Skip to main content
  • 767 Topics
  • 3,920 Reacties
767 Topics
Contractverlenging annuleren aub
Hi all (vooral moderators), Ik probeer het op deze manier, omdat ik telefonisch inmiddels drie keer contact heb gehad zonder oplossing, en de chat eigenlijk nooit beschikbaar is. Het begon allemaal met een probleem rondom het betalen van diensten zoals Apple TV+ via de mobiele factuur van Odido. Ik kreeg foutmeldingen zoals: “Er is mogelijk een betaalprobleem met je mobiele account. Neem contact op met je provider” “Betaling via mobiele telefoonrekening is alleen beschikbaar met KPN / Telfort, Vodafone, en Odido” De betaalblokkade stond gewoon uit, en opnieuw aan- en uitzetten hielp niet. Een medewerker gaf uiteindelijk aan dat het kwam doordat ik nog op een oud Tele2-abonnement zat. De oplossing zou zijn: contract verlengen. Dat heb ik toen gedaan, via een andere medewerker. Maar… het probleem is niet opgelost. Ik heb meerdere dagen gewacht, toestel opnieuw opgestart, netwerkinstellingen gereset, niks werkt. Ondertussen betaal ik nu meer, heb minder data en belminuten, én zit vast aan een nieuw contract. Na wat verder zoeken, vond ik (helaas de link kwijt) dat het probleem met mobiele betalingen helemaal niet opgelost wordt door een verlenging. Blijkbaar werkt dit überhaupt niet bij oude Tele2-accounts, ook niet na verlengen. Alleen een opzegging + opnieuw klant worden zou dan helpen? Dat weet ik niet zeker, hopelijk kan iemand dat hier bevestigen. In ieder geval: ik heb daarop binnen de 14 dagen gebeld om de verlenging te annuleren. De medewerker heeft me geverifieerd, vroeg naar de reden, ging even bezig en zei uiteindelijk: “Dankjewel voor het wachten, alles is teruggezet naar hoe het was.” Maar ik heb sindsdien niets ontvangen. Geen bevestiging per e-mail of SMS, en in Mijn Odido staat nog steeds het nieuwe contract actief. Inmiddels zijn we bijna 24 uur verder. Mijn vraag: Kan iemand bevestigen of mijn contractverlenging daadwerkelijk is geannuleerd? En zo niet: kunnen jullie dit alsnog (binnen de 14 dagen) in orde maken? Alvast hartelijk dank voor jullie hulp! Groet,Mike
fa ruir met apple one
Odido Goedendag. Ik bekijk net mijn facturen. Ik heb een abonnement van 10,- afgesloten per maand. Dat is een keer verhoogd zomaar naar 11,42 op de factuur die ik in maart kreeg ( over februari) nu zie ik vandaag dat er bij de volgende facturen ineens 29,95 vermeld staat en afgeschreven is. dit betreft een Apple one abonnement ik ben hierin gedoken en alles uitgezocht Dit is door mij nooit geactiveerd. Niet via de sms link die ik ontving en nooit in gebruik genomen.herhaaldelijk berichten per sms ontvangen dat ik dit niet heb geactiveerd. Nee ik wil het ook niet dus ook niet gedaan. Ik heb dit nu betaald blijkbaar over de factuur maart en april. Dit is vanuit jullie blijkbaar ineens geactiveerd. Niet door mij en heb dus nergens op geklikt. Dit kunnen jullie nakijken. De factuur van juni ( over kosten van mei ) zal binnenkort afgeschreven worden. Daar kwam ik dit bedrag ineen sin tegen. Ik heb niks geactiveerd en gebruikt. Dat kunnen jullie inzien. Ik wil graag de kosten van de reeds betaalde 2 maanden Apple one terug ontvangen en deze van de komende facturen te laten schrappen. Ik heb via mijn Odido de Apple one verwijderd die bij extra stond. Waar ik nooit kijk of iets toevoeg. Ik heb dus nu een bevestiging ontvangen dat mijn abonnement is gewijzigd naar 12,50 heel eindelijk als ik iets heb afgesloten van €10,- per maand. graag opheldering en per direct een teruggaaf van al deze teveel ingehouden kosten. mij ben hier erg boos over. Ik ben met mijn gezin met meerdere abonnementen al lang klant bij jullie en ik verwacht dat jullie dit netjes oplossen. Contact met Odido gehad. Zij geeft aan niks te kunnen doen. Ik ga hier niet mee akkoord en zou nog tot eind juni moeten betalen. Totaal gaat het om €80,- die van mij wordt gestolen door Odido terwijl ik nergens van weet. In de winkel is duidelijk aangegeven dat alleen na activeren link in sms dit geactiveerd wordt mocht ik het toch willen hebben. Ik wild Emile en dus niks geactiveerd en verwacht dat het opgelost wordt en ik dit teveel ingehouden bedrag terug ontvang. mijn eerdere bericht op de communiqué is niet opgepakt. groet Rosmarijn.
Filuris
Onterechte kosten voor dataverbruik in Turkije en per ongeluk iemand gebeld in Noord-Macedonië
Hoi allemaal! Ik ben aan het begin van deze maand teruggekeerd van een toffe vakantie in Noord-Macedonië en vooruitgespoeld naar nu heb ik mijn factuur voor juni 2025 ontvangen. Die heb ik geopend en bekeken maar ik zie nu dat er extra kosten zijn berekend wat ik onterecht vind. Het gaat om datavebruik in Turkije en bellen in Noord-Macedonië. Voor de duidelijkheid, ik ben niet direct vanuit Nederland naar Noord-Macedonië gevolgen maar via Istanbul dus dat zou de datavebruik in Turkije verklaren. Maar echter heb ik voor een eSIM bundel gekocht voor de Balkan van eSIM.sm en ik heb de gehele vakantie van die eSIM bundel gebruik gemaakt. Ik heb en had roaming uitstaan voor mijn Odido simkaart en dus alleen roaming aanstaan voor de eSIM bundel. Tijdens de tussenstops op de luchthaven van Istanbul op de heen en terugweg heb ik tevens exclusief gebruik gemaakt van WIFI en mijn eSIM bundel die ook in Turkije geldig was. Ook had ik geen enkele KB aan mobiele data van mijn Odido bundel gebruikt sinds ik vanuit Schiphol ben vertrokken dus ik vind het vreemd dat ik alsnog extra kosten moet betalen voor niet gebruikte mobiele data in Turkije. In Noord-Macedonië heb ik per ongeluk mijn tweelingbroer mobiel gebeld wat ik helemaal niet op die manier wilde doen. Ik wist en weet dat Noord-Macedonië en Turkije beiden geen EU-landen zijn. Mijn vraag en verzoek is dus of de onterechte kosten voor de zogenaamde dataverbruik in Turkije in mindering zou worden gebracht op mijn factuur. Mijn tweede en laatste vraag is ook of het mogelijk is om de kosten voor het onbewuste telefoongesprek in Noord-Macedonië in mindering gebracht kan worden op mijn factuur. Ten slotte wil ik jullie alvast bedanken voor jullie tijd, moeite en overwegingen.
Verzoek tot verwijderen negatieve BKR registratie door Odido ivm hypotheekaanvraag
Hallo, Wij zijn aan het overwegen om een hypotheek te nemen en dan ook een huis te kopen. Doordat de bank onze hypotheek heeft afgewezen werd ik erop gewezen dat ik een BKR-registratie heb. De reden voor deze registratie was de slechte administratie van mijzelf op dat moment. Het ging toen niet goed en ik was erg ziek waardoor ik veel dingen vergat en niet goed georganiseerd had waaronder de telefoon rekening waar het om gaat. Bij het zien van de post destijds zag ik dat er een achterstand was van de telefoon rekening en schrok hier heel erg van. Ik heb deze ook direct betaalt maar helaas is hierdoor een BKR registratie ontstaan waardoor wij nu geen hypotheek voor een huis kunnen krijgen. Ik heb de documenten naar incasso@odido.nl gestuurt en daarin kunt u zien dat het nu een herstel notering betreft bij het BKR, maar deze nog niet verwijderd is. En het ergste is dat door deze negatieve codering die ontstaan is toen ik ziek was we nu geen huis kunnen kopen. Het nummer waar het om ging kan ik niet meer vinden, wel het contractnummer, namelijk: 51917841 Kan u ons alstublieft verder helpen zodat wij toch een hypotheek kunnen krijgen om zo ons huis te kunnen kopen. De achterstand waar het destijds om ging is dan ook al bijna 4 jaar herstelt. Nu vraag ik u, kunt u de negatieve BKR notering laten verwijderen zodat ons leven ook verder kan gaan en we weer een nieuwe stap kunnen maken.
Bug bij samen unlimited na het overstappen van unlimited plus naar unlimited snelst
Ik heb een odido unlimited snelst abonnement met meerdere samen unlimited eronder. Ik ben vorige week overgestapt van unlimited plus naar unlimited snelst en na mijn overstap heb ik een factuur binnen gekregen. Hierop is een bug, want bij de samen unlimited is parallel aan de kosten van samen unlimited een 10GB +120 min/SMS toegevoegd en omdat dit 3 samen unlimited´s zijn, is dit een bedrag van 72,74 euro geworden. Het probleem is dat dit niet alleen bij mij speelt, maar ook bij mijn nichtje, heeft precies hetzelfde gehad en daarom is mijn constatering dat dit een bug is die een algemene oplossing behoeft, waarschijnlijk komen de komende tijd meer mensen met hetzelfde probleem zodra de nieuwe facturen verschijnen. Ik ga natuurlijk bellen om dit te crediteren (ondanks dat het irritant is, want dit bedrag wordt pas over een maand ¨teruggegeven¨ middels een creditering op nieuwe factuur). Zie hieronder de factuur van mijn nichtje, precies hetzelfde probleem, met als verschil dat zij 1 snelst + 1 samen unlimited heeft: Graag een oplossing voor iedereen bij wie dit voorkomt, dit is niet sjiek, zeker niet als we op zo een hoog bedrag 1 maand moeten wachten vervolgens. ​@Pharwin van Odido ​@Sam van Odido ​@Roy Tollenaar ​@trisv94 ​@NiekB82 ​@homer013 ​@Jornk ​@Fiekert123 ik zie in een andere topic dat jullie ook overgestapt zijn naar unlimited snelst, kans bestaat dat als jullie daaronder een samen unlimited hebben, met hetzelfde te maken krijgen bij een nieuw factuur. Mocht dat zo zijn, graag reageren hieronder. (wellicht dat de snelheid bug ook te maken had met deze spookkosten van de 10gb + 120 min/SMS bundel, want ik zie dat die een snelheid tot 300 Mbit/s biedt):

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen