Skip to main content
Beantwoord

Aankondiging beller geblokkeerd


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Wie o wie kan mij helpen?

 

Ik heb al jaren zonder probleem een abonnement bij Odido; heb een iPhone 15. 

Sinds een paar maanden komt iedereen die mij belt, in het scherm als “anoniem” binnen. Ik heb geen idee hoe dit komt; in de instellingen van mijn toestel zie ik niet of ik iets heb aangepast (waarom zou ik ook?). Mijn eigen nummer is niet geblokkeerd dus iedereen ziet wanneer ik hen bel, maar andersom dus niet (meer). 

Ligt dit aan mijn toestel-instellingen? Aan mijn account-instellingen? En waar/hoe pas ik dit aan?

 

NB: ik ging met dit probleem naar de Odido-winkel en zij zeiden dat dit aan de iPhone ligt en verwezen me naar Apple, maar die zeiden dat dit toch echt een probleem van de provider is…..

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi Jensen, van harte welkom op de Community en tof dat je al jaren bij ons bent! Wat apart dat iedereen als anoniem wordt weergegeven als ze jou bellen. Ik ben dit eerlijk gezegd nog nooit tegengekomen, dus ik heb meteen zitten zoeken. Ik zie dat het bij andere providers in het verleden wel eens voor is gekomen. De oplossing was toen als volgt: Start je toestel opnieuw op, zet nummerweergave bij jezelf aan en vervolgens weer uit en reset je netwerkinstellingen. Laat je het me weten of dit heeft gewerkt? Ik hoor het graag van je. Mochten inkomende oproepen nog steeds als anoniem binnenkomen, dan laat ik het graag door mijn technische collega's onderzoeken. Ik kan niet beloven of dit echt bij ons ligt en of mijn collega's het kunnen onderzoeken of oplosen of dat het aan het toestel ligt, maar ik doe in ieder geval m'n best! 😊

Bekijk origineel

3 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Jensen, van harte welkom op de Community en tof dat je al jaren bij ons bent! Wat apart dat iedereen als anoniem wordt weergegeven als ze jou bellen. Ik ben dit eerlijk gezegd nog nooit tegengekomen, dus ik heb meteen zitten zoeken. Ik zie dat het bij andere providers in het verleden wel eens voor is gekomen. De oplossing was toen als volgt: Start je toestel opnieuw op, zet nummerweergave bij jezelf aan en vervolgens weer uit en reset je netwerkinstellingen. Laat je het me weten of dit heeft gewerkt? Ik hoor het graag van je. Mochten inkomende oproepen nog steeds als anoniem binnenkomen, dan laat ik het graag door mijn technische collega's onderzoeken. Ik kan niet beloven of dit echt bij ons ligt en of mijn collega's het kunnen onderzoeken of oplosen of dat het aan het toestel ligt, maar ik doe in ieder geval m'n best! 😊


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 4 maart 2025

Dank je, ik zal dat proberen. Gekke vraag: hoe reset ik mijn netwerk-instellingen? Ik raak toch niet allemaal gegevens kwijt, he?😅


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Jensen, geen dank! Op je iPhone 15 doe je dit als volgt: Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiel datanetwerk > Stel opnieuw in.

Je verliest dan alleen opgeslagen wachtwoorden en instellingen voor (wifi)netwerken en VPNs waar je eerder mee bent verbonden. Deze kan je voor jezelf ergens opslaan/opschrijven, zodat je er snel weer bij kan. Mocht je dit nog niet gedaan hebben uiteraard. Ik gebruik hiervoor zelf de Notitie app. Laat je het me weten of het is gelukt? 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen