Skip to main content
  • 753 Topics
  • 3,864 Reacties
753 Topics
Verzoek tot verwijderen negatieve BKR registratie door Odido i.v.m. hypotheekaanvraag
Goedendag, Een aantal dagen geleden heb ik een topic geplaatst in de hoop dat ik hiermee verder zou komen. Tot nu toe ben ik nog niks opgeschoten terwijl mijn vraag hoge urgentie heeft. Ik ben er laatst achter gekomen dat ik een BKR-registratie heb door een betaling die niet is gedaan in 2021. Door deze registratie ben ik door de bank afgewezen voor het krijgen van een hypotheek. Ik heb een mail gestuurd en meerdere keren gebeld met Odido helpdesk. Hierbij krijg ik telkens te horen dat ik moet wachten tot er wordt geantwoord op mijn mail vanuit de incasso afdeling. Uit eerder geplaatste topics van andere mensen heb ik gezien dat er snel actie word ondernomen om zo deze mensen verder te helpen. Zou u mij ook alstublieft verder kunnen helpen zodat ik de hypotheek rond kan krijgen voor het huis dat ik wil kopen met mijn vriendin? Hieronder het bericht wat ik eerder had geplaatst met meerdere informatie: Hallo, Wij zijn aan het overwegen om een hypotheek te nemen en dan ook een huis te kopen. Doordat de bank onze hypotheek heeft afgewezen werd ik erop gewezen dat ik een BKR-registratie heb. De reden voor deze registratie was de slechte administratie van mijzelf op dat moment. Het ging toen niet goed en ik was erg ziek waardoor ik veel dingen vergat en niet goed georganiseerd had waaronder de telefoon rekening waar het om gaat. Bij het zien van de post destijds zag ik dat er een achterstand was van de telefoon rekening en schrok hier heel erg van. Ik heb deze ook direct betaalt maar helaas is hierdoor een BKR registratie ontstaan waardoor wij nu geen hypotheek voor een huis kunnen krijgen. Ik heb de documenten naar incasso@odido.nl gestuurt en daarin kunt u zien dat het nu een herstel notering betreft bij het BKR, maar deze nog niet verwijderd is. En het ergste is dat door deze negatieve codering die ontstaan is toen ik ziek was we nu geen huis kunnen kopen. Het nummer waar het om ging kan ik niet meer vinden, wel het contractnummer, namelijk: 51917841 Kan u ons alstublieft verder helpen zodat wij toch een hypotheek kunnen krijgen om zo ons huis te kunnen kopen. De achterstand waar het destijds om ging is dan ook al bijna 4 jaar herstelt. Nu vraag ik u, kunt u de negatieve BKR notering laten verwijderen zodat ons leven ook verder kan gaan en we weer een nieuwe stap kunnen maken.
Spoed verzoek verwijdering van BKR A2 registratie
Beste Odido Community, Mijn partner en ik hebben vorige week een huis gekocht. Alles was rond, totdat we er vandaag achter kwamen dat onze hypotheekaanvraag is afgewezen vanwege een A2-registratie bij het BKR, afkomstig van een oud krediet bij Odido (voorheen T-Mobile). Dit is het enige obstakel dat nu nog tussen ons en onze nieuwe woning staat. Volgens jullie klantenservice is er geen openstaande schuld meer, en gaat het om een oude achterstand uit 2020, die destijds volledig is voldaan. Toch is de A2-registratie nooit afgemeld bij het BKR, met als gevolg dat de bank onze hypotheek nu blokkeert. Ik heb al meerdere keren gemaild naar incasso@odido.nl en ook de belangenafweging correct aangeleverd, maar helaas nog geen reactie ontvangen. Belangrijk: Wij hebben tot uiterlijk donderdag 03-07 om 15.00 uur om zonder financiële schade onder het koopcontract uit te komen. Als ik vóór die tijd geen bevestiging heb ontvangen dat de BKR-registratie wordt verwijderd, raken we ons droomhuis kwijt. Daarom doe ik via deze weg een laatste en uiterst dringende oproep: Kunt u deze registratie vandaag nog controleren en – indien terecht – per direct verwijderen bij het BKR? Mocht er onverhoopt toch nog een openstaand bedrag zijn, dan betaal ik dat uiteraard direct en hoop ik dat er dan alsnog snel geschakeld kan worden en mijn registratie vandaag of morgen nog door jullie verwijderd kan worden. Ik ben echt ten einde raad en hoop dat iemand van jullie dit met de hoogste prioriteit kan oppakken. Dit is geen standaard verzoek – dit is urgent. Mijn gegevens: Mobiel nummer Odido: 06 XXXXXXX Contractnummer BKR-registratie: XXXXXXXXXX E-mail: XXXXXXXXXX@hotmail.nl Alvast dank voor jullie snelle hulp. Onze toekomst hangt hier letterlijk vanaf. Met vriendelijke groet, Kelsey van den Heuvel Moderator edit: Het is niet verstandig om persoonlijke gegevens online te delen.
Odido houdt €840 onterecht vast – 6+ weken aan loze beloftes
Beste Odido Community, Ik ben inmiddels woedend en totaal verbijsterd over hoe Odido met klanten omgaat. Op 7 mei 2025 kreeg ik per e-mail van medewerker Sjoerd de bevestiging dat een oude vordering van Tele2 onterecht was en dat mijn betaling van €840 zou worden teruggestort. Er werd zwart-op-wit beloofd dat dit binnen 14 dagen zou gebeuren. Dat is nu meer dan 6 weken geleden. Het geld is er nog steeds niet. Wat er sindsdien is gebeurd, tart elke vorm van professionaliteit: Op 20 en 27 mei stuurde ik herinneringen per e-mail. Geen enkele reactie. Meerdere keren gebeld met de klantenservice. Niemand kon mij vinden in het systeem. Niemand wist wie Sjoerd was. Ik werd zelfs doorverbonden met Bos Incasso, die mij uiteraard weer terugverwees naar Odido. Uiteindelijk kreeg ik op 3 juni een e-mail van een andere medewerker, Ali Warsame, met de belofte dat de betaling binnen een week zou plaatsvinden. Ook dit gebeurde niet. Op 10 juni stuurde ik een formele e-mail met een renteclaim (volgens de wettelijke rente van 6%). Geen reactie. Op 12 juni had ik eindelijk een medewerker aan de lijn die écht zijn best deed. Hij vond na ruim een half uur zoeken mijn dossier, en bevestigde dat Ali Warsame op 9 juni intern had aangegeven dat de betaling “binnen 1 week” zou worden uitgevoerd. Hij zei letterlijk: “Als Ali het zegt, dan gebeurt het ook.” Tot slot probeerde ik nu net (16 juni) voor de zoveelste keer telefonisch contact op te nemen maar jullie raden het al, het telefoonnummer is buiten bereik….. We zijn nu op 16 juni. Er is nog steeds niets betaald. Ik heb inmiddels: 6 weken gewacht 5 e-mails gestuurd Meerdere keren gebeld Drie keer een toezegging gekregen van Odido zelf Nog steeds geen geld, geen betalingsbewijs, geen enkele opvolging Dit is niet alleen klantonvriendelijk, het is onacceptabel en juridisch laakbaar. Odido houdt onterecht geld vast, komt afspraken niet na, en laat klanten verdwalen in hun eigen chaos. Ik eis per direct: Terugbetaling van het volledige bedrag (€840 + inmiddels opgelopen rente) Een schriftelijke bevestiging met betalingsbewijs Een verklaring voor deze structurele fouten en het gebrek aan opvolging Zijn er anderen die dit herkennen? En hoe hebben jullie dit opgelost? Ik overweeg inmiddels juridische stappen. Met vriendelijke groet, Sian Houwaart
Contractverlenging annuleren aub
Hi all (vooral moderators), Ik probeer het op deze manier, omdat ik telefonisch inmiddels drie keer contact heb gehad zonder oplossing, en de chat eigenlijk nooit beschikbaar is. Het begon allemaal met een probleem rondom het betalen van diensten zoals Apple TV+ via de mobiele factuur van Odido. Ik kreeg foutmeldingen zoals: “Er is mogelijk een betaalprobleem met je mobiele account. Neem contact op met je provider” “Betaling via mobiele telefoonrekening is alleen beschikbaar met KPN / Telfort, Vodafone, en Odido” De betaalblokkade stond gewoon uit, en opnieuw aan- en uitzetten hielp niet. Een medewerker gaf uiteindelijk aan dat het kwam doordat ik nog op een oud Tele2-abonnement zat. De oplossing zou zijn: contract verlengen. Dat heb ik toen gedaan, via een andere medewerker. Maar… het probleem is niet opgelost. Ik heb meerdere dagen gewacht, toestel opnieuw opgestart, netwerkinstellingen gereset, niks werkt. Ondertussen betaal ik nu meer, heb minder data en belminuten, én zit vast aan een nieuw contract. Na wat verder zoeken, vond ik (helaas de link kwijt) dat het probleem met mobiele betalingen helemaal niet opgelost wordt door een verlenging. Blijkbaar werkt dit überhaupt niet bij oude Tele2-accounts, ook niet na verlengen. Alleen een opzegging + opnieuw klant worden zou dan helpen? Dat weet ik niet zeker, hopelijk kan iemand dat hier bevestigen. In ieder geval: ik heb daarop binnen de 14 dagen gebeld om de verlenging te annuleren. De medewerker heeft me geverifieerd, vroeg naar de reden, ging even bezig en zei uiteindelijk: “Dankjewel voor het wachten, alles is teruggezet naar hoe het was.” Maar ik heb sindsdien niets ontvangen. Geen bevestiging per e-mail of SMS, en in Mijn Odido staat nog steeds het nieuwe contract actief. Inmiddels zijn we bijna 24 uur verder. Mijn vraag: Kan iemand bevestigen of mijn contractverlenging daadwerkelijk is geannuleerd? En zo niet: kunnen jullie dit alsnog (binnen de 14 dagen) in orde maken? Alvast hartelijk dank voor jullie hulp! Groet,Mike
fa ruir met apple one
Odido Goedendag. Ik bekijk net mijn facturen. Ik heb een abonnement van 10,- afgesloten per maand. Dat is een keer verhoogd zomaar naar 11,42 op de factuur die ik in maart kreeg ( over februari) nu zie ik vandaag dat er bij de volgende facturen ineens 29,95 vermeld staat en afgeschreven is. dit betreft een Apple one abonnement ik ben hierin gedoken en alles uitgezocht Dit is door mij nooit geactiveerd. Niet via de sms link die ik ontving en nooit in gebruik genomen.herhaaldelijk berichten per sms ontvangen dat ik dit niet heb geactiveerd. Nee ik wil het ook niet dus ook niet gedaan. Ik heb dit nu betaald blijkbaar over de factuur maart en april. Dit is vanuit jullie blijkbaar ineens geactiveerd. Niet door mij en heb dus nergens op geklikt. Dit kunnen jullie nakijken. De factuur van juni ( over kosten van mei ) zal binnenkort afgeschreven worden. Daar kwam ik dit bedrag ineen sin tegen. Ik heb niks geactiveerd en gebruikt. Dat kunnen jullie inzien. Ik wil graag de kosten van de reeds betaalde 2 maanden Apple one terug ontvangen en deze van de komende facturen te laten schrappen. Ik heb via mijn Odido de Apple one verwijderd die bij extra stond. Waar ik nooit kijk of iets toevoeg. Ik heb dus nu een bevestiging ontvangen dat mijn abonnement is gewijzigd naar 12,50 heel eindelijk als ik iets heb afgesloten van €10,- per maand. graag opheldering en per direct een teruggaaf van al deze teveel ingehouden kosten. mij ben hier erg boos over. Ik ben met mijn gezin met meerdere abonnementen al lang klant bij jullie en ik verwacht dat jullie dit netjes oplossen. Contact met Odido gehad. Zij geeft aan niks te kunnen doen. Ik ga hier niet mee akkoord en zou nog tot eind juni moeten betalen. Totaal gaat het om €80,- die van mij wordt gestolen door Odido terwijl ik nergens van weet. In de winkel is duidelijk aangegeven dat alleen na activeren link in sms dit geactiveerd wordt mocht ik het toch willen hebben. Ik wild Emile en dus niks geactiveerd en verwacht dat het opgelost wordt en ik dit teveel ingehouden bedrag terug ontvang. mijn eerdere bericht op de communiqué is niet opgepakt. groet Rosmarijn.
Filuris
Onterechte kosten voor dataverbruik in Turkije en per ongeluk iemand gebeld in Noord-Macedonië
Hoi allemaal! Ik ben aan het begin van deze maand teruggekeerd van een toffe vakantie in Noord-Macedonië en vooruitgespoeld naar nu heb ik mijn factuur voor juni 2025 ontvangen. Die heb ik geopend en bekeken maar ik zie nu dat er extra kosten zijn berekend wat ik onterecht vind. Het gaat om datavebruik in Turkije en bellen in Noord-Macedonië. Voor de duidelijkheid, ik ben niet direct vanuit Nederland naar Noord-Macedonië gevolgen maar via Istanbul dus dat zou de datavebruik in Turkije verklaren. Maar echter heb ik voor een eSIM bundel gekocht voor de Balkan van eSIM.sm en ik heb de gehele vakantie van die eSIM bundel gebruik gemaakt. Ik heb en had roaming uitstaan voor mijn Odido simkaart en dus alleen roaming aanstaan voor de eSIM bundel. Tijdens de tussenstops op de luchthaven van Istanbul op de heen en terugweg heb ik tevens exclusief gebruik gemaakt van WIFI en mijn eSIM bundel die ook in Turkije geldig was. Ook had ik geen enkele KB aan mobiele data van mijn Odido bundel gebruikt sinds ik vanuit Schiphol ben vertrokken dus ik vind het vreemd dat ik alsnog extra kosten moet betalen voor niet gebruikte mobiele data in Turkije. In Noord-Macedonië heb ik per ongeluk mijn tweelingbroer mobiel gebeld wat ik helemaal niet op die manier wilde doen. Ik wist en weet dat Noord-Macedonië en Turkije beiden geen EU-landen zijn. Mijn vraag en verzoek is dus of de onterechte kosten voor de zogenaamde dataverbruik in Turkije in mindering zou worden gebracht op mijn factuur. Mijn tweede en laatste vraag is ook of het mogelijk is om de kosten voor het onbewuste telefoongesprek in Noord-Macedonië in mindering gebracht kan worden op mijn factuur. Ten slotte wil ik jullie alvast bedanken voor jullie tijd, moeite en overwegingen.
Verzoek tot verwijderen negatieve BKR registratie door Odido ivm hypotheekaanvraag
Hallo, Wij zijn aan het overwegen om een hypotheek te nemen en dan ook een huis te kopen. Doordat de bank onze hypotheek heeft afgewezen werd ik erop gewezen dat ik een BKR-registratie heb. De reden voor deze registratie was de slechte administratie van mijzelf op dat moment. Het ging toen niet goed en ik was erg ziek waardoor ik veel dingen vergat en niet goed georganiseerd had waaronder de telefoon rekening waar het om gaat. Bij het zien van de post destijds zag ik dat er een achterstand was van de telefoon rekening en schrok hier heel erg van. Ik heb deze ook direct betaalt maar helaas is hierdoor een BKR registratie ontstaan waardoor wij nu geen hypotheek voor een huis kunnen krijgen. Ik heb de documenten naar incasso@odido.nl gestuurt en daarin kunt u zien dat het nu een herstel notering betreft bij het BKR, maar deze nog niet verwijderd is. En het ergste is dat door deze negatieve codering die ontstaan is toen ik ziek was we nu geen huis kunnen kopen. Het nummer waar het om ging kan ik niet meer vinden, wel het contractnummer, namelijk: 51917841 Kan u ons alstublieft verder helpen zodat wij toch een hypotheek kunnen krijgen om zo ons huis te kunnen kopen. De achterstand waar het destijds om ging is dan ook al bijna 4 jaar herstelt. Nu vraag ik u, kunt u de negatieve BKR notering laten verwijderen zodat ons leven ook verder kan gaan en we weer een nieuwe stap kunnen maken.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen