Skip to main content
7286 Topics
Waterschade iPhone 11 pro
Goedendag, Ik heb op vakantie mijn iPhone 11 pro in mijn broekzak laten zitten. Mijn zoontje duwde mij in het zwembad en hierdoor is mijn telefoon volgelopen met water. Hoe dit kan geen idee. Ik heb het toestel nooit beschadigd of iets dergelijks, het is werkelijk in nieuwstaat. Dus ik ging er van uit dat de waterdichtheid (IP68) mijn telefoon zou redden. Mijn iPhone 8 plus van hiervoor heb ik als onderwatercamera gebruikt in het zwembad zonder problemen. Ik heb de iPhone 11 pro daarna ook gewoon gebruikt. De volgende dag groene strepen door het beeld en na een minuut of 10 helemaal uit en “dood”. Ik heb het toestel gekocht via Belsimpel. Ik heb hun aangeschreven over dit probleem. Echter hun beweren dat “vochtschade” nooit onder de garantie valt. Prima, maar ik heb hun gevraagd mijn telefoon te onderzoeken hoe het kan dat er water in loopt. Het water liep letterlijk uit de speaker opening. Naar mijn mening was het toestel non-conform en valt dit onder de wet consumentenrecht. Ik moest het toestel opsturen naar Microfix en zij hebben vastgesteld dat er water in het toestel is gekomen. En dat was het. Mijn vraagstelling over “hoe” het dan kan is nooit beantwoord. Microfix wilde het toestel aanbieden bij Apple, echter zij accepteren geen provider toestel. Dus vandaar dat ik nu bij jullie hier uit kom! Ik ben nog steeds van mening dat het water in de telefoon kon komen door iets wat niet mijn schuld is. Kunnen jullie iets voor mij betekenen in deze situatie?
Wijzigen van bestelling niet goed gegaan. Nu langer wachten?
Beste medewerkers, Nu begin ik er een beetje klaar mee te worden, na al die loze beloften en niet nakomingen.. Ik heb mijn klacht deels in een andere topic geuit, maar daar wordt nauwelijks inhoudelijk op gereageerd.. In de winkel kunnen ze niets voor mij doen.. Als ik de klantenservice bel, vragen ze om naar de winkel te gaan. Waar zijn we mee bezig?? Ik heb op 3/10 de iPhone 13 Pro Goud 128gb besteld.. In de winkel ook aangegeven dat ik op een bepaalde datum naar het buitenland vertrek, medewerker gaf aan dat het geen probleem was en het makkelijk haalbaar was gezien de levertijd toen op 2-3 weken stond. Mijn vliegreis was ruim aan het eind van de 4e week na besteldatum. Vervolgens worden de levertijden aangepast naar 3-4 weken.. Vliegreis om moeten boeken voor de eerste keer, gelukkig toen nog gratis. Na 4 weken nog steeds geen telefoon… Vervolgens worden de levertijden aangepast naar 4-5 weken.. Vliegreis om moeten boeken voor de tweede keer… Vervolgens heb ik na 6 weken nog steeds geen telefoon binnen en heb ik mijn reis voor de derde keer moeten omboeken.. Voor de tweede en derde wijziging heb ik zelfs moeten betalen (bedrag van € 210,00 in totaal) door jullie beloftes. Vervolgens bel ik naar de klantenservice en geven ze aan erachter aan te gaan en met de winkel te bellen want blijkbaar ging er iets mis. De mevrouw van de klantenservice kwam wel haar belofte na, belde met de winkel zodra ze open waren en belde na een kwartier meteen terug. En ja hoor, het bleek dat de betreffende winkel wel mijn order heeft geannuleerd maar nooit een nieuwe heeft aangemaakt (ivm het schrappen/weghalen van de telefoons uit de winkels). Dit hebben ze snel op de dag dat ik gebeld heb in orde gemaakt, echter lijkt het dat mijn besteldatum helemaal NIET is overgenomen en zie ik een datum van 10/11 staan. Ik vermoed dat jullie mij, door jullie eigen fout en loze beloftes, mij achteraan het lijstje hebben gezet. Het blijkt ook dat het niet naar mij toe gecommuniceerd mocht worden dat er een fout was gemaakt.. Want in het gesprek met de klantenservice en de winkel werd gesproken van een fout, en in het gesprek tussen de winkel en mij was er niets aan de hand en was dit de gewone gang van zaken. Dit is tevens te horen uit het telefoongesprek met de klantenservice medewerker, als het goed is kunnen jullie alle gesprekken terugluisteren. Ik tik inmiddels de 7 weken aan, terwijl ik op het forum kan lezen dat er mensen zijn die 1.5 WEEK LATER een bestelling hebben geplaatst met hetzelfde toestel in opslag en kleur. Puur omdat jullie een fout hebben gemaakt en ik daar de dupe van ben wat ik tevens niet mocht weten. Dit gaat toch werkelijk nergens over? Inmiddels hebben alle mensen die na mij besteld hebben al een datum voor bezorging gekozen terwijl ik deze mogelijkheid niet heb… Waardoor ik ook nog eens dood leuk 2-3 weken erbij mag optellen bij het kiezen van een datum. Super oneerlijk en onmenselijk zelfs. Ik heb ook contact opgenomen met AMP over afhaal mogelijkheden aangezien ik in enorme spoed zit met mijn vliegreis. Ze geven aan dat het afhalen normaliter net zo lang duurt als bezorgen (dus pas na 2 weken), TENZIJ T-Mobile contact met hun opneemt om een uitzondering aan te vragen. Dan zouden zij eventueel kunnen regelen dat ik het in mijn uitzonderlijke geval sneller zou kunnen ophalen (nogmaals: dit is door AMP bevestigd). AMP geeft aan dat de fout hierin volledig los van AMP staat en deze ook gemaakt is door T-Mobile dus zij het ook zelf moeten oplossen. Dat kon enkel als T-Mobile contact opneemt met AMP om deze situatie te bevestigen. Hierbij tevens het verzoek om een versnelde procedure in gang te zetten waarbij ik mijn toestel direct kan ophalen bij AMP. Graag ontvang ik eens een keer inhoudelijk reactie over mijn situatie en wat jullie er nou zelf precies van vinden. Alle gesprekken zijn ook terug te luisteren of zijn in de winkel gevoerd, dus ik heb er heus geen verhalen bij verzonnen om mijn topic “erger” te laten lijken, helaas is het allemaal waarheid.
[REVIEW] Galaxy Fold 3
De Samsung Galaxy Fold. Toen ik de eerste versie ervan zag was ik helemaal verkocht. Wat een ongelofelijk cool idee en wat een mooi apparaat. Helaas had deze eerste versie ook veel problemen. Het scherm was wel een mooi staaltje techniek, maar het ging ook heel snel kapot, zelfs als je er heel voorzichtig mee omging. Samsung gaf echter niet op en recent is de 3e generatie uitgekomen, die op vele vlakken verbeterd is. Toen ik de doos openmaakte met het testtoestel, dacht ik eerst dat ik een kleine tablet had gekregen. Ik wist van tevoren namelijk alleen dat het een Samsung zou zijn, en meer niet. Mijn mond viel open toen ik zag dat het de Fold 3 was! Plus- en minpunten V Design V Vouwbaar scherm is cool! X Fragiel hoofdscherm X Opengeklapt twee handen nodig Design Het eerste wat opvalt als je het toestel uit de doos haalt, is hoe groot het apparaat is. Officieel wordt dit toestel dan ook niet geclassificeerd als een smartphone, maar als een phablet. Dit is mix tussen smartphone en tablet. Hij is te groot om echt een smartphone genoemd te worden, maar te klein om als tablet gezien te worden. De Fold naast mijn iPhone 11 Pro Display Het toestel bevat twee displays; het vouwbare display aan de binnenkant en een kleiner “cover screen” aan de buitenkant. Het hoofdscherm is zoals we van Samsung gewend zijn een prachtig AMOLED scherm van 7.6 inch met een resolutie van 1768 x 2208 pixels. Een absoluut genot om naar te kijken. Het enige nadeel van dit scherm is dat deze niet gemaakt is van glas, maar van plastic. Dit is echter een logisch compromis om het scherm vouwbaar te kunnen maken. Dit betekent echter wel dat het scherm gevoeliger is voor beschadigingen. Van vorige generaties toestellen heb ik gelezen dat te hard met je nagel op het scherm drukken genoeg is om een permanente afdruk achter te laten. Ik ga ervan uit dat dit op de Fold 3 nog steeds het geval is. Ook is het punt waar het toestel dubbel klapt vrij goed zichtbaar. Wanneer je toestel onder een bepaalde hoek in het licht houdt, is de vouw duidelijk zichtbaar. Ook voel je de vouw heel goed als je met je vingers over het scherm gaat. Persoonlijk stoorde het mij niet, maar het is wel iets om rekening mee te houden. Aan de buitenkant van het toestel vinden we het kleinere cover scherm. Deze is ook AMOLED, heeft een afmeting van 6.2 inch en heeft een resolutie van 832 x 2268 pixels. Het scherm kan gebruikt worden voor alle dingen die je met het hoofdscherm kan, maar is erg smal, waardoor bijvoorbeeld typen niet erg makkelijk gaat. Waar het wel fijn voor is, is wanneer je even snel een binnenkomende notificatie wil bekijken zonder het toestel helemaal open te hoeven klappen. Telefoongesprekken vinden ook op dit scherm plaats, omdat de oorspeaker aan de buitenkant van het toestel zit. Telefoongesprekken kunnen ook gestart worden via het vouwbare scherm, maar dan dien je het toestel dicht te klappen om de oorspeaker te activeren, of de luidspreker te gebruiken. Camera's Aan de achterkant van het toestel vind je een vrij normaal camera-eiland, zoals we dat op de andere modellen van Samsung ook zien. Voor zover ik kan zien is de kwaliteit dan ook vergelijkbaar. Ook heeft het toestel twee selfie camera’s. Een boven het cover scherm en een in het vouwbare scherm. Het leuke aan deze laatste is hoe ze deze verbergen. Over de camera zijn namelijk pixels gelegd die bij normaal gebruik de rest van het display volgen. Wanneer je de camera echter selecteert, gaan deze uit om de camera niet in de weg te zitten. Het verbergen is niet perfect; de pixels zijn namelijk aanzienlijk groter dan de normale pixels, waardoor je duidelijk kan zien waar de camera zit. Wanneer je het toestel normaal gebruikt zal de camera echter bijna niet opvallen, omdat de pixels ervoor zorgen dat hij wel degelijk minder opvalt dan een zwart gat in het midden van het beeld. Dankzij het coverscherm kan de hoofdcamera ook gebruikt worden voor selfies, doordat je het coverscherm kan gebruiken om je shot goed uit te lijnen. Hiervoor moet je het toestel echter wel uitgeklapt hebben, waardoor het erg lastig is om een goede manier te vinden het toestel vast te houden. Het is een leuke gimmick maar ik vond het maar lastig te gebruiken. Klaar om naar de kapper te gaan! Gebruik Ondanks dat ik vind dat het een prachtig toestel is, moet ik er ook bij zeggen dat ik het toestel niet altijd even prettig in gebruik vond. Ja, wanneer het toestel open is, heb je veel meer scherm ruimte, waardoor dingen opzoeken vaak prettiger is dan op een normale smartphone. Het toestel is in dat geval echter te groot om prettig met één hand te gebruiken. Wanneer je al lopend snel iets wil nakijken, kan je dus beter gebruik maken van het cover scherm. Deze is echter erg smal waardoor bijvoorbeeld typen niet het prettigste ooit is. De software is een typische Samsung-versie van Android, met natuurlijk flink wat aanpassingen voor het vouwbare design. Sommige apps krijgen hierdoor extra functies. Als je in de camera-app bijvoorbeeld het toestel half dichtklapt, dan verplaatst je zoeker naar de ene helft van het scherm, en aan de andere kant van het scherm krijg je alle controls van de camera. Samsung noemt het als een manier om bijvoorbeeld foto’s te maken onder een lage hoek of als een ingebouwd statief door hem zo op een tafel te zetten. Andere apps werken als normaal met als enige merkbare verschil dat ze relatief soepel switchen tussen het vouwscherm en het coverscherm. Andere apps, zoals bijvoorbeeld Instagram kunnen hier absoluut niet mee omgaan en moeten regelmatig herstarten om zich aan het nieuwe scherm te kunnen aanpassen. Dit is echter iets wat door de verschillende app makers geüpdatet moet worden. De vingerafdrukscanner zit verwerkt in de aan-uit knop, waardoor deze gebruikt kan worden ongeacht of het toestel open of dicht is geklapt. Under the hood Het toestel draait op een Snapdragon 888. Het toestel levert dankzij deze chip prima prestaties, waar ik niks op aan te merken heb. Meegeleverde software is Android 11, met Samsung’s One UI 3.1.1. Conclusie Mijn mening over toestel blijft redelijk gelijk met wat ik dacht toen de eerste versie uit kwam. Wat een ongelofelijk mooi toestel, maar o wat is hij duur. De vanaf prijs is 1800 euro! De Galaxy Z Flip 3 is wat dat betreft een stuk betaalbaarder, en ik denk ook prettiger in gebruik dankzij de iets conventionelere formfactor, al heb ik dit toestel nog niet in het echt gezien. Ook blijf ik me afvragen hoe lang het scherm zal meegaan. Het scherm is nu eenmaal kwetsbaarder dan van een gewone smartphone. Ik betwijfel of de techniek echt klaar is voor de mainstream. Hoe mooi ik het toestel ook vind, het zal bij mij voorlopig nog niet overwogen worden als mijn hoofd-toestel. Dit betekent niet dat ik mensen afraad dit toestel te kopen, helemaal niet! Het is echter wel een toestel dat je heel bewust moet kopen.
[FAQ] T-Mobile introduceert 'Datavrije Muziek'
Stream jij veel muziek op je smartphone? Dan ben je zeker niet de enige en daarom bieden wij Datavrije Muziek aan. Dit betekent dat je dan geen MB’s meer verbruikt wanneer je muziek streamt via onze partners! Ideaal natuurlijk om data over te houden voor andere zaken! Wil jij jouw suggestie doorgeven voor de muziekstreamingdiensten die we moeten toevoegen of kijken hoe het toevoegen van de muziekdiensten staat? Check dan dit topic voor de laatste updates! Update 23 december 2016: Goedemorgen iedereen, De ACM heeft vandaag inderdaad het definitieve besluit over Datavrije Muziek gepubliceerd. Dit besluit bepaalt dat T-Mobile volgens de Nederlandse wet deze dienst niet zou mogen aanbieden. T-Mobile blijft van mening dat er géén sprake is van een overtreding omdat zero rating volgens de Europese regels onder bepaalde voorwaarden wel toegestaan is. T-Mobile voldoet aan de Europese voorwaarden en zal de zaak daarom aan de rechter voorleggen. We wachten op het oordeel van de rechter en tot die tijd blijft Datavrije Muziek gewoon beschikbaar. In dit artikel in de Newsroom vind je er meer informatie over. We zijn op een missie! Wat is muziekstreaming? Muziekstreaming is het beluisteren van muziek via het internet. Vooraf je favoriete nummers downloaden voordat je kan luisteren is dan niet meer nodig. Indien je dus online bent kun je altijd en overal je gewenste muziek luisteren. Er zijn verschillende soorten muziekstreamingdienst. Veelgebruikte diensten in Nederland zijn Spotify, Deezer en Tidal. Maar ook online radiostreaming is een vorm van (live-) muziekstreaming, Als je offline muziek streamt download je nummers op het geheugen van je smartphone en werkt het ook zonder dat je online bent. Als je online muziek streamt verbruik je hiermee MB’s. Het verschilt per dienst hoeveel data je hiermee verbruikt. Indien je veel muziek streamt onderweg, dus over mobiel internet, kan je mobiele dataverbruik snel oplopen. Wie kan er gebruik maken van Datavrije Muziek? • Al onze klanten met een Go 10 GB abonnement of Stel Samen & Stel Bij abonnement van 6 GB of 20 GB. • Zowel bestaande als nieuwe klanten• Go en Stel Samen & Stel Bij zakelijk en particulier Wat kost Datavrije Muziek? Niets! Het is standaard onderdeel van je databundel vanaf een Go 10 GB of Stel Samen & Stel Bij-abonnement met 6 GB of 20 GB. Let wel op dat je abonnement op de muziekdienst niet gratis is. Waarom doet T-Mobile dit? Datavrije Muziek is een onderdeel van Live Forward . We proberen continu te vernieuwen en barrières te doorbreken. Onbeperkt muziek streamen is hier de volgende stap in. Dit is iets wat in ons contact met klanten veel naar voren komt en wij willen dit dan ook graag mogelijk maken! Ik heb geen Go Up of Stel Samen & Stel Bij abonnement. Hoe krijg ik Datavrije Muziek? Wanneer je verlengt met een Go 10 GB -abonnement start je nieuwe contract gelijk met Datavrije Muziek. Als je al een geldig abonnement hebt kun je jouw databundel omhoog bijstellen, zodat jij ook gebruik kunt maken van Datavrije Muziek. Heb je op dit moment geen Go-abonnement én kun je nog niet verlengen? Neem vooral contact op met ons, dan kijken we naar de mogelijkheden. Waarom zit Datavrije Muziek niet bij alle databundels? We zien dat klanten die veel muziekstreamen meestal ook veel andere applicaties gebruiken en veel browsen. We hebben er daarom voor gekozen alleen bij de hogere databundels Datavrije Muziek te geven. Daarnaast is Datavrije Muziek ook geen onderdeel van een Unlimited abonnement. Hoewel het Unlimited abonnement een aanvulconstructie kent, is dit verder kosteloos, waardoor het bij dit abonnement niet dezelfde toegevoegde waarde heeft als bij een abonnement met een datalimiet (die niet kosteloos is aan te vullen voor datagebruik op dezelfde snelheid). Hoe kunnen jullie zien wat muziekstreaming is? We hebben de adressen van de aangesloten muziekdiensten op een speciale lijst gezet en we brengen de data daarvoor niet in rekening. Is Datavrije Muziek ook geldig in het buitenland? Jazeker, sinds enige tijd is het mogelijk om gebruik te maken van Datavrije Muziek in de EU. Daarbuiten is het niet mogelijk. Met een Go abonnement (of Stel Samen en Stel Bij) kun je 12 GB per maand gebruiken voor Datavrije Muziek. Lekker toch, voor een flinke roadtrip of reis! Datavrije muziek in de EU gaat niet uit de gewone internetbundel, maar je moet wel 'gewone' MB's over hebben. Als de internetbundel op is, en je hebt alleen nog Datavrije Muziek, dan werkt de dienst niet. Dan kan je uiteraard een MB/GB-aanvuller aanschaffen om weer jouw normale MB's aan te vullen. Wat valt er onder Datavrije muziekstreaming? Alleen het daadwerkelijke streamen van muziek valt hier onder. Het zoeken naar nummers of artiesten, een playlist downloaden voor offline gebruik, albumhoesjes downloaden, reclames tijdens het streamen of zelf muziek uploaden vallen buiten Datavrije Muziek. De MB’s die je daar voor gebruikt gaan gewoon uit je databundel. Je kunt in My T-Mobile altijd je verbruik bekijken, zowel je normale bundelgebruik als de MB’s die je hebt verbruikt voor Datavrije Muziek. Wat gebeurt er met online videostreaming? Videostreaming, bijvoorbeeld op Youtube, of het kijken van filmpjes op bijvoorbeeld Facebook gaat gewoon uit je databundel. Maakt het uit of ik via een app of website stream? Nee, hier wordt geen enkel onderscheid in gemaakt. Welke muziekstreamingpartners zijn er nu en wordt dit nog uitgebreid? We zijn begonnen met Deezer, Spotify, Nederland.FM, Napster, Tidal en Hits.nl, maar er zijn alweer een hele reeks diensten bij!We staan open voor alle muziekstreamingpartners, klein en groot! In dit topic vind je de huidige stand van zaken over de muziekstreamingdiensten die we hebben benaderd. Als je nog een dienst mist kun je dan in dat topic laten weten! Kan ik Datavrije Muziek ook uitzetten? Ja, dat kan via je blokkades in My T-Mobile. Mocht je het later weer aan willen zetten, dan kan dat natuurlijk ook. Deze blokkade plaatsen/opheffen brengt geen extra kosten met zich mee. Hoe kan ik zien hoeveel Datavrije Muziek ik heb beluisterd? In My T-Mobile kun je bij je verbruiksstatus zien hoeveel MB’s je hebt gebruikt voor het luisteren naar Datavrije Muziek. Let op dat je de laatste versie van de My T-Mobile app gebruikt. Zijn Deezer, Spotify en andere muziekdiensten nu gratis? Nee, de kosten voor het daadwerkelijke abonnement, van bijvoorbeeld Deezer of Spotify, zijn niet inbegrepen bij Datavrije Muziek. Je betaalt deze gewoon zoals je dat altijd al deed. Datavrije Muziek zorgt er dus enkel voor dat het streamen van de muziek niet uit je bundel gaat. Waarom wordt de snelheid van Datavrije Muziek verlaagd als mijn databundel op is? Dit heeft te maken met de wetgeving rondom netneutraliteit. Providers zijn verplicht al het internetverkeer binnen een abonnement dezelfde snelheid te geven. Dit betekent dat als de snelheid voor je normale bundel wordt verlaagd als deze op is, dat ook geldt voor het luisteren naar Datavrije Muziek. Voor 6GB en 20GB (de L- en XL-bundels) is deze snelheid 384 Kbps. Dat is ruim voldoende om naar hoge kwaliteit muziekstreaming te luisteren. Voorheen was de verlaagde snelheid 64 Kbps bij deze bundels. Dus dit is een verbetering die we voor je hebben doorgevoerd. Hierdoor kun je bijvoorbeeld ook sneller browsen als je door je bundel heen bent. Werkt Datavrije Muziek ook via tethering of via een MB-Verdeler? Ja, Datavrije Muziek werkt ook als je je verbinding of internetbundel deelt met meerdere apparaten via een MB-Verdeler of via tethering.

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen