige oplossing voor vraag. En niet tien keer verhaal moeten doen en 10 keer het rijtje loze tips aanhoren, terwijl Odido nu iets technisch moet oplossen. Tenslotte: ik heb nu zo vaak bij de bekende providers gedoe gehad met prepaid/prepaid porteringen, dat het mij een structurele kwestie lijkt waar de providers eens onderling mee aan de slag zouden moeten.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen