Skip to main content
  • 685 Topics
  • 3,504 Reacties
685 Topics
Hoge incassokosten betalingsregeling - ref: 1.21015096
Beste Brandon, Bedankt voor jouw reactie op trustpilot. Het is jammer dat het zover moet komen omdat ik het geprobeerd heb netjes af te handelen. Voor de duidelijkheid, ik handel namens mijn zoon Wesley. Hij is nog te onervaren voor dit soort situaties. Daarom heb ik deze zaak overgenomen. Bij communicatie via e-mail kies dan het voor het adres dat via dit account staat geregistreerd. Ik begrijp niet goed of dit schrijven door iedereen kan worden gelezen of alleen door de medewerkers van Odido. Daarom ben ik terughoudend met privé gegevens in dit bericht te zetten. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tekst op Trustpilot Doordat mijn zoon geen werk kon vinden heeft hij een achterstand opgelopen bij Odido. Hiervoor heb ik gebeld en een betalingsregeling getroffen. Dat dacht ik althans.. Ik heb aan de medewerker gevraagd om onze afspraken schriftelijk te bevestigen. Dat was niet nodig, hij had het in het systeem neergezet. De naam van de medewerker is bij mij bekend! De achterstand ging van 400 euro naar 787 euro. Huh...(Probeer het verhaal zo kort mogelijk te vertellen.) Uiteindelijk toch akkoord gegaan. Krijgen wij een schrijven van een incassobureau. Of wij een bedrag van 1106 euro kunnen overmaken. Wettelijk incassokosten zijn maximaal 15%. Dit is meer dan 30%!!! Ik gebeld naar het incassobureau. die kunnen niets doen. En werd terug verwezen naar Odido. Voor een derde keer teruggebeld naar Odido. Die konden niets doen en verwezen toch terug naar het incasso bureau. Bij het vragen naar de naam van de dame die ik aan de telefoon had bij Odido, werd de verbinding meteen verbroken. Dit was de hel van Odido in het kort! ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- In afwachting van jouw reactie verblijf ik. Met vriendelijke groet, Michel
Verzoek tot verwijderen negatieve BKR registratie door Odido ivm hypotheekaanvraag
Hallo, Wij zijn aan het overwegen om een hypotheek te nemen om een huis te kopen, Om een hypotheek te nemen nam ik een kijkje bij het BKR en daar stond te onze schrik een negatieve registratie van jullie. De Reden voor deze registratie was de slechte administratie van mijn vrouw op dat moment. Haar ging het toen niet goed en was erg ziek waardoor zei veel dingen vergeten was waaronder de telefoon rekening waar het om gaat. Bij het zien van de post destijds zag ik dat er een achterstand was van de telefoon rekening en schrok hier heel erg van. Ik heb deze ook direct betaalt maar helaas is hierdoor een BKR registratie ontstaan waardoor wij geen huis kunnen kopen. Ik heb de documenten naar incasso@odido.nl gestuurt en daarin kunt u zien dat de achterstand notering en de herstel notering bij het BKR maar een paar dagen tussen zit. En het ergste is dat we door deze negatieve codering die ontstaan is door mij toen mijn zieke vrouw nu geen huis kunnen kopen. Dat nummer waar het om gaat is eindigt op 4795 T.N.V Linssen. Kan u ons alstublieft verder helpen zodat mijn gelukkig herstelde vrouw en ik toch voor een huis kunnen gaan kijken. De achterstand waar het destijds om ging was maar een paar euro, en u kunt zien dat ik de achterstand snel heb herstelt. Nu vraag ik u. Kunt u die negatieve BKR notering laten verwijderen zodat ons leven ook verder kan gaan en we weer een nieuwe stap kunnen maken.
abbonement klopt totaal niet meer na afsluiten met nieuw contract e.d.
Goedendag Ik heb al een tijdje unlimited voor 25 per maand... In december kon mn vrouw over en die is van haar abbonement overgegaan naar mijn abbonement in combinatie met samen unlimited. Dus 25,- en 20,- Is 45 per maand!!! het klopt nog steeds niet ik betaal voor mijn nummer nu ineens dikke prijzen ipv 25!!! Zo balen dat dit weer fout is December en januari bij elkaar 109,04!!!! En dan haar nummer word afgeschreven van een ander rekeningnummer. Is intussen al 79,24 voor 2 maand Dus 39,24 te veel. Dit is belachelijk werkelijk al die jaren gaat het goed en betaal ik 25 en zei ook en nu ineens dit Er klopt gewoon niks van... Aan de telefoon is alles onduidelijk wil dat dit goed bekeken wordt het klopt niet en gaat van 2 rekeningnummers af En online staan er 3 nummers en als ik inlog en de factuur Bekijk zie ik die van de andere rekening niet staan Ik had mijn eigen nummer Zei had haar eigen nummer toen na telefonisch contact is zei opgegaan bij mij met nummerbehoud Voor dat nieuwe contract kreeg ze een simkaart met een ander nummer die moest ze er uiteindelijk in doen en dan werd haar oude nummer daarop weer geactiveerd Maar nog steeds staan er dus ook 3 nummers in mijn account En betaal ik met 2 rekeningen Wie kan me helpen kom er aan de telefoon niet uit waar sommigen mij totaal niet snappen Dit zijn dus 2 verschillende rekeningnummers bij de een staat internet en thuis er ook bij dat is de ander gekleurde ON Maar bij de een staat mijn nummer en de ander haar tijdelijk gekregen nummer Online staat haar nummer Met klant voordeel nog aan En de mijne ook Tv en internet met korting en Dan ook nog dat tijdelijke nummer zonder korting maar samen unlimited Het is een wir war en het klopt gewoon niet Moet betalen Mobiel 25 Mobiel samen unlimited 20 En thuis is 40
BKR registratie zit volledig in de weg, spoed
Wij zijn bezig om met spoed een Hypotheek rond te krijgen. Kijkend bij bkr kwamen wij tegen dat blijkbaar een rekening uit 2019 niet betaald zou zijn. Gebeld met odido en de medewerker heeft belooft dat hij zou zorgen dat de afdeling finance z.s.m. contact op nam om te zorgen dat de bkr notitie verwijderd zou worden. Moest eerst een dag wachten maar die dinsdag kwam een mail savonds dat we nog wat moesten afrekenen, prima best wist niet precies wat maar meteen gedaan. betalings bewijs opgestuurd met de vraag om schriftelijk te reageren dat de bkr registratie verwijderd zou worden. na 2 dagen nog geen reactie, ondanks de spoed. gebeld, en gebeld, en gebeld maar de afdeling finance krijg je niet te pakken. wel beloftes gedaan dat de afdeling altijd binnen 2 werkdagen reageert. niet gebeurt .nog meer mailen en mailen maar tot op heden geen reactie gehad. vandaag nogmaals bellen , krijg ik een ander emailadres toegewezen om te mailen: service@odido.nl Ook daarnaar toegemaild, blijkt het mail adres niet meer berijkbaar. dus ook via deze weg nog maar eens proberen: Ik heb dinsdag gereageerd met de vraag om bevestiging. Na meer malen bellen krijg ik jullie afdeling niet te pakken maar er zou gisteren zoiezo gereageerd worden. Het is nu bijna 6 uur maar nog steeds niets gehoord. Graag een reactie over de verwijdering van de bkr codering. Nogmaals wil ik jullie dus verzoeken de bevestiging te sturen van de verwijdering van de bkr registratie. Zonder deze bevestiging kan ik mijn spoedhypotheek niet rond krijgen. Willen jullie mij bellen? 06xxxxxxxx. of alsnog na 4 dagen reageren zou heel fijn zijn. wij hebben die hypotheek echt nodig en iedereen staat vast, wij en alle andere partijen, tot jullie reageren. casenummer 76477422
Request to remove negative BKR registration by Odido regarding mortgage application
Dear Odido, I am writing to you with an urgent request because I am currently stuck in my mortgage application due to a negative BKR registration. This is a very stressful situation for me, and I hope you can help me. The negative registration occurred during a hectic period in my life. During covid, I unfortunately missed a monthly payment. Due to all the chaos, I had neglected to report my change of address in time, which meant that I missed important letters. When I became aware of this, I immediately contacted your customer service and tried to resolve everything. During my conversations with customer service I got different answers. Eventually I was advised to pay off the entire outstanding amount in one go. I did this immediately, because I was promised that this would remove the negative registration, and I received an email saying that it will be removed in a week. Unfortunately, it was not. I have emailed incasso@odido.nl and no one is answering. I feel really desperate, because I have done everything that was asked of me and now I am stuck. I had really hoped that I would have heard something today, unfortunately this was not the case. this Monday is our deadline for the suspensive conditions, so I really hope that it can be resolved as soon as possible! Therefore, I would like to kindly but urgently request you to reconsider my situation and remove the negative BKR registration. I would like my mortgage to be approved and hope that you can help me with this. If you need more information, I am of course ready to provide it. I hope for your understanding and positive feedback.
Spoed verzoek tot verwijderen negatieve BKR registratie door Odido ivm hypotheekaanvraag
Ik heb een paar dagen terug een mail gestuurd naar verschillende afdeling met het verzoek om een bkr registratie met A2 codering te verwijderen. Tot op heden nog geen reactie. Tevens meerdere malen gebeld met de klantenservice, maar die konden mijn dossier niet vinden. Het is voor ons erg belangrijk dat we dit zo snel mogelijk kunnen regelen, omdat de makelaars over twee weken een antwoord van ons willen. Het gaat om een BKR registratie met kenmerk [NHSRS0002046116]. Ik heb deze registratie gekregen na een telefoonabonnoment bij Tele2, waarbij destijds een minimale betalingsachterstand is ontstaan. Het was nooit mijn intentie om deze achterstand te laten oplopen en ik betreur dit dan ook ten zeerste. Gelukkig heb ik deze achterstand inmiddels al geruime tijd volledig en correct voldaan. Sindsdien heb ik mijn financiële situatie sterk verbeterd en ben ik zeer bewust van mijn verplichtingen. Ik heb geen betalingsachterstanden meer gehad. Op dit moment ben ik bezig met het aanvragen van een hypotheek, aangezien mijn partner en ik recent een woning toegewezen hebben gekregen. Het verkrijgen van deze hypotheek is voor ons van essentieel belang, omdat we graag willen stoppen met jarenlange huur en de stap naar eigen woningbezit willen zetten. Echter, de BKR-registratie vormt nu een belemmering voor deze belangrijke stap in ons leven. Gezien de positieve veranderingen in mijn financiële situatie en het feit dat de registratie in oktober van dit jaar automatisch komt te vervallen, verzoek ik u vriendelijk om – gezien de omstandigheden – deze registratie eerder te verwijderen. Dit zou ons enorm helpen bij het succesvol afronden van onze hypotheekaanvraag en het realiseren van onze woonwensen. Echter, dit zal niet lukken als de codering blijft staan. Ik vertrouw erop dat u mijn verzoek in overweging zult nemen en ik ben uiteraard bereid om aanvullende informatie te verstrekken, mocht dit nodig zijn. Alvast bedankt Groetjes, Yusuf

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen