Skip to main content

Heb jij ook vragen over je facturen en wil je meer inzicht krijgen daarin?

 

In dit topic vind je alle informatie over het betalen van jouw factuur voor mobiel, wat er mogelijk is bij een achterstand, je factuur specificatie en nog veel meer informatie! 

 



Waar kan ik mijn facturen, openstaand saldo en betalingen vinden?

Al deze informatie (én meer) zie je in Mijn Odido onder ‘Facturen’. Je kan hier je facturen tot 2 jaar terug bekijken en downloaden, en je specificaties tot 6 maanden terug.
Is je factuurbedrag anders dan je gewend bent? Dan kan je hier meteen zien wat daarvan de reden is. 

Verder zie je in één oogopslag welk bedrag er nog betaald moet worden en of je een achterstand hebt. Betalen kan in dat geval rechtstreeks in Mijn Odido, veilig en snel met iDEAL.

Zo kan je betalen* 

  • Als je ons niet hebt gemachtigd voor automatische incasso, kan je zo betalen:
  • Met iDEAL in Mijn Odido
  • Handmatig overmaken naar NL03 COBA 0733 959 717 t.n.v. Odido (zet wel je klantnummer erbij) 
  • Met pin of creditcard in een van onze Odido Shops.

* De verwerkingstijd is anders voor de verschillende betaalmethodes. Via iDEAL is het snelst; als je een blokkade hebt, verwijderen we deze dan binnen 1 uur.
 

 

Ik kan het bedrag nu niet betalen, kan ik in delen betalen?

We helpen je graag met een betalingsregeling, als je aan deze voorwaarden voldoet:

  • Er is een openstaand bedrag van € 30 of hoger
  • Het gaat om een particulier Odido abonnement 
  • Voor nieuwe klanten: je hebt de eerste 3 facturen al wel betaald

Je kan de regeling zelf aanvragen in Mijn Odido. Naast het openstaande bedrag zie je een knop waarmee je de betaalafspraak aanvraagt.


Alvast goed om te weten

  • Je krijgt binnen de betalingsregeling geen verder uitstel van betaling. 
  • Je krijgt tijdens de regeling een blokkade. Hierdoor kan je tijdelijk niet bellen in en naar het buitenland, internetten in het buitenland, bellen naar servicenummers, en sms-diensten gebruiken.
  • Tijdens de regeling kan je je abonnement niet aanpassen of verlengen.
  • Je betaalt je normale maandelijkse facturen op tijd.
  • Als je je niet aan de betalingsafspraak houdt, vervalt de regeling en kan Odido verdere maatregelen nemen.
     

 

Ik kan het bedrag nu niet betalen, kan ik uitstel aanvragen?

Je kan je betaling uitstellen met maximaal 20 dagen, als je aan deze voorwaarden voldoet:

  • Er is een openstaand bedrag van € 50 of hoger
  • Er is geen lopende betaalafspraak.
  • Je hebt in de afgelopen 3 maanden niet al eerder uitstel gekregen 
  • Voor nieuwe klanten: je hebt de eerste 3 facturen al wel betaald

Je kan je betaling uitstellen in Mijn Odido. Naast het openstaande bedrag zie je een knop waarmee je dit makkelijk zelf regelt.
 

 

Waarom heb ik een herinnering ontvangen over mijn betaalafspraak? 

Als je een betalingsregeling met ons hebt afgesproken, betaal je je factuur of achterstand in delen. Voor elk van deze betaaldelen geldt een uiterste betaaldatum. Omdat je Odido abonnement doorloopt tijdens de regeling, moeten ook je nieuwe maandelijkse facturen gewoon binnen de standaard termijn betaald worden. 

Heb je een herinnering of aanmaning van ons ontvangen? Dan heb je een betaaldeel gemist of is de betaling van je maandelijkse factuur te laat. Of misschien allebei.

In Mijn Odido kan je altijd checken hoeveel delen er al betaald zijn. En wat er dus nog open staat. Ook kan je daar meteen betalen, veilig en snel met iDEAL.

 

Ik heb per ongeluk te veel overgemaakt naar jullie, wat nu?

Als je per ongeluk te veel hebt overgemaakt, verrekenen we 
dit automatisch met de factuur (of facturen) die volgen. 
Gaat het om een eindfactuur, na opzegging van je abonnement? Dan storten we het (rest-)bedrag terug op je rekening.

 

Ik wil graag mijn rekeningnummer bij jullie wijzigen. Hoe doe ik dit?

Je kan je nieuwe IBAN snel en gemakkelijk doorgeven in Mijn Odido!

 

Staat mijn overeenkomt geregistreerd bij het BKR?

Als je een toestel op afbetaling koopt en als het toestelkrediet meer dan € 250 is, is het krediet geregistreerd bij het BKR.

 

Mijn factuur klopt niet en is hoger dan normaal. Hoe komt dat?

Als je factuur hoger is dan verwacht, is er waarschijnlijk sprake van een bijzondere factuur (bijvoorbeeld de eerste factuur na een verlenging), of zijn er gebruikskosten, incassokosten of overige kosten in rekening gebracht.

Controleer altijd even je factuur en de factuurspecificatie in Mijn Odido of de Odido App. Op de factuur zie je de precieze kosten en de toelichting.

Goed om te weten:

  • Zijn er gebruikskosten, een korting/correctie of andere bijzonderheden, kondigen we dat al aan in de factuurnotificatie-mail.
  • Zijn er incassokosten, dan heb je hiervoor al betalingsherinneringen van ons ontvangen.

 

Op mijn factuur zie ik dat er kosten in rekening zijn gebracht voor sms-diensten of FTMSC mobiele betalingen. Wat is dat?

Bij Odido kan je diensten van 3e partijen via je factuur betalen. Bijvoorbeeld betaalde apps, online chatten of het stemmen op je favoriete kandidaat in een tv-show. Op de factuur staan deze onder ‘Diensten mobiel internet (FTMSC)’.

Alle informatie en uitleg over sms-diensten en FTMSC betalingen én over hoe je dit kan uitzetten of blokkeren, vind je in dit topic.

 

Op één factuur zijn dezelfde abonnementen en bundels meerdere keren in rekening gebracht. Hoe kan dat?

Als je een nieuw abonnement hebt, je contractverlenging is ingegaan of als je je bundel hebt aangepast, dan kan het zijn dat je meerdere keren op je factuur dezelfde benamingen ziet staan. Dit komt omdat je abonnement of bundels ‘naar rato’ worden berekend. 

De meeste Odido klanten betalen hun abonnement 1 maand vooruit. Dus als je bijvoorbeeld op de helft van de maand je abonnement aanpast, moet de andere helft van de maand herbekend worden. Dat gebeurt op de volgende factuur. En op die volgende factuur betaal je ook gewoon weer 1 maand vooruit. 

Op onze website hebben we de uitleg in makkelijke stappen vermeld. Klik hieronder op de factuur die voor jou van toepassing is:

 

Waarom zijn er incassokosten in rekening gebracht?

Voor je maandfactuur geldt een standaard betalingstermijn van 10 dagen. 

Als je niet op tijd betaalt, sturen we je eerst een herinnering. In die herinnering waarschuwen we je voor buitengerechtelijke incassokosten. Wacht je dan toch nog te lang met betalen, dan brengen we deze incassokosten op je volgende factuur in rekening. Er staat dan: ‘Buitengerechtelijke incassokosten n.a.v. betalingsherinnering op gdatum]’.

Het kan zijn dat je deze factuur ontvangt als je je achterstand al betaald hebt. De kosten zijn dan dus berekend over de achterstand die hebt gehad. 

Je kan buitengerechtelijke incassokosten voorkomen door op tijd te betalen. Als je ons in Mijn Odido machtigt voor automatische incasso, heb je er verder zelf geen omkijken meer naar. 

 

Ik zie geen btw-bedrag op de factuur staan. Hoe kan ik daar alsnog aan komen?

Onze particuliere klanten ontvangen standaard 'inclusief btw'-facturen, waarop geen aparte btw wordt vermeld. Dat doen we, omdat we de facturen graag zo eenvoudig mogelijk willen houden. Zo zie je meteen wat je betaalt.

Wil je toch liever facturen ontvangen waarop wél staat hoeveel btw je betaalt? Stuur dan een (gratis) sms naar 7425 met de tekst BTW AAN. Je kan dit ook aanvragen in Mijn Odido.

Oude facturen
Wil je over eerdere facturen een btw-specificatie ontvangen? Kan gewoon. In Mijn Odido kan je met de knop 'Btw-overzicht' tot 7 maanden terug je facturen met btw-specificatie opvragen.

 

Er staat op mijn specificatie dat ik sms’jes heb gestuurd naar het buitenland, terwijl ik dat helemaal niet heb gedaan.

Hier zien we vaak dat het nummer verkeerd is opgeslagen in je toestel. Dan wordt er bijvoorbeeld een sms gestuurd naar 00106123456789. En dit wordt gezien als een internationale sms. 
De internationale toegangscode is namelijk 00. Daarna komt de landcode. In bovenstaand voorbeeld is dat 1, dit is de landcode van Canada en de VS. Doordat nu de combinatie 001 is gemaakt, wordt dit gezien als een sms naar Canada of VS. 

Zorg er dus voor dat je Nederlandse mobiele nummers in je telefoon invoert met +31 en dan het telefoonnummer zonder 0, dus: 06123456789 wordt +316123456789.

 

Op mijn specificatie staat dat ik meerdere sms’je op hetzelfde tijdstip heb verzonden. Hoe kan dat?

Sms’jes worden berekend per 160 tekens. Heel vroeger was dat ook de maximale lengte. De telefoons van nu kunnen veel meer tekens aan, maar je betaalt nog steeds per 160 tekens. Dus als je een langere sms stuurt, zie je dat op je factuur als meerdere sms’jes naar hetzelfde nummer en op dezelfde tijd. 

 

 

Nog vragen over jouw factuur, betaling of een andere financiële zaak? Stel je vraag hieronder of start een nieuw topic!

Kan geen apps betalen via factuur terwijl het wel op toestaan staat hoe kan dat?


Hallo @Tatt007 

Er geldt een maximum van 300 euro per kalendermaand en 50 euro per aankoop.

Hebje verder geen openstaande facturen of een betalingsregeling die loopt waardoor je mogelijk een blokkade hebt voor deze dienst?

Nieuwe abonnementen niet ouder dan 2 maanden hebben hier ook een blokkade op volgens mij, na 2 maanden wordt deze automatisch opgeheven.


Ik heb gekozen voor 120 min bellen abonnement  maar op mijn factuur staat dat 0:14 min voor €0,25 wat betekent dat ????


Hallo @EllyThuy 

Als je op de factuur specificatie kijkt, voor welke nummer is die 25 cent in rekening gebracht? Buitenlands nummer of een servicenummer?


Het is een binnenland nummer met T-Mobile abonnement . 

 


T-Mobile berekent gewoon T-Mobile nummer en overige  mobiele nummer (hetzelfde nummer) apart op de factuur  met minder 120 min bellen (bijvoorbeeld 0:04 min ) voor  €21,51 🙂


Welk nummer is dat dan (eerste 5 cijfers)


 

Ik heb gekozen voor 120 min bellen abonnement maar op mijn factuur staat dat 0:14 min voor €0,25 wat betekent dat ????

06285 het is een binnenland nummer met T-Mobile abonnement 

T-Mobile berekent gewoon T-Mobile nummer en overige mobiele nummer (hetzelfde nummer) apart op de factuur met minder 120 min bellen (bijvoorbeeld 0:04 min ) voor €21,51 🙂


@EllyThuy 

Zou je mij een privebericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik graag mee naar je factuur. Als je op mijn naam klikt en kiest voor stuur bericht dan kun je mij de gegevens sturen. 


Hallo ik heb een blokkade kan deze vandaag al opgeheven worden als deze over 3 dagen betaald wordt ik zit nu zonder telefoon niet berijkbaar en kan zelf niet bellen met 4 kleine kinderen 🙏


Hi @Vondenhoff 

Ik wil dit graag voor je controleren. Zou je mij een privebericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik graag mee naar je factuur. Als je op mijn naam klikt en kiest voor stuur bericht dan kun je een privebericht sturen. 


Hi @Vondenhoff 

Ik wil dit graag voor je controleren. Zou je mij een privebericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik graag mee naar je factuur. Als je op mijn naam klikt en kiest voor stuur bericht dan kun je een privebericht sturen. 

 


Hoe kan ik zulke grote facturen hebben?  Hoe betaal ik zoveel geld?  bij Lebara betaalde ik 16 euro per maand en betaalde ik niets extra's.  Dit zijn enkele grappen.  Ik kan niet wachten tot mijn T-Mobile contract afloopt.  Dit is de ergste fout.  In Lebara was 5 GB internet genoeg voor mij voor een maand en ik gebruikte hetzelfde, in T-Mobile mis ik 10 GB.  Mijn laatste factuur was waarschijnlijk een grap of een vergissing.


Mijn factuur van juli staat onbetaald 

Nu ben ik geblokeerd ben hier al weken mee bezig ... 

Ik heb juli betaald en in email staat een factuur open van februari en die va juli 

Februari heel raar bedrag ook

Dit is de 2e keer 

 


Hi @Debbers, stuur me even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kijk ik direct met je mee! 


Hoi

 

ik heb gisteren iemand van Odido gesproken en die heeft een "ticket" aangemaakt en ik heb mijn 2 betalings screenshots gisteren ook al naar jullie gemaild zodat ik sneller weer aangesloten kan worden.Dit is niet gelukt.Ik heb betaald.(zie bijlagen)

Ik ben nu nog steeds Toos Internetloos...

 

Zou dit evt VANDAAG wel lukken om ons weer aan te sluiten?

 

Met vriendelijke groet 

Fam Vos

Lou XXXX

XXXX XXXX

 

XXXX

 

Moderator edit: het is niet verstandig om persoonlijke gegevens online te delen.


Hi @n.vos1969, ik zie dat er al wat cases voor je lopen en dat collega's ermee bezig zijn. Je zit nu in een mobiel topic, dus je kunt het beste even een nieuw topic starten. Dan komen mijn collega's van Thuis bij je. Of kun jij er al naar kijken @Tommie van Odido😄


Hoi,

Mijn (internet) factuur klopt niet en is te hoog. Dit kan te maken hebben met de wifi plus versterker die ik heb terug gestuurd. Deze versterker had ik de eerste maand gratis en ik heb hem vervolgens binnen een maand retour gestuurd.

Kan iemand kijken wat er aan de hand is?


Hi @SRS77, zet even je klantnummer in je profiel. Dan kunnen mijn collega's straks direct met je meekijken. @Tommie van Odido @Teresa van Odido wil een van jullie meekijken? 😄


Heb jij ook vragen over je facturen en wil je meer inzicht krijgen daarin?

 

In dit topic vind je alle informatie over het betalen van jouw factuur voor mobiel, wat er mogelijk is bij een achterstand, je factuur specificatie en nog veel meer informatie! 

 


Waar kan ik mijn facturen, openstaand saldo en betalingen vinden?

Je vindt al deze informatie (én meer) op Mijn Odido onder het kopje '
Facturen'. Hier staat een overzicht van jouw facturen (afgelopen 24 maanden) met de mogelijkheid om deze in te zien en te downloaden. Je kunt daar ook gelijk jouw factuur inzien wanneer jouw maandelijkse bedrag afwijkt. Op die manier weet je vrijwel direct wat hier de oorzaak van is.

Je ziet ook in één oogopslag welk bedrag er nog betaald moet worden en of je een achterstand hebt. Via Mijn Odido kun je de betaling dan ook direct via iDeal voldoen.
Op welke manieren kan ik mijn facturen voldoen?

*Houd er rekening mee dat eventuele blokkades een verschillende verwerkingstijd hebben, bij de verschillende betaalwijzen. De snelste manier is via iDeal, de blokkade wordt dan binnen 1 uur opgeheven.


Ik kan de factuur niet in één keer voldoen, kan ik in termijnen betalen?

Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat je een factuur niet in één keer kunt betalen en bieden dan ook de mogelijkheid tot een betalingsregeling aan. Via Mijn Odido kun je deze betalingsregeling zelf aanvragen, mits je aan de voorwaarden voldoen die hier onder genoemd worden.

Wanneer kun je een betalingsregeling treffen?

  • Als je openstaande saldo € 30,- of hoger is
  • Voor nieuwe klanten: je moet de eerste drie facturen wel betaald hebben
  • Zakelijke klanten kunnen geen betalingsregeling treffen

Alvast goed om te weten

  • Je krijgt binnen de betalingsregeling geen verder uitstel van betaling
  • Je krijgt tijdens de regeling een blokkade. Hierdoor kun je niet meer bellen in en naar het buitenland, internetten in het buitenland, bellen naar servicenummers, en sms-diensten gebruiken.
  • Tijdens de betalingsregeling kun je in je Mijn Odido account de status van je regeling bijhouden
  • Tijdens de regeling kun je je abonnement niet wijzigen of verlengen
  • Je betaalt je normale maandelijkse facturen op tijd
  • Als je je tijdens de betalingsregeling niet aan de betalingsvoorwaarden houdt, dan kan Odido verdere maatregelen nemen


Ik heb per ongeluk te veel overgemaakt naar jullie, wat nu?

Wanneer je per ongeluk te veel geld hebt overgemaakt, dan wordt dit automatisch verrekend met de factuur (of facturen) die volgen. Als het om de laatste factuur ging, dan wordt het (rest-)bedrag teruggestort op jouw rekening.


Ik wil graag mijn rekeningnummer bij jullie wijzigen. Hoe doe ik dit?

Dat kun je snel en eenvoudig zelf regelen via Mijn Odido!


Staat mijn overeenkomt geregistreerd bij het BKR?

Wanneer je een toestel op afbetaling koopt met een waarde van meer dan €250,- wordt deze geregistreerd bij het BKR. Dit is sinds 1 mei 2017 aangepast in de wet. Meer informatie hierover vind je in dit topic.

 

 Mijn factuur klopt niet en is hoger dan normaal. Hoe komt dat?

Dit kan door verschillende dingen gebeuren. Op je eerste factuur betaal je meestal aansluitkosten en betaal je voor een langere periode dan 1 maand. Dit komt omdat je de nieuwe maand vooruit betaalt. Daarnaast kan het zijn dat je bijvoorbeeld kosten hebt gemaakt buiten je bundel doordat je bijv. een aankoop hebt gedaan in de Play Store, gebruik hebt gemaakt van een sms-dienst, naar servicenummers of naar/in/vanuit het buitenland hebt gebeld. Andere kosten kunnen bijvoorbeeld zijn administratiekosten n.a.v. een te late betaling of kosten voor een vervangende simkaart.

Controleer in dit geval altijd je factuur en factuurspecificatie via Mijn Odido of de Mijn Odido App. Op je factuur vind je de precieze kosten.


Op mijn factuur zie ik dat er kosten in rekening zijn gebracht voor sms-diensten of FTMSC mobiele betalingen. Wat is dat?

Deze kosten worden in rekening gebracht als je een sms’je hebt gestuurd naar een betaalde sms shortcode (4-cijfers), dit gebeurt bijvoorbeeld als je gaat stemmen tijdens een live tv-show.

Een FTMSC betaling (ofwel een Mobiele Betaling) wordt in rekening gebracht als er een dienst is afgenomen die mobiel wordt betaald. Bijvoorbeeld credits die je voor een game aanschaft.

Alle info en uitleg over sms-diensten en FTMSC betalingen én over hoe je dit kunt uitzetten of blokkeren, vind je in dit topic: FTMSC Betaling (mobiele betaling) en SMS diensten.


Op één factuur wordt meerdere keren dezelfde abonnementen en bundels in rekening gebracht. Hoe kan dat?

Als je een nieuw abonnement hebt, je contractsverlenging is ingegaan of je hebt een bundel gewijzigd, dan kan het zijn dat je meerdere keren op je factuur dezelfde benamingen ziet staan. Dit komt omdat je abonnement of bundels naar rato worden berekend. Als je bijvoorbeeld op de helft van de maand je abonnement aanpast, dan betekent dat dat je op de vorige factuur teveel hebt betaald. Dit bedrag wordt dan in mindering gebracht. Als je je abonnement hebt verhoogd, dan wordt voor diezelfde periode het nieuwe bedrag berekend. Daarnaast betaal je de nieuwe maand vooruit.

Op onze website hebben we de uitleg in makkelijke stappen vermeld. Klik hieronder op de factuur die voor jou van toepassing is:
Eerste factuur
Factuur na wijzigen abonnement of bundel(s)
Eindfactuur


Ik moet ineens veel meer betalen en zie dat ik geen korting meer krijg. Hoe kan dat?

Bij het aangaan van je abonnement kan het zijn dat je een korting op je abonnement of bundels ontvangt voor een van tevoren bepaalde periode. Na deze periode wordt de korting beëindigd en betaal je het normale maandbedrag. Dit kan ook weleens tegelijk vallen met de einddatum van de contractperiode.

Loopt je abonnement binnen 4 maanden af, dan mag je je abonnement al gaan verlengen. Dit kan in combinatie met een nieuwe telefoon (die je direct ontvangt) of zonder toestel (Sim Only). In beide gevallen gaat je verlenging pas in na afloop van de huidige contractperiode. Is je contractperiode al verlopen, dan gaat de verlenging direct in.

Check het aanbod voor een verlenging in de Online Shop.


Er zijn administratiekosten in rekening gebracht, terwijl ik al lang heb betaald.

In de factuurnotificatie, op de factuur, op de acceptgiro en op Mijn Odido vind je de uiterste betaaldatum van de factuur. Als het bedrag op deze datum niet is ontvangen, ontvang je een herinnering. Is het openstaande bedrag dan nog niet betaald, dan worden er administratiekosten in rekening gebracht. Op je eerstvolgende factuur zie je dit staan als ‘Administratiekosten naar aanleiding van betalingsherinnering op ndatum]. Het kan zijn dat je deze factuur ontvangt als je het bedrag al betaald hebt. Het gaat echter op het moment dat de betaling nog niet bij ons binnen was.

Om in het vervolg administratiekosten te voorkomen is het belangrijk om op tijd te betalen. Het makkelijkst gaat dit via automatische incasso. Betaal je op dit moment nog via acceptgiro, dan kan je via Mijn Odido je betalingswijze veranderen naar automatische incasso.


Ik zie geen BTW-bedragen op de factuur staan. Hoe kan ik daar alsnog aan komen?

Standaard ontvang je als klant met een particulier abonnement elke maand een factuur waarop geen aparte btw wordt vermeld. Dat doen we, omdat we de facturen graag zo eenvoudig mogelijk willen houden. Wil jij toch liever facturen ontvangen waarop wél wordt vermeld hoeveel btw je betaalt? Stuur dan een (gratis) sms naar 7425 met de tekst BTW AAN. Je kunt de btw-specificatie ook via Mijn Odido aanvragen.

Oude facturen
Wij kunnen je een overzicht toesturen van de laatste - maximaal 7 - facturen. Daarop kun je precies zien hoeveel btw er per factuur in rekening is gebracht. Je kunt dit jouw btw-overzicht eenvoudig zelf aanvragen via Mijn Odido.


Er staat op mijn specificatie dat ik sms’jes heb gestuurd naar het buitenland, terwijl ik dat helemaal niet heb gedaan.

Hier zien we vaak dat het nummer niet juist is ingevoerd op je toestel. We zien bijvoorbeeld vaak terug dat er een sms wordt gestuurd naar bijvoorbeeld 00106123456789. Dit wordt gezien als een internationale sms. De internationale toegangscode is namelijk 00. Daarna komt de landcode. In bovenstaand voorbeeld is dat 1, dit is de landcode van Canada en de Verenigde Staten. Doordat nu de combinatie 001 is gemaakt, wordt dit gezien als een sms naar Canada of Verenigde Staten. Zorg er dus altijd voor als je naar een Nederlands nummer wilt sms’en dat je het nummer invoert als +31 en dan het telefoonnummer zonder 0, dus bijv. 06123456789 wordt +316123456789.


Op mijn specificatie staat dat ik meerdere sms’je op hetzelfde tijdstip heb verzonden. Hoe kan dat?

Eén sms’je kan uit maximaal 160 tekens bestaan. Als je meerdere tekens wilt versturen, dan maakt je toestel er automatisch een 2e of 3e, etc, sms’je van.

 

Nog vragen over jouw factuur, betaling of een andere financiële zaak? Stel dan je vraag aan ons. 

Kunnen jullie eens kijken naar faktuur 901542620495  er is geen faktuur specificatie besschikbaar dus mijn dochter kan niet zien waarvoor ze precies betaald. als je meer info nodig hebt kan ik dat via een privé bericht wel geven.


Hi @SRS77, zet even je klantnummer in je profiel. Dan kunnen mijn collega's straks direct met je meekijken. @Tommie van Odido @Teresa van Odido wil een van jullie meekijken? 😄

ik heb het klantnummer erin gezet!


Bij mij staat het klantnummer er ook in. Het betreft dan de laatste in de rij


Hi @dRichardK, bedankt voor het factuurnummer en het klantnummer! Ik heb direct meegekeken naar de 2 recente facturen. Ik zie dat de voordeelbundel 'Unlimited voor € 25’ op 2 april is uitgezet. Daarom zie je op de vorige factuur een pro rato berekening voor deze dag onder Kortingen/Overige kosten. Op 11 april is deze voordeelbundel opnieuw toegevoegd. Echter stond de volgende factuur (901537098139) al klaar. Hier staat de korting er daarom nog niet op. Wacht de volgende factuur even af, dan zou alles weer goed moeten staan met een nieuwe pro rato berekening vanaf 11 april.


@SRS77 Uiteraard help ik je graag verder, ik ben gelijk het systeem ingedoken om voor je uit te zoeken hoe het precies zit! 

Op 11-03-24 is jouw abonnement ingegaan, dit is ook de datum waarop de facturatie is gestart. Gezien de facturatie niet op de 1e van de maand is gestart, betaal je niet de volledige prijs van het wifipunt, er zijn dus geen kosten in rekening gebracht. 

Op de tweede factuur, is er een deel korting verrekend en het wifipunt is in rekening gebracht. Dit komt doordat deze halverwege is opgezegd. Op de volgende factuur zal dit worden rechtgetrokken. 

Mocht je eind mei nou toch zien dat dit niet is gebeurd, trek dan gelijk bij mij aan de bel. Ik regel de vergoeding dan direct voor je! 


Hi @dRichardK, bedankt voor het factuurnummer en het klantnummer! Ik heb direct meegekeken naar de 2 recente facturen. Ik zie dat de voordeelbundel 'Unlimited voor € 25’ op 2 april is uitgezet. Daarom zie je op de vorige factuur een pro rato berekening voor deze dag onder Kortingen/Overige kosten. Op 11 april is deze voordeelbundel opnieuw toegevoegd. Echter stond de volgende factuur (901537098139) al klaar. Hier staat de korting er daarom nog niet op. Wacht de volgende factuur even af, dan zou alles weer goed moeten staan met een nieuwe pro rato berekening vanaf 11 april.

Bedankt voor het uitzoeken, Ik zag alleen helemaal geen specificatie van de bedragen. en waar deze vandaan kwamen.


Reageer