Skip to main content
Beantwoord

Zaram XGS-PON ONU SFP+ registreren.

• July 4, 2025
  • 14 reacties
  • 116 Bekeken

Goedendag moderators,

Ik heb zojuist net aan het begin van het weekend mijn Zaram module binnen gekregen.

Is er dit weekend iemand aan het werk die eventueel met mij kan troubleshooten als ik hem niet werkend krijg anders stel ik de activering uit tot maandag..

Mvg

@Tommie van Odido

Beste antwoord door Werie

Hey ​@Werie, dankje voor de terugkoppeling.

Ik heb het gemeld bij een engineer van Delta. Als je verbinding in 1x wegvalt dan dien je hem om te zetten naar VLAN 300! Laat je mij weten als dit gebeurt en je online bent op de juiste VLAN? Alvast bedankt! 

Hi ​@Tommie van Odido,

Verbinding viel net weg en nu online op VLAN300.

Top en snel geregeld!

Hartelijk bedankt!

14 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • July 4, 2025

Hallo ​@Werie 

Vul alvast alle privé velden in je community profiel in en het PON ID bij info voor de moderators.

Met de juiste spullen moet het geen probleem zijn en als de verbinding via de ONT stopt dan kun je je eigen setup met de SFP aansluiten.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 4, 2025

Dankje ​@Waqqas 

Dat had ik allemaal al gedaan voordat ik mijn bericht poste.

Zou het zonde vinden als het straks niet werkt en er niemand meer zou zijn om mijn oude ont online te brengen en dus het weekend geen internet in huis zouden hebben…

ik wacht het wel tot maandag af..

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11

Hey ​@Werie, welkom op onze community!

Ik kan je alleen helpen bij de registratie, verder zijn er veel klanten met veel kennis over de Zaram op de community. Zij kunnen je eventueel helpen met vragen. Mag ik hem op elk moment voor je registreren of plan je liever wat in? Ik zie je terugkoppeling graag tegemoet! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 7, 2025

Hi ​@Tommie van Odido ,

ik ben thuis wat mij betreft mag je hem nu al activeren.

zodra ik merk dat het hier down gaat zal ik hem gaan aansluiten.

alvast bedankt!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11

Ik heb hem voor je omgezet ​@Werie, kan je controleren of je met de juiste instellingen online komt? Lukt het trouwens niet met VLAN 300, kan je dan VLAN 801 testen? Als die wel werkt dan moet ik de P-bit translation laten aanpassen bij Delta namelijk. Maar tot die tijd werkt VLAN 801. Als je echter gewoon online komt met VLAN 300, dan is er niks aan de hand! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 7, 2025

Hi ​@Tommie van Odido 

Hij is online echter alleen op VLAN 801.
Wil je dat aub voor mij laten aanpassen bij Delta..

Alvast bedankt!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11

Ik heb het gemeld bij een engineer van Delta. Als je verbinding in 1x wegvalt dan dien je hem om te zetten naar VLAN 300! Laat je mij weten als dit gebeurt en je online bent op de juiste VLAN? Alvast bedankt! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • Antwoord
  • July 7, 2025

Hi ​@Tommie van Odido,

Verbinding viel net weg en nu online op VLAN300.

Top en snel geregeld!

Hartelijk bedankt!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11

Aanpassing is zojuist gedaan ​@Werie, kan je testen of je nu wel online komt op VLAN 300? 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11

Ah, we waren tegelijk haha! Super om te horen ​@Werie.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 6, 2025

Goedemorgen,

Een maand geleden de Zaram sfp in gebruik genomen en heeft tot een uur geleden probleemloos gewerkt.

Een uur geleden viel mijn internetverbinding weg alles nagekeken en blijkt dat ik op vlan 801 wel online kan komen en niet meer op vlan 300..

Kunnen jullie dit voor mij nakijken?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • August 6, 2025

@Werie Voor nu is VLAN 801 een goede tijdelijke oplossing! 

Tommie is momenteel niet aanwezig, maar aankomende week wel weer. Ik heb hem gelijk gevraagd om dit dan voor je op te pakken, hij gaat er dan voor zorgen dat VLAN 300 weer wordt hersteld. Komt goed! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 6, 2025

Hi ​@Teresa van Odido & ​@Tommie van Odido 

Willen jullie dit dan uitstellen tot wij zelf terug zijn van vakantie?

Wij zijn namelijk vanaf dat Tommie terug komt (11e) zelf op vakantie en wil dan wel graag internetverbinding hebben thuis ivm alarmsysteem camera’s etc wat er thuis draait.

ik kan de vlan natuurlijk niet op afstand veranderen als er geen verbinding meer thuis is na de omzetting weer naar vlan 300

ik meld me dan wel weer wanneer wij terug zijn van vakantie..

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • August 7, 2025

Tuurlijk, komt helemaal goed! Ik geef het gelijk door aan Tommie ​@Werie

Ik wens jullie alvast een hele fijne vakantie, geniet er van! 🌞