Skip to main content
  • 689 Topics
  • 3,521 Reacties
689 Topics
Codering BKR verwijderen
Goedemorgen, Na meerdere keren contact te hebben gehad afgelopen weken en met meerdere verschillende collega’s te hebben gepraat, meerdere verschillende mails te hebben ontvangen, en betalingen te hebben gedaan, hierbij het volgende met dringend verzoek. Zodat het eindelijk allemaal geregeld is. Het is noodzakelijk dat het deze week verwijderd is. Na het aanvragen van mijn hypotheek voor een woning bleek dat ik een bkr registratie had staan van Odido uit 2020. Ik heb hier nooit iets van geweten, en ook nooit iets van ontvangen. Ik ben destijds opgelicht door mijn ex, en die heeft klaarblijkelijk meerdere abonnementen afgesloten op mijn naam en nooit betaald. Ik heb destijds aangiftes gedaan van andere zaken, wegens oplichting. Nu heb ik afgelopen week een betaallink ontvangen en heb ik het bedrag wat open stond op mijn naam maar betaald, zodat de registratie direct verwijderd kon worden. Dit is ook direct gedaan en heb ook een bevestiging hiervan op de mail gekregen van Odido, dat de registratie en de achterstandscoderingen zijn verwijderd. Nu zie ik in mijn registratie alleen nog een A codering staan, onder bijgevoegde contractnummer van Odido. Deze registratie staat wel op beëindigd, alleen de codering is nog wel zichtbaar onder bijzonderheden. Zie bijgevoegde screenshot. Zouden jullie deze codering zo spoedig mogelijk nog kunnen verwijderen? Deze moet ook nog verwijderd worden; ivm goedkeuring van de hypotheek. Ik hoop dat jullie dit zsm voor mij kunnen doen. Ben hier ondertussen al meer dan een week mee bezig en dit is dus het laatste wat nog door jullie aangepast moet worden. Ik zie graag zsm een reactie tegemoet met daarin de vermelding dat de codering is verwijderd. 44728553
BKR Registratie verwijderen SPOED
Onderwerp: Verzoek tot verwijdering onterechte BKR-registratie Geachte heer/mevrouw, Gisteren heb ik een e-mail gestuurd naar de incassoafdeling van Odido. Vandaag hebben wij te horen gekregen dat onze hypotheekaanvraag niet wordt goedgekeurd vanwege een BKR-registratie op naam van mijn partner, gerelateerd aan een abonnement uit 2021. Na grondige controle zijn wij tot de volgende bevindingen gekomen: Onterecht geregistreerde achterstand: Er was sprake van één maand betalingsachterstand, die volledig is afgelost in 2023. Conform de wet mag een BKR-registratie pas plaatsvinden bij een achterstand van langer dan twee maanden, mits de betrokkene hierover correct is geïnformeerd. Er is geen communicatie geweest voorafgaand aan de BKR-melding, wat een vereiste is voordat een dergelijke registratie mag plaatsvinden. Gevolgen van de registratie: Ondanks dat de achterstand volledig is voldaan, staat de negatieve BKR-registratie nog steeds vermeld. Hierdoor wordt onze hypotheekaanvraag telkens afgewezen, waardoor wij de financiering voor onze woning niet rond krijgen. Verzoek tot directe verwijdering: Gezien de registratie niet volgens de wettelijke richtlijnen is doorgevoerd en de achterstand al lange tijd is afbetaald, verzoek ik u om de BKR-registratie per direct te laten verwijderen. Dit is noodzakelijk om een hypotheek te kunnen verkrijgen en onze woonsituatie niet in gevaar te brengen. Ik vertrouw erop dat u deze kwestie met spoed behandelt en de registratie verwijdert. Mocht er aanvullende informatie nodig zijn, dan verneem ik dit graag. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking. Met vriendelijke groet, Denise & Kelvin
Belangenafweging, verwijderen codering BKR
Nogmaals goedemorgen, Na meerdere keren contact te hebben gehad afgelopen weken en met meerdere verschillende collega’s te hebben gepraat, meerdere verschillende mails te hebben ontvangen, en betalingen te hebben gedaan, hierbij het volgende met dringend verzoek. Zodat het eindelijk allemaal geregeld is. Het is noodzakelijk dat het deze week verwijderd is. De collega waar ik gisteren weer mee gesproken heb, attendeerde mij erop dat ik belangenafweging in het onderwerp moest zetten, en gaf mij het klantnummer waar het om gaat. Klantnummer: 1.18903423 Jullie kunnen voor mij de codering verwijderen bij het bkr. Het gaat hierom: Na het aanvragen van mijn hypotheek voor een woning bleek dat ik een bkr registratie had staan van Odido uit 2020. Ik heb hier nooit iets van geweten, en ook nooit iets van ontvangen. Ik ben destijds opgelicht door mijn ex, en die heeft klaarblijkelijk meerdere abonnementen afgesloten op mijn naam en nooit betaald. Ik heb destijds aangiftes gedaan van andere zaken, wegens oplichting. Nu heb ik afgelopen week een betaallink ontvangen en heb ik het bedrag wat open stond op mijn naam maar betaald, zodat de registratie direct verwijderd kon worden. Dit is ook direct gedaan en heb ook een bevestiging hiervan op de mail gekregen van Odido, dat de registratie en de achterstandscoderingen zijn verwijderd. Nu zie ik in mijn registratie alleen nog een A codering staan, onder bijgevoegde contractnummer van Odido. Deze registratie staat wel op beëindigd, alleen de codering is nog wel zichtbaar onder bijzonderheden. Zie bijgevoegde screenshot. Zouden jullie deze codering zo spoedig mogelijk nog kunnen verwijderen? Deze moet ook nog verwijderd worden; ivm goedkeuring van de hypotheek. Ik hoop dat jullie dit zsm voor mij kunnen doen. Ben hier ondertussen al meer dan een week mee bezig en dit is dus het laatste wat nog door jullie aangepast moet worden. Ik zie graag zsm een reactie tegemoet met daarin de vermelding dat de codering is verwijderd.
Verwijdering BKR registratie
Goedemorgen, Na het aanvragen van een hypotheek blijkt dat ik een BKR registratie heb lopen van Odido. Nu heb ik telefonisch meerdere keren contact gehad en heb ook naar jullie gemaild, maar daar heb ik tot op heden helaas nog niks van ontvangen. In de periode waarvan de BKR registratie staat, heb ik helaas te maken gehad met een ex vriend die mij op meerdere wijzes heeft opgelicht. Ik heb namelijk nooit een abonnement of iets bij jullie gehad, en toch blijkt dit uit het systeem. Mijn ex zal dan ook bij jullie iets hebben afgesloten op mijn naam destijds (2020) wat ik nooit heb geweten. Ik heb aangiftes gedaan voor andere zaken en dacht alles te hebben afgelost, ondanks dat het allemaal kosten waren wat ik nooit zelf heb gedaan helaas. Maar nu blijkt dit. Is er een mogelijkheid dat deze lopende krediet van jullie zsm wordt verwijderd, zodat ik geen BKR meer heb? Het liefst betaal ik het bedrag wat openstaat klaarblijkelijk op mijn naam natuurlijk niet, aangezien ik nooit een abonnement bij jullie gehad heb en ook verder nooit heb geweten van deze achterstand/bkr, wegens oplichting. Indien het wel noodzakelijk is om het bedrag wat open staat op mijn naam te betalen, om zo mijn bkr te kunnen verwijderen, zal ik dat direct naar jullie overmaken. Ik hoop dat ik zsm mogelijk contact met je kan krijgen, zodat ik wellicht van jou betaalgegevens kan ontvangen waar ik het naartoe kan overmaken, en jij dan mij kan bevestigen dat de bkr dan beeindigd kan worden.Het heeft spoed ivm de hypotheek voor een woning. Ik zie graag zsm reactie tegemoet.
Verzoek verwijderen BKR registratie
Beste, Ik heb gisteren een mail gestuurd naar de incasso afdeling van Odido. ik ben onlangs op de hoogte gebracht van een BKR-registratie die ik heb uitstaan, gerelateerd aan een abonnement uit het jaar 2021. In dat jaar was ik student en ben ik mijn studentenbaan verloren ivm corona, waardoor ik tijdelijk zonder inkomen kwam te zitten. Helaas leidde dit ertoe dat ik het abonnement niet tijdig kon betalen. Verder heb ik ook geen bericht ontvangen dat ik gemeld zou worden bij het BKR. Ik had inderdaad 1 maand een achterstand, en normaliter zou dit gemeld moeten worden als ik langer niet betaal. Dit is echter nooit gebeurd, waardoor ik ervan uitga dat mijn betalingsachterstand niet als negatieve registratie is doorgegeven. Dit is niet juist, aangezien volgens de wet een betalingsachterstand van langer dan 2 maanden pas mag worden doorgegeven aan het BKR als dit niet wordt opgelost, en dit moet altijd vooraf gecommuniceerd worden met de betrokkene. Wat niet is gebeurd. Hierdoor is mijn registratie onterecht, aangezien er niet aan de wettelijke vereisten voor melding is voldaan. De registratie zou pas mogen plaatsvinden als er geen oplossing voor de achterstand is, en na de vereiste communicatie. Dit is in mijn geval niet gebeurd, waardoor mijn melding bij het BKR niet gerechtvaardigd is. De achterstand heb ik inmiddels volledig kunnen afbetalen in 2022. Ik ben momenteel bezig ben met het aanvragen van een hypotheeklening, merk ik dat de BKR-registratie een obstakel vormt om deze lening te verkrijgen en telkens wordt afgewezen. Graag wil ik dat jullie kijken naar de onterechte registratie en dit voor mij kunnen verwijderen. Hierdoor kan ik een hypotheek krijgen op de woning die ik op het oog heb. Het zou echt fijn zijn als dit verwijderd kan worden, zodat ik opnieuw een lening kan aanvragen. Alvast hartelijk dank voor jullie tijd en hulp. Groet, Pnlhsd113
Klacht verlenging mobiel abonnement + (later ook) thuisabonnement
Geachte Odido, Op 14-11-2024 verleng ik via de webshop van Odido mijn mobiele abonnement. Reden: ik had een nieuw toestel nodig + verlengen van mijn abonnement was al mogelijk, dus 2 vliegen in 1 klap. Ik ging de deur uit met een nieuwe iPhone incl. toestelkrediet van € 852,- en een 2-jarig abonnement. Einddatum huidige abonnement: 27 februari 2025. Startdatum nieuw abonnement: 28 februari 2025. Einddatum nieuw abonnement: 27 februari 2027. Eind december 2024 wil ik het toestelkrediet afbetalen i.v.m. het voornemen tot het kopen van een nieuwe woning. Ik neem daarvoor contact op met medewerker Ilona via de chat: Ilona (23-12-2024, 09:02:57): Hallo, ik ben Ilona. Wat kan ik voor je doen vandaag? Ik (23-12-2024, 09:03:46): Goeiemorgen, ik wil graag mijn toestelkrediet afbetalen. Echter zie ik geen link naar de iDeal-betaalomgeving. Officieel gaat het toestelkrediet pas 28 februari 2025 lopen, kan dat ermee te maken hebben? Ik heb interesse in een nieuwbouwwoning en wil daarom het toestel meteen afbetalen tbv de BKR-registratie. Ilona (23-12-2024, 09:04:20): Goedemorgen Job, welkom op de chat. Ilona (23-12-2024, 09:05:29): Die kun je inderdaad niet via een link afbetalen omdat hij nog niet ingaat. Afbetalen en je BKR registratie kan natuurlijk wel, maar dan net even wat anders. Jij moet het dan handmatig overmaken. Ik maak een rapport aan voor de financiele afdeling zodat ze je betaling in de gaten houden. Als het binnen is boeken ze het op je krediet en melden ze je krediet af bij het BKR. Ilona (23-12-2024, 09:05:48): Ik ga je de gegevens daarvoor doorgeven. Wat is je volledige adres en geboortedatum? Ik (23-12-2024, 09:06:20): XXXXXXXXIk (23-12-2024, 09:06:22): XXXXXXXXIlona (23-12-2024, 09:07:21): Dank je wel. Ilona (23-12-2024, 09:07:29): Het rekeningnummer is: NL03 COBA 0733 9597 17 op naam van Odido. Ilona (23-12-2024, 09:07:54): De omschrijving van de betaling is je klantnummer, dat is: 1.22106562 Ik (23-12-2024, 09:08:18): Super fijn, ik maak de betaling meteen in orde! Dank voor je hulp. Ilona (23-12-2024, 09:08:42): Top! Ik ga het verzoek voor je aanmaken en dan krijg je daar via het BKR bericht over. Ik (23-12-2024, 09:08:50): Ik heb overigens nog een vraag, sorry Ilona (23-12-2024, 09:09:00): Geen probleem, ik ben er nog :-) Ik (23-12-2024, 09:09:12): Betaal ik nu 852, of 852 + 432 = 1284 euro? Ik (23-12-2024, 09:09:18): Want het krediet staat voor 852 euro geregistreerd Ilona (23-12-2024, 09:10:06): Ik ga het voor je opzoeken, moment! Ik (23-12-2024, 09:11:43): Dankje Ilona (23-12-2024, 09:12:05): Ik snap je verwarring hoor! Je hebt en een deel voldaan en een recycle deal aangemaakt. Ilona (23-12-2024, 09:12:20): Het bedrag is: €852,00 Ik (23-12-2024, 09:12:30): Oke, top, dan maak ik het meteen over. Super dank voor je hulp! :-) Ilona (23-12-2024, 09:12:59): Heel graag gedaan! Ilona (23-12-2024, 09:13:00): Dag! Na deze chat heb ik de betaling in orde gemaakt en enkele dagen later ontvang ik van Odido netjes de bevestiging dat het toestelkrediet is afbetaald en dat de BKR-registratie wordt afgemeld. So far so good, zou je zeggen. Gisteren, 20-1-2025 neem ik telefonisch contact op met Odido om ons thuisabonnement te verlengen. Immers heb ik ook getekend voor een 2-jarig mobiel abonnement, dus laten we het thuisabonnement ook maar voor 2 jaar vastleggen was hierbij de gedachte. Telefonisch wordt mij een voorstel gedaan waarop ik akkoord geef en ik krijg netjes de bevestiging in de mailbox. Wederom so far so good, zou je zeggen. Vandaag constateer ik een afschrijving van € 104,11 op mijn bankrekening van Odido. Dit bedrag kan ik niet plaatsen, dus ik neem telefonisch contact op met Odido omdat ik in de Odido klantomgeving geen duidelijkheid krijg over het geïncasseerde bedrag. Ik krijg medewerker 1 te spreken. Medewerker 1 vertelt mij dat dit bedrag ziet op de voortijdige beëindiging van het mobiele abonnement. Als ik aangeef dat ik daar nooit om heb gevraagd (enkel om het aflossen van het toestelkrediet), wordt ik in de wacht gezet. In de wacht wordt de verbinding verbroken en ik wordt ook niet teruggebeld. Vervolgens bel ik met collega 2. Aan collega 2 leg ik uit dat de verbinding met collega 1 is verbroken en dat ik graag wordt doorverbonden. Dat is niet mogelijk, dus ik leg aan collega 2 de situatie uit. Ook zij zet mij in de wacht en wederom wordt de verbinding verbroken. Ook wordt ik door collega 2 niet teruggebeld. Ik bel vervolgens met collega 3. Die geeft aan dat de collega's er een zooitje van hebben gemaakt en zij gaat mij helpen. We komen er vervolgens achter dat er op 24-1-2025 nog een incasso gepland staat (aan de hand van de debetfactuur van januari 2025) van € 852,-. Dat is dus een onterechte factuur, want dit bedrag heb ik al betaald. Ook de € 104,11 is onterecht, want het abonnement had gewoon voor 2 jaar door moeten lopen. De collega's hadden deze dus niet als voortijdige beeindiging/contractbreuk in het systeem moeten zetten. Collega 3 maakt vervolgens een creditfactuur aan van € 104,11. Vervolgens vertelt collega 3 mij dat dit bedrag niet wordt terugbetaald, maar op de factuur voor februari 2025 in mindering gebracht wordt. Collega 3 kan daar niks aan doen, want dit is de werkwijze. Ik vind dat ik daar als klant geen boodschap aan heb: immers ben ik nu de dupe van de fouten van Odido. Ik bespreek vervolgens met collega 3 dat ik graag de onterechte factuur van € 104,11 wel wil zien in mijn omgeving, zodat ik kan zien wat er nou precies onterecht gefactureerd is. Ook wil ik graag de creditfactuur van €104,11 zien. Dit is allemaal niet mogelijk. Vervolgens vraag ik of ik de bevestiging kan krijgen dat het abonnement niet voortijdig wordt beëindigd en alles nu gewoon netjes doorloopt, zoals de bedoeling was. Ook dat is niet mogelijk: ik moet er maar op vertrouwen dat alles nu klopt. Dat vertrouwen heb ik echter niet, aangezien Odido in het verleden ook al fouten heeft gemaakt met creditfacturen na een zeer vervelende en vooral lange storing van het thuisabonnement. Ik bespreek vervolgens met collega 3 dat ik ook nog een probleem heb met de verlenging van het thuisabonnement van 20-1-2025. In de Odido klantomgeving is te zien dat er 2 wifipunten zijn geannuleerd, maar ook dat is niet de bedoeling. Ik heb gebeld om de boel voor 2 jaar ongewijzigd te verlengen. Collega 3 stelt als oplossing voor dat ik de wifipunten moet opsturen en ze daarna wel weer 2 wifipunten naar mij toe kan sturen. Ik kaart vervolgens aan dat ik normaal gesproken jaarlijks overstap van provider, daar dit jaar geen trek in heb vanwege het werk dat daarbij komt kijken, maar eindstand heb ik er op deze manier alsnog evenveel werk en gedoe aan. Dit is voor mij geen oplossing. Collega 3 stelt daarna voor om dan het Thuisabonnement maar te annuleren en het volgende week er weer opnieuw in te zetten. Ik geef vervolgens aan dat ik niet weet of ik daar aan wil beginnen, omdat de kans op weer een fout bij Odido vrij groot is en het dan nog rommeliger wordt dan het nu is. Vervolgens vraag ik of het een optie is om beide verlengingen te herroepen (het thuisabonnement kan namelijk geannuleerd worden zoals collega 3 voorstelde, en het nieuwe mobiele abonnement is ook nog niet ingegaan, dat gebeurt 28-2-2025 pas) omdat ik er gewoon geen vertrouwen in heb dat dit goed gaat komen (mede gezien de eerdere vervelende ervaringen). Collega 3 geeft dan aan dat dit geen optie is, want de herroepingstermijn van 14 dagen is al verlopen in november 2024. Als ik aangeef dat dat juridisch mogelijk anders zit dan Odido in het contract en de algemene voorwaarden heeft opgenomen en dit verder wil bespreken, is het hek van de dam en verandert de toon: ik zou een respectloze benadering hebben. Het gesprek eindigt vervelend, waarbij ik eigenlijk vooral geschrokken ben van de snelheid waarmee het gesprek omsloeg. Ik heb niet geschreeuwd, collega 3 niet onderbroken of wat dan ook: ik wilde het gewoon bespreken. En het staat toch echt op Consuwijzer: Product en dienst die bij elkaar horen Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop het laatste product of onderdeel is geleverd. U huurt een loodgieter in voor het plaatsen van een nieuwe wasbak en kraan. U tekent de overeenkomst op 1 augustus. Op 10 augustus ontvangt u de wasbak en kraan. Bedenktijd: tot en met 24 augustus. Bron: Wanneer heb ik bedenktijd? | ACM ConsuWijzer → Conclusie: de herroepingstermijn eindigt 14 dagen na aanvang van de ingangsdatum van het nieuwe abonnement (de levering van het nieuwe abonnement vangt dan ook pas aan), dus 14 maart 2025. Na dit gesprek kijk ik nogmaals in de Odido klantomgeving om te proberen om de boel op een rijtje te zetten, waarna ik zie dat er ook bedragen in rekening gebracht lijken te worden voor een voortijdige beeindiging van mijn huidige thuisabonnement. Dat is dus niet de bedoeling. De bedoeling was een verlenging NA de oorspronkelijke einddatum. Gelet op het voorgaande wil ik dus een klacht indienen over de gehele gang van zaken. Ten eerste omdat een simpele afkoop van het toestelkrediet uitmondt in iets ontzettend chaotisch. Ten tweede omdat het verlengen van het thuisabonnement ook uitmondt in iets ontzettend chaotisch. Ten derde omdat de verbinding meermaals wordt verbroken zonder dat er wordt teruggebeld. Ten vierde omdat ik er maar op moet vertrouwen dat wat Odido achter de schermen herstelt allemaal goed wordt gedaan en ik geen inzage heb/krijg in facturen waarvoor ik wel betaal. En ten vijfde omdat ik uiteindelijk op een zeer vervelende manier 'geholpen' ben door collega 3. Ik zie graag een passende oplossing vanuit Odido, waarbij het mijn voorkeur heeft om zowel de verlenging van het thuisabonnement als het mobiele abonnement geen doorgang te laten vinden en de abonnementen gewoon af te laten lopen tot de oorspronkelijke einddatums, zijnde 27 februari 2025 voor zowel thuis als mobiel zonder dat er aan mij verder beëindigingskosten/-boetes in rekening worden gebracht. Daarna zal ik overstappen naar een andere provider aangezien Odido de boel niet op orde heeft en ik er inmiddels schoon genoeg van heb. Job
Verzoek verwijderen bkr registratie ivm hypotheekaanvraag
Beste Odido, ik schrijf u met een dringend verzoek omdat ik momenteel vastloop in mijn hypotheekaanvraag door een negatieve BKR-registratie. Dit is voor mij een heel stressvolle situatie, en ik hoop dat u mij kunt helpen. De negatieve registratie is ontstaan in een hectische periode in mijn leven. Na een relatiebreuk en een verhuizing heb ik helaas een maandbetaling gemist. Door alle chaos had ik nagelaten mijn adreswijziging tijdig door te geven, waardoor ik belangrijke brieven heb gemist. Toen ik hiervan op de hoogte raakte, heb ik direct contact opgenomen met uw klantenservice en geprobeerd alles op te lossen. Tijdens mijn gesprekken met de klantenservice kreeg ik verschillende antwoorden. Uiteindelijk werd mij geadviseerd om het volledige openstaande bedrag van mijn toestelcredit in één keer af te lossen. Dit heb ik meteen gedaan, omdat mij werd beloofd dat hiermee de negatieve registratie zou worden verwijderd en ik hierna een bevestiging van de BKR zou ontvangen. Helaas staat in de bevestiging dat de codes niet kan worden verwijderd, terwijl de collega mij nadrukkelijk het tegenovergestelde beloofde. Natuurlijk geen fijn gevoel weer. Ik voel mij echt radeloos, omdat ik alles heb gedaan wat van mij werd gevraagd en ik nu toch vastloop. Ik begrijp heel goed dat ik verantwoordelijk ben voor mijn betalingen, en ik neem dit ook zeer serieus. Maar ik hoop dat u kunt begrijpen dat het in die turbulente periode simpelweg mis is gegaan. Daarom wil ik u vriendelijk maar dringend verzoeken om mijn situatie te heroverwegen en de negatieve BKR-registratie te verwijderen. Ik wil graag dat mijn hypotheek wordt goedgekeurd en hoop dat u mij hierin kunt helpen. Als u meer informatie nodig heeft, sta ik uiteraard klaar om die te geven. Ik hoop op uw begrip en een positieve terugkoppeling.
Verzoek verwijderen oude Tele2 BKR registratie
Goedemorgen, In 2018 heb ik een mobiel abonnement aangeschaft bij Tele-2. I.v.m. destijds gebruik werktelefoon, mocht een vriend van mij gebruik maken van dit toestel. Echter bleek ik pas na 2 jaar erachter te komen dat er een achterstand was geweest (wel voldaan toen) maar dat ik dus wel een A2 codering in het BKR register kreeg. In 2021 kwam ik, omdat ik toen een gesprek had met een hypotheek adviseur erachter. Toen direct gebeld met toen nog Tele-2 dat de vordering in 2019 al was voldaan maar er nog geen hersteld melding + geen einddatum vermeld was. Dit hebben ze uiteindelijk gedaan, maar niet op de betaaldatum van 2019, maar ze hebben de datum van het telefoongesprek in 2021 aangehouden. Dit maakt dus dat de registratie eigenlijk al verlopen zou moeten zijn in 2024, maar door die foutieve datum loop ik nu vast op het verkrijgen van een hypotheek. We zijn inmiddels uitgeloot voor een nieuwbouw project en hebben een aantal gesprekken gehad met onze hypotheekadviseur maar we lopen dus vast op deze enige registratie. Onze hypotheekadviseur heeft een verzoek ingediend bij de afdeling incasso om mijn oude BKR registratie betreft 2019 te verwijderen, maar zoals u kunt begrijpen zitten we volledig in spanning omdat we in afwachting zijn van het besluit. We hebben de overeenkomst ondertussen ontvangen van de Gemeente maar we kunnen op dit moment niet verder. De hypotheekadviseur is komende dagen niet aan het werk en wij hebben dus nog geen enkel idee of en hoe snel we bericht krijgen. Zou u voor mij na kunnen gaan wat de status op dit moment is? Betreft registratienummer: NHSRQ0000085819
Verzoek om BKR te verwijderenn
Beste Odido, Ik heb gisteren een mail gestuurd naar de incasso afdeling van Odido. ik ben onlangs op de hoogte gebracht van een BKR-registratie die ik heb uitstaan, gerelateerd aan een abonnement uit het jaar 2021. In dat jaar was ik student en ben ik mijn studentenbaan verloren ivm corona, waardoor ik tijdelijk zonder inkomen kwam te zitten. Helaas leidde dit ertoe dat ik het abonnement niet tijdig kon betalen. Verder heb ik ook geen bericht ontvangen dat ik gemeld zou worden bij het BKR. Ik had inderdaad 1 maand een achterstand, en normaliter zou dit gemeld moeten worden als ik langer niet betaal. Dit is echter nooit gebeurd, waardoor ik ervan uitga dat mijn betalingsachterstand niet als negatieve registratie is doorgegeven. Dit is niet juist, aangezien volgens de wet een betalingsachterstand van langer dan 2 maanden pas mag worden doorgegeven aan het BKR als dit niet wordt opgelost, en dit moet altijd vooraf gecommuniceerd worden met de betrokkene. Wat niet is gebeurd. Hierdoor is mijn registratie onterecht, aangezien er niet aan de wettelijke vereisten voor melding is voldaan. De registratie zou pas mogen plaatsvinden als er geen oplossing voor de achterstand is, en na de vereiste communicatie. Dit is in mijn geval niet gebeurd, waardoor mijn melding bij het BKR niet gerechtvaardigd is. De achterstand heb ik inmiddels volledig kunnen afbetalen in 2022. Ik ben momenteel bezig ben met het aanvragen van een hypotheeklening, merk ik dat de BKR-registratie een obstakel vormt om deze lening te verkrijgen en telkens wordt afgewezen. Graag wil ik dat jullie kijken naar de onterechte registratie en dit voor mij kunnen verwijderen. Hierdoor kan ik een hypotheek krijgen op de woning die ik op het oog heb. Het zou echt fijn zijn als dit verwijderd kan worden, zodat ik opnieuw een lening kan aanvragen. Alvast hartelijk dank voor jullie tijd en hulp. Groet,

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen