Skip to main content
Beantwoord

eSIM activeren werkt niet

• December 10, 2025
  • 9 reacties
  • 107 Bekeken

Mijn fysieke sim is gedeactiveerd maar de esim activatie is vastgelopen, kunnen jullie mijn esim resetten?
Ik heb perongeluk eerst mijn sim omgezet naar esim voor dat ik de QR code scande. Ik kan momenteel niet bellen want ik heb geen data meer

Beste antwoord door Jari00

Hoi Jari, van harte welkom op de community en bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je besteld. Deze staat voor je klaar om te downloaden en activeren op deze pagina in Mijn Odido: Sim Toestel & Smartwatch | Odido

Heb je toegang tot Mijn Odido? Zo niet, dan kan je eenmalig inloggen via iDIN-verificatie. Lukt dit ook niet? Dan moet ik je vragen om langs 1 van onze Odido Shops te gaan. Alle Odido Shops bij je in de buurt vind je op deze pagina. Laat je het me weten of het is gelukt? 😊

Ik heb het uiteindelijk zelf opgelost, alleen heb ik nu, en heel slecht signaal, 1 bar. En heb ik 1 “personal” eSIM vast op activating. Dat is door mijn fout. Is het mogelijk om dit op te lossen zonder naar de winkel te gaan? 

Vriendelijke groeten,

Jari van Uden

9 reacties

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+11
  • Odido Superuser
  • December 11, 2025

Hallo ​@Jari00 ,

De snelste en makkelijke manier is om, indien mogelijk even bij een Odido winkel naar binnen te lopen.
Odido shops bij jou in de buurt   Vergeet niet om je ID mee te nemen.

Voor hulp van een moderator, vul al je gegevens zoals in mijn onderschrift staan in, doe dat in je profiel .
Als je dit ingevuld hebt meld het dan weer hier.
Als je bij de Odido shop geweest bent wil je dit hier dan ook melden?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • December 11, 2025

Hi,

Bedankt voor je reactie!

info is ingevuld.

Met vriendelijke groet,

Jari van Uden

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Jari, van harte welkom op de community en bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je besteld. Deze staat voor je klaar om te downloaden en activeren op deze pagina in Mijn Odido: Sim Toestel & Smartwatch | Odido

Heb je toegang tot Mijn Odido? Zo niet, dan kan je eenmalig inloggen via iDIN-verificatie. Lukt dit ook niet? Dan moet ik je vragen om langs 1 van onze Odido Shops te gaan. Alle Odido Shops bij je in de buurt vind je op deze pagina. Laat je het me weten of het is gelukt? 😊

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • December 12, 2025

Hi, heel erg bedankt voor de hulp!

helaas krijg ik alsnog de melding dat de eSIM activeren niet mogelijk is. Dus dan moet ik helaas langs een winkel. Toch bedankt.

Met vriendelijke groet,

Jari

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Jari, uiteraard graag gedaan en bedankt voor het snelle proberen. Minder fijn dat het online niet lukt, maar mijn collega's in de Odido Shop staan uiteraard ook voor je klaar. Houd me gerust op de hoogte of alles goed is gegaan! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • Antwoord
  • December 13, 2025

Ik heb het uiteindelijk zelf opgelost, alleen heb ik nu, en heel slecht signaal, 1 bar. En heb ik 1 “personal” eSIM vast op activating. Dat is door mijn fout. Is het mogelijk om dit op te lossen zonder naar de winkel te gaan? 

Vriendelijke groeten,

Jari van Uden

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Jari, superfijn dat je het toch hebt kunnen oplossen. Heb je heel de tijd een slechte verbinding? Of op 1 plek? Wil je dit eens testen. Waar zie je precies dat de eSIM vast blijft hangen op activating? Onder de instellingen van je telefoon? Krijg je ergens de optie om deze eSIM te verwijderen? Ik zie het niet zo snel voor me, dus mocht het echt in de weg staan, dan kunnen mijn collega's in de Odido Shop je uiteraard helpen. Maar ik verwacht dat het ergens in de instellingen moet. Of zie je toevallig ook iets in Mijn Odido staan? Ik kon zelf namelijk niks vinden. Anders denk ik uiteraard graag ook weer mee!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • December 15, 2025

Hi, 

Alsnog heel erg bedankt voor al de hulp, ik ben uiteindelijk langs Odido gegaan en die hebben het voor mij opgelost.

Gr

Jari

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Jari, superfijn dat mijn collega's in de Odido Shop het voor je hebben kunnen oplossen en heel erg bedankt voor het laten weten. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De community is er voor je. Voor nu wens ik je nog een hele fijne dag!