Skip to main content
  • 1,312 Topics
  • 7,809 Reacties
1313 Topics
[Nieuws] 5G - Dit is pas het begin
Het netwerk van Odido is het meest bekroonde 4G-netwerk van Nederland. En nu gaan we zelfs nog een stap verder. Met trots presenteren wij: 5G van Odido! Met ons gloednieuwe 5G-netwerk blijf jij verbonden met de mogelijkheden van nu en van straks. En dit is pas het begin. We bouwen een baanbrekend netwerk Smartphones worden elke dag slimmer, we verbruiken meer en meer data, en we verbinden steeds meer apparaten met elkaar. Dat vraagt nogal wat van een netwerk. Daarom blijft Odido het netwerk continu verbeteren en uitbreiden met nieuwe technologieën. Zodat ons nieuwe 5G-netwerk al die data straks moeiteloos kan verwerken. Odido zorgt dat je altijd en overal kunt blijven rekenen op een veilige en stabiele verbinding. Klaar voor de toekomst Of het nu gaat om videobellen, je thermostaat bedienen of je drone besturen: met 5G breken we straks technologische limieten waar we ons nu nog geen voorstelling van kunnen maken. Er gaat een wereld voor je open. De wereld van zelfrijdende auto’s, cloud gamen op je smartphone en augmented reality in je huiskamer. 5G van Odido is klaar voor deze en nog veel meer innovatieve toepassingen. VEELGESTELDE VRAGEN Wat is 5G? 5G is de opvolger van 4G. Het 5G-netwerk biedt je in de toekomst ongekende snelheden, eindeloze mogelijkheden en een nóg betere netwerkervaring. 5G van Odido gaat je leven makkelijker, leuker en veiliger maken. Hoe snel is 5G? We zitten nu nog in de beginfase. Voorlopig zijn de snelheden eerst nog gelijk aan die van 4G. Maar in de komende twee jaar gaat dat veranderen. Met 5G van Odido profiteer je straks van snelheden die je niet voor mogelijk hield. Wanneer is het 5G-netwerk landelijk dekkend? Direct bij de activatie van ons 5G-netwerk is al in het grootste gedeelte van Nederland 5G-dekking. Eind 2020 bieden we een landelijk dekkend 5G-netwerk. Welk abonnement heb ik nodig? Ook als je al mobiele klant bent bij Odido kan je gebruik maken van ons 5G-netwerk. Als je een Unlimited abonnement hebt dan activeren wij 5G voor je, dit zit namelijk standaard in je abonnement. Heb je een ander mobiel abonnement? Dan kun je de 5G-bundel activeren via Mijn Odido en voor € 2,- per maand extra gebruik maken van het 5G-netwerk. Log hiervoor in op Mijn Odido om de bundel te activeren: Mijn Odido. Prepaid heeft vooralsnog geen toegang tot 5G. Waar staat 5G voor? Simpel gezegd is het 5G-netwerk straks nog slimmer en dynamischer dan het 4G-netwerk. Technologie van een nieuwe generatie, die mobiel internet efficiënter maakt waardoor je een snellere en stabielere netwerkervaring krijgt. Er gaat een wereld van nieuwe mogelijkheden voor je open. En Odido zorgt dat je altijd en overal een veilige en stabiele verbinding hebt. Wat kan ik met 5G? Een betere vraag zou zijn: wat kan ik niet met 5G? Want de mogelijkheden zijn eindeloos. Denk aan cloud gamen, augmented reality of je slimme woning bedienen … allemaal met je smartphone. En dit is pas het begin. Is mijn smartphone geschikt voor 5G? In onze webshop kan je via een filter zoeken naar mobiele telefoons die geschikt zijn voor het 5G-netwerk. Alle toestellen die wij nu verkopen voor 5G zijn geschikt voor alle toekomstige frequentiebanden. Klik hier: Alle telefoons. Heb ik in het buitenland ook 5G? Als 5G-netwerken actief worden over de grens, gaan we met buitenlandse providers in gesprek over samenwerking. Tot deze afspraken gaan gelden, maak je gewoon gebruik van 4G of 3G, afhankelijk van de dekking op de plaats van bestemming en de huidige afspraken. Waar je ook bent, je toestel zal zelf de best beschikbare verbinding zoeken. Is 5G veilig voor mijn gezondheid? De Nederlandse overheid stelt strenge normen en voorschriften aan het verstrekken van vergunningen voor de aanleg van een radionetwerk. We blijven met ons netwerk altijd ruim binnen de stralingsnormen die gesteld zijn door de overheid. Je leest meer over 5G en gezondheid op onze Mobiele Telecommunicatie en Gezondheid-pagina. Wordt 4G vervangen door 5G? 5G gaat 4G voorlopig niet vervangen. Als je geen gebruik maakt van 5G, blijf je gewoon verbonden via ons meest bekroonde 4G-netwerk. Meer informatie vind je op onze website.
Odido en Apple Watch compatibiliteit
Beste klantenservice, Status: nog niet opgelost of behandeld Ten eerste, dank voor het lezen of in behandeling nemen van dit bericht, ik wens je of u een fijne week toe! Ten tweede wil ik benoemen dat dit bericht is bedoeld ter attentie van de Odido klantenservice. Ik ben me ervan bewust dat dit een community forum is en plaatst dit dan ook publiekelijk zodat andere gebruikers en potentiële kopers of gebruikers van een Apple Watch die hetzelfde gebruik voor ogen hebben als ik zich ook bewust zijn van de situatie. Ik heb eind Maart een Apple Watch aangeschaft zodat ik niet altijd de telefoon mee hoef wanneer ik de deur uit ga. Direct na aanschaf bleek dat dit makkelijker gezegd is als gedaan, de simkaart wilde namelijk niet activeren. Ik heb meerdere malen telefonisch contact gehad met Odido en ze gaven inderdaad aan dat er activatie problemen waren, daarnaast zag ik hier ook meerdere topics over sim problemen met de Apple Watch. Inmiddels is er een wel een actieve internet verbinding, echter is deze verre van betrouwbaar. Gesprekken komen niet altijd binnen en kunnen niet altijd gemaakt worden wanneer de gekoppelde iPhone uitgeschakeld is of in vliegtuigmodus staat. Wanneer een gesprek wel tot stand komt is deze ook niet altijd stabiel, soms zit er een klik in. Wanneer de watch wordt gebruikt in combinatie met de iPhone is deze wel stabiel gezien de iPhone de verbinding dan volledig afhandelt De klantenservice heeft meerdere malen aangegeven dat ik gebeld zou worden als de problemen verholpen zijn echter ben ik hier nooit over gebeld, het kan zijn dat de problemen nog steeds spelen maar daarin verwacht je na zo'n 6 weken toch ook enige vorm van communicatie of compensatie. Ik verzoek de klantenservice vriendelijk om meer duidelijkheid te geven over de huidige stand van zaken met betrekking tot Odido’s compatibiliteit met de Apple Watch. Ik sta er ook voor open de Apple Watch te activeren met een secundair telefoonnummer mocht dit beter werken en ontvang hier graag advies in. Voor de helderheid: Mijn doel bij het gebruik van de Apple Watch is om de deur uit te kunnen zonder telefoon, terwijl ik nog wel “telefonisch” en via tekst bereikbaar ben en kan betalen via NFC. Ik hoop met dit bericht de attentie van een manager of technisch verantwoordelijke te krijgen en meer inzicht te krijgen en creëren in de huidige stand van zaken voor mijzelf, en voor andere gebruikers die tegen gelijksoortige problemen aanlopen. Mocht je dit probleem herkennen, laat het dan ook weten in de reacties, of door middel van een “duimpje” op dit bericht voor meer inzicht in de omvang van het probleem. Ik pas de status regel in de intro van dit bericht met genoegen aan zodra er meer duidelijkheid is, een moderator mag dit ook doen. Met vriendelijke groet,
Verificatie-SMS komt niet binnen van sommige bedrijven
Beste community, Ik ondervind al enige tijd problemen met het ontvangen van verificatiecodes (SMS) van sommige bedrijven. Dit probleem heb ik gemeld bij de klantenservice van Odido. De medewerker gaf aan dat mijn nummer geblokkeerd was voor service-nummers, maar dat deze blokkade inmiddels is opgeheven. Mij werd geadviseerd mijn telefoon opnieuw op te starten, waarna het probleem verholpen zou zijn. Helaas is dit niet het geval. Ik ontvang wel sms-berichten van andere mensen en ook verificatiecodes van Odido zelf, maar van sommige bedrijven blijven de berichten uit. Wat ik inmiddels heb geprobeerd: Simkaart opnieuw in de telefoon geplaatst. Simkaart in een andere telefoon getest. In beide gevallen ontvang ik nog steeds geen verificatiecodes van bepaalde bedrijven. Ik heb opnieuw contact gehad met de klantenservice. Er werd mij beloofd dat ik zou worden teruggebeld, maar inmiddels zijn we drie dagen verder en heb ik niets meer gehoord. Ik vind dit erg vervelend. Tegenwoordig zijn we grotendeels afhankelijk van onze mobiele telefoon, onder andere voor activatie- en verificatiecodes. Dat dit niet functioneert en er vervolgens geen terugkoppeling komt van Odido, is zeer teleurstellend. Is er iemand die dit probleem ook heeft meegemaakt? En belangrijker: hoe is het bij jullie opgelost?Ook hoor ik graag een reactie van Odido zelf over hoe dit probleem structureel verholpen kan worden. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Laatst verdiende badges

  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen