Skip to main content
  • 769 Topics
  • 3,929 Reacties
769 Topics
Buitenbundelkosten zonder waarschuwing + onjuiste informatie klantenservice
Ik wil graag mijn ervaring delen omdat ik me als klant van Odido totaal niet serieus genomen voel. Op mijn factuur van mei zag ik tot mijn schrik €63,27 aan buitenbundel belkosten staan. Toen ik verder keek in mijn account, bleek dat de aankomende factuur van juni zelfs €149,35 aan buitenbundel belkosten bevat. Deze hoge bedragen vielen mij pas op doordat ik mijn bankafschriften bekeek – ik kreeg namelijk géén waarschuwing dat ik bijna door mijn bundel heen was, terwijl ik die meldingen vroeger altijd keurig per sms ontving. Wat blijkt? Sinds de fusie van Tele2 en T-Mobile naar Odido, worden deze waarschuwingen niet meer standaard verstuurd. Iets wat ik als klant totaal niet wist. Had ik dit wél geweten, dan had ik mijn bundel natuurlijk op tijd aangepast. Dat heb ik nu alsnog gedaan, maar helaas dus te laat. Wat voor mij extra frustrerend is: door privé-omstandigheden bel ik de laatste tijd meer dan normaal, en ik heb er daardoor gewoon niet bij stilgestaan dat ik mogelijk buiten mijn bundel zou gaan. Juist daarom was zo’n sms-waarschuwing belangrijk – het gaf mij de kans om op tijd actie te ondernemen. Ik begrijp heus dat dit in de basis “mijn probleem” is – maar juist daarom mis ik het stukje klantvriendelijkheid. In plaats van begrip of een poging tot meedenken, kreeg ik een keiharde “nee” terug. En dat terwijl ik zélf met een passende, nette oplossing kwam waar beide partijen mee geholpen zouden zijn: mijn bundel met terugwerkende kracht aanpassen naar onbeperkt bellen en daarvoor het maandbedrag rekenen, in plaats van extreem hoge buitenbundelkosten. Geen onredelijk verzoek, lijkt me. Het was in mijn ogen niet meer dan menselijk geweest als Odido hier wat begripvoller mee was omgegaan. Ik zie inmiddels dat ik zeker niet de enige ben met dit probleem – er zijn talloze klachten van mensen die aangeven geen waarschuwing te hebben ontvangen en zich niet gehoord voelen door de klantenservice. Wat kreeg ik als reactie? Geen enkele vorm van coulance. Alleen het aanbod voor een betalingsregeling. Wat mij daarnaast echt boos heeft gemaakt, is hoe ik door de klantenservice behandeld ben. In plaats van een luisterend oor of het gevoel dat er met mij werd meegedacht, werd ik feitelijk afgewimpeld: ik moest gewoon betalen en werd uiteindelijk na veel gedoe verwezen naar een Odido-winkel. Daar zou ik “de helft van het bedrag terug kunnen krijgen” als ik bewijs had dat er ooit in het verleden zulke sms-jes werden verstuurd, werd me verteld aan de telefoon. In de winkel keken ze me echter verbaasd aan – ze konden helemaal niets voor me betekenen en begrepen niet waarom ik naar hen was doorgestuurd, dit vonden ze zelf ook apart. Dus ook nog eens voor niks tijd en moeite gestoken in een bezoek waar ik totaal niet geholpen werd. Wat me nog het meest heeft geraakt: tijdens het contact met de klantenservice werd er letterlijk gesuggereerd dat ik had gelogen over het ontvangen van waarschuwings-sms’jes. Terwijl ik een oud voorbeeld heb meegestuurd om juist aan te tonen dat ik deze berichten wél kreeg. Ik ben oprecht geschrokken van hoe onprofessioneel en beschuldigend er werd gesproken – totaal niet klantgericht of dienstverlenend. Ik ben geen type die zich snel frustreert en blijf altijd netjes, maar dit heeft me echt behoorlijk boos gemaakt. Dit is niet hoe je met klanten omgaat. Zeker niet met klanten die al jarenlang netjes hun facturen betalen en meerdere diensten bij je afnemen. Hopelijk doet Odido alsnog wat met deze klacht, want dit is géén manier van omgaan met loyale klanten.
Formele klacht en verzoek tot terugbetaling van onterechte kosten (€60)
Geachte Odido, Tot mijn grote verbazing heb ik ontdekt dat er in de afgelopen vier maanden (februari t/m mei 2025) herhaaldelijk kosten in rekening zijn gebracht voor diensten zoals “Milftube” en “ProBattleZone”, via FTMSC / e-bill.mobi – zonder mijn toestemming of enige bewuste aanmelding van mijn kant. Ik heb mij nooit aangemeld voor deze diensten en heb ook nooit een bevestiging of akkoord gegeven voor deze zogenoemde ‘mobiele abonnementen’. Deze kosten zijn onterecht en in strijd met mijn rechten als consument. Ik eis dat alle kosten die in deze periode zijn toegevoegd, per direct worden verwijderd van mijn facturen en volledig worden terugbetaald. Het gaat hierbij om de volgende bedragen: - Februari 2025: onbekend bedrag - Maart 2025: €25,00 - April 2025: €20,00 - Mei 2025: €15,00 **Totaal: €60,00** Totdat deze onterechte kosten zijn gecorrigeerd en de situatie volledig is opgehelderd, zal ik **geen enkele betaling meer uitvoeren** voor mijn lopende contracten bij Odido. Indien ik binnen **14 dagen na verzending van deze e-mail** geen inhoudelijke reactie en oplossing van u ontvang, zie ik mij genoodzaakt om: - **alle betalingen definitief stop te zetten** - **al mijn lopende contracten te beëindigen** (twee mobiele abonnementen en het thuisinternetcontract) - en verdere stappen te ondernemen wegens schending van mijn consumentenrechten --- **Onderbouwing van mijn klacht:** Om mijn bezwaar kracht bij te zetten, deel ik hierbij relevante informatie over mijn mobiele dataverbruik: - In mei 2025 heb ik via mijn browser (Chrome) slechts **273 MB** aan mobiele data verbruikt. - In april 2025 was dat **623 MB**. - In maart 2025 was het dataverbruik van mijn browser minimaal ten opzichte van andere apps zoals Facebook en YouTube. - Er is in geen geval sprake geweest van videostreaming, online games of betalende websites. - Deze cijfers zijn afkomstig uit de instellingen van mijn Android-telefoon en tonen duidelijk aan dat ik geen gebruik heb gemaakt van deze diensten. Ik verzoek u daarom dringend om op basis van deze gegevens over te gaan tot **volledige terugbetaling** van de ten onrechte afgeschreven bedragen. Ik verwacht een snelle, correcte en schriftelijke reactie. Met vriendelijke groet, M.Echresh Mobiel nummer: [verwijderd door moderator, plaats a.u.b. privégegevens niet openbaar, maar altijd in je profiel!]
Probleem met BKR
Ik ben ten einde raad, en heb overal al aan de bel getrokken maar niemand kan of wilt mij helpen. Ik probeer via Belsimpel een verlenging af te sluiten met een nieuw toestel. Ik zit al jaren via belsimpel, en ook bij Odido. Ik heb nooit een betalings achterstand gehad of zelfs een rekening te laat betaald. Nu word mijn verlenging met toestel afgewezen. Volgens Belsimpel is het de Odido BKR check die niet goed gaat.Ik heb met BKR gebeld, en die gegaranderen mij dat ik 100% kredietwaardig ben, maar dat er wel eene “Maikel of Michael” op mijn adres geregistreerd zou staan waardoor ik niet door de kredietcheck heen kom. Dit kan niet, want dit pand waar ik in woon is 3 jaar geleden pas gebouwd, en ik ben de eerste inwoner op dit adres. Tenslotten ben ik de enige die hier woont en is die andere persoon niet bekend. Vervolgens bel ik met Odido klantenservice die heel erg veel moeite heeft gedaan om het voor mij uit te zoeken maar had uiteindelijk het antwoord dat het mijn probleem is, en dat ik het zelf moet gaan oplossen, terwijl het Odido’s probleem is, en die het mijn probleem maakt. Ik zou een formulier moeten gaan uitprinten (wie heeft nou nog een printer?), invullen en dit moeten opsturen en 2 weken afwachten op antwoord, omdat het niet meer via de telefoon of digitaal zou kunnen. Dit is onbegrijpelijk, waarom moet ik jullie rommel gaan opruimen? Ik mag verlengen, ik ben kredietwaardig tot een veel hoger bedrag dan wat Odido mij voor afwijst. Waarom word dit op mijn schoot geschoven? Ik zou in het formulier moeten vermelden;“risico onderzoek focum preventeliemand heeft een negatief uitslag, waardoor ik een onterecht verwacht risico heb.” Is dit nou echt hoe het werkt? Zo ja, ben ik klaar met Odido en zeg ik mijn mobiel en thuis internet op en stap ik over.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen