Skip to main content
Beantwoord

Internet in het buitenland werkt niet

• December 13, 2025
  • 3 reacties
  • 29 Bekeken

Ik heb via Odido een XL Pas aangeschaft voor het gebruiken van Internet op Curacao, maar ik krijg geen verbinding. Ik heb geen betaal achterstand, geen blokkades, mijn roaming staat aan. Ook heb ik via netwerk selectie handmatig geprobeerd een netwerken te kiezen, maar dit werkt ook niet. 

Hoe moet ik nu verder?

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi Roushni, heerlijk dat je op Curacao bent. Hoe is het daar? Heb je wel de welkomst sms ontvangen? En helpt het als je je netwerkinstellingen reset? Zo niet, zet dan je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel. Dan kijk ik graag met je mee! 😊

3 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Roushni, heerlijk dat je op Curacao bent. Hoe is het daar? Heb je wel de welkomst sms ontvangen? En helpt het als je je netwerkinstellingen reset? Zo niet, zet dan je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel. Dan kijk ik graag met je mee! 😊

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • December 15, 2025

Hi Marciano,

Dat heb ik allemaal al geprobeerd. Ik heb geen welkom sms ontvangen. Heb zojuist mijn gegevens aangevuld. Het is heerlijk hier op Curacao!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Roushni, fijn om te lezen dat je het heerlijk hebt daar! En bedankt voor het proberen van deze stappen en voor het invullen van je profiel. Ik zie alleen dat de geboortedatum niet overeenkomt met die bij ons bekend is. Wil je deze controleren en de juiste invullen?

Wil je in de tussentijd ook alvast de volgende dingen (nogmaals) controleren:

• Staat roaming aan? Voor hulp hierbij, zie Toestelhulp
  • Met welke netwerken maak je (handmatig of automatisch) verbinding? Dit moeten Digicel, Telbo, Telcell of UTS moeten zijn
  • Mocht het hiermee nog niet lukken: herstart dan je telefoon. Het toestel moet echt even enkele minuten uitgezet worden. Gebruik dus niet de vliegtuigstand; dat is niet hetzelfde.
  • Kruistest: Stop je simkaart in een andere telefoon. Kan je simkaart dan wel verbinding maken?

Ik zet dan graag een case voor je door. Wil je voor mij de volgende informatie invullen:

Timestamp

• Datum*:

• Tijdstip*:

• Timezone:

----------------------

A Registering party

• Met welk netwerk ben je verbonden?

• 2G/3G/4G/5G:

• Exacte locatie (adres + stad):

• Merk en type telefoon:

---------------------- 

Description