Skip to main content
Beantwoord

Amazon Prime via Odido Extra — blijft dit 1 punt waard bij prijsverhoging naar €8?

• August 5, 2025
  • 5 reacties
  • 216 Bekeken

Hallo,

Ik heb een Unlimited Plus abonnement bij Odido en gebruik mijn maandelijkse Extra-punt voor Amazon Prime. Op de Odido-website staat dat je met 1 Extra-punt een dienst kunt kiezen die maximaal €9,99 per maand kost.

Amazon heeft nu aangekondigd dat er vanaf 26 augustus 2025 het volgende verandert:

• De standaardversie van Amazon Prime Video krijgt reclame en kost dan €5 per maand
  • Voor de reclamevrije versie moet je €8 per maand betalen

Mijn vragen aan de community (en hopelijk aan Odido zelf):

1. Blijft Amazon Prime via Extra gewoon 1 punt kosten als de reclamevrije versie €8 gaat kosten?
  2. Of krijg je als Odido-klant dan de versie met reclame (die €5 kost), omdat die overeenkomt met de huidige prijs en dus met het punt?
  3. En als dat zo is: kun je dan bijbetalen om toch de reclamevrije versie van €8 te krijgen via Odido Extra, of is dat niet mogelijk? Het zou toch jammer zijn dat je deze extra moet verwijderen, omdat er geen optie is om zonder reclame te kijken?

Omdat €8 nog steeds onder de €9,99-grens valt, ga ik ervan uit dat de reclamevrije versie in principe nog onder de Extra-opties zou moeten kunnen vallen – maar ik wil graag zeker weten hoe Odido dit straks gaat aanbieden.

Alvast bedankt voor de info

Groet

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi Metoo, superleuk dat je Unlimited Plus hebt en dat je gebruikmaakt van punten en Exra’s! Ik snap volkomen dat je meer duidelijkheid en zekerheid wil hebben over deze Extra. Wij bieden 1 versie van de Amazon Prime bundel aan. Dit is inderdaad de versie die vanaf 26 augustus advertenties zal bevatten. Deze Amazon Prime bundel blijft 1 punt kosten. Op dit moment is er niet bekend of we een 2e versie zonder reclame gaan aanbieden. Het lijkt erop dat daar voor nu geen plannen voor zijn. Heb je zo voldoende duidelijkheid? Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😊

5 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Metoo, superleuk dat je Unlimited Plus hebt en dat je gebruikmaakt van punten en Exra’s! Ik snap volkomen dat je meer duidelijkheid en zekerheid wil hebben over deze Extra. Wij bieden 1 versie van de Amazon Prime bundel aan. Dit is inderdaad de versie die vanaf 26 augustus advertenties zal bevatten. Deze Amazon Prime bundel blijft 1 punt kosten. Op dit moment is er niet bekend of we een 2e versie zonder reclame gaan aanbieden. Het lijkt erop dat daar voor nu geen plannen voor zijn. Heb je zo voldoende duidelijkheid? Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😊

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • August 6, 2025

Bedankt voor de informatie 

Dus de kans bestaat dat je moet kiezen tussen reclame of stoppen met deze door mij zeer gewaardeerde extra?
Zou zonde zijn van mijn punt die ik persoonlijk dan nergens anders voor kan/wil gebruiken. 

Een goede oplossing zou kunnen zijn dat een klant €3 extra betaalt om alsnog reclamevrij te kunnen kijken.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Metoo, geen dank! Super leuk om te lezen dat je deze extra zo waardeert. Ik geef het absoluut door aan de juiste afdeling om te kijken naar de reclamevrije versie. Laat het me gerust weten hoe het straks is als Amazon Prime advertenties laat zien. Wellicht zie je tegen die tijd toch iets waar je je punt aan kan besteden. Ik denk in ieder geval altijd graag mee! 

• is een Master Poster
  • December 13, 2025

Prime met advertenties is best ruk eigenlijk. Prime zelf niet, maar die advertenties wel. Zou op zich best fijn zijn als je van die advertenties af kon.

Is hier 4 maand later al zicht op?

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@RonaldL, ik snap volkomen dat advertenties niet ideaal zijn. Er zijn echter geen plannen om andere versies van Amazon Prime aan te bieden.