Alles over het mobiele netwerk van Odido!
Recent actief
Hello Odido Community / Support team,I am currently in Turkey and facing a critical issue with my mobile service. My phone cannot connect to any local network here.I am subscribed to the Unlimited Snelst plan , which is active from 11 May 2026 to 10 June 2026.Here are the troubleshooting steps I have already tried (with no success):Switched between automatic and manual network selection (tried connecting to all available Turkish operators: Turkcell, Vodafone, Türk Telekom).Performed a network settings reset on my phone.Tested the SIM card in a completely different smartphone.Despite all these attempts, the phone shows "No Service" or fails to register on any local network. It seems like roaming might be blocked or not provisioned correctly on my account for international use outside the EU.Could a moderator or support agent please check my account status and ensure that international roaming is fully activated for my number?Thank you for your assistance.
Al jaren werkt wisselgesprek niet met mijn simkaart. Andere Odido simkaart in mijn toestel dan werkt het wel . Graag hulp. *43# en geeft aan dat wisselgesprek aan staat. Instellingen in telefoon staan ook goed. Heb een Xiaomi 15Tpro. Mvg Jeroen
Open internet
Ik gebruik een aantal jaren mobiele data van Odido op verschillende devices en mifi router op een camping in Burg-Haamstede. Dat werkte beter dan de aangeboden wifi. Vanaf dit voorjaar is de mobiele verbinding op alle apparaten een stuk minder. 1 streepje. Soms zelfs is er geen internetbereik. Het lijkt ook wel bv met de pinksterdrukte de verbinding nog slechter is. Live tv kijken is nauwelijks te doen. Als dat zo blijft is het teleurstellend en stap ik over op een andere provider voor m’n mifi router. Wie herkent dit probleem van slechter verbinding . Odido zegt dat dekkingsgraad oké is maar dit klopt niet met mijn bevindingen.
Hi, Ik ben sinds 08:30 geland in Spanje vandaag en in heb sindsdien geen bereik. Ik heb geen openstaande rekeningen. Het handmatig instellen van mobielnetwerk is helaas niet mogelijk. Hoe kan dit zo snel mogelijk opgelost worden?
Ik heb sinds een aantal dagen de Vast op Mobiel module van Odido. Sindsdien is HD Voice volledig weg (ook bij het bellen van en naar Odido klanten) en klinken gesprekken als uit het 2G tijdperk. Ik ben me bewust van de beperkingen in HD Voice bij het gebeld worden door KPN en Vodafone klanten, maar nu werkt het dus helemaal niet meer.Ik zie dat je bij het aanzetten van die module eigenlijk op een heel ander telefonieplatform wordt gezet, van Dstny. De apps voor Android en iPhone apps zijn ook van Dstny met een Odido sausje eroverheen. Eigenlijk zegt de Odido website dat ook, alleen niet met zoveel woorden: Wat is de techniek achter Zakelijk Vast op Mobiel?Achter Zakelijk Vast op Mobiel zit een virtuele telefooncentrale (Cloud PBX). Hierin koppelen we je vaste telefonie en mobiele telefonie. Daarna kan je cloud bellen. Dit noemen we Cloud Telefonie. Kan iemand van Odido aangeven of HD Voice in de planning zit voor het Vast op Mobiel platform? Zo niet, dan zet ik de module uit en regel i
Hallo,Mijn simkaart bij Odido is geblokkeerd vanwege een betalingsachterstand.Ik heb de achterstand vrijdag direct volledig betaald.Ik kreeg ook de mail met dat mijn diensten het binnen 4 uur weer zouden moeten doen vrijdag.Nu is het maandag, maar ik heb nog steeds geen mobiel internet.Mijn telefoon heb ik al meerdere keren opnieuw opgestart en mobiele data aan/uit gezet, maar dit heeft niet geholpen.Ik heb via IDEAL betaald!
Hallo! Ik ben in Mexico, mijn iDIN-activatie voor eSIM (ICCID: 8931163200141503091) blijft in een loop hangen, wordt niet geactiveerd en krijg geen bevestiging. Al op verschillende apparaten en browsers geprobeerd maar geen succes. Heb mijn nummer recentelijk naar E-sim geconverteerd maar heb nog steeds geen netwerk.Kan een moderator mijn eSIM handmatig in het systeem activeren?
Wij hebben sinds precies 20:00 uur vandaag geen Internet meer. Geen kabels veranderd, Glasvezelkastje (PON & Power = groen, 10G LAN & LOS = geen licht) modem zegt geen connection en een rood kruis tussen WAN en router. Lijkt dus een spontaan defecte Huawei ONT te zijn. Wel een enorm aparte timing.
Hello Odido Community / Support team,I am currently in Turkey and facing a critical issue with my mobile service. My phone cannot connect to any local network here.I am subscribed to the Unlimited Snelst plan (Number: 06 20700070), which is active from 11 May 2026 to 10 June 2026.Here are the troubleshooting steps I have already tried (with no success): Switched between automatic and manual network selection (tried connecting to all available Turkish operators: Turkcell, Vodafone, Türk Telekom). Performed a network settings reset on my phone. Tested the SIM card in a completely different smartphone. Despite all these attempts, the phone shows "No Service" or fails to register on any local network. It seems like roaming might be blocked or not provisioned correctly on my account for international use outside the EU.Could a moderator or support agent please check my account status and ensure that international roaming is fully activated for my number?Thank you for your assistance.
Ik kan geen eSIM bestellen voor op mijn telefoon. Ik kan de Odido-app niet instelleren en mijn internetbankieren ook niet. Kan ik hiermee geholpen worden?
Hoii ik ben op dit moment 3 dagen in Duitsland en heb ook het standaard bericht gekregen van Odido maar vervolgens doet mijn internet in Duitsland het niet terwijl dit wel bij mijn abonnement zit. Is dit omdat ik een betalingsregeling heb of dat ik zelf een blokkade ergens op heb gezet? Ik kan het namelijk nergens vinden. alvast bedankt!
Ben abbonnement:Voorheen vaste SIM ‘geen’ internet in Duitsland Nu e-SIM nog steeds ‘geen’ internet in DuitslandDe netwerk-snelheid is zo traag (GPRS laag) dat laden time-outs geeftHandmatig netwerk selecteren/ rebooten en al dat ander geeft geen oplossingOp het oude BEN-forum ooit gelezen dat de ‘SIM’ vanuit provider gereset moet worden . . ?
Good morning. Im in Croatia and my roaming is not working at all. I tried everything, reset my network, choose the red one by one, of course re star my phone. But anything worked.. What can I do?
Al maanden hebben we thuis slecht en vaak geen bereik. Ik heb meestal één blokje van de vier, maar mijn vrouw heeft helemaal geen bereik. Dit is erg vervelend, want laatst was er iets belangrijks en ik kon haar niet bereiken. Waarom is dit zo en hoe kan Odido dit verbeteren? We hebben al van alles geprobeerd, zoals de telefoon aan- en uitzetten en een ander toestel testen.
Hoi ik ben naar Duitsland gisteren vertrokken en kan me niet registreren op het netwerk hier.Ik kan nu niet bellen of internetten en gebruik nu wifi.Kan de klantenservice ook niet bellen.Kan nergens een blokkade in de app.vinden en snap er niks van
Hallo, ik heb recentelijk een data roaming pakket ingeschakeld en kwam erachter dat het helemaal niet werkt dus heb ik maar een locale sim gekocht.Daarna heb ik heb een email gestuurd die werd genegeerd en via de nutteloze Al kom je ook nergens in gesprek met een persoon. Ik weet niet waar het zo verkeerd is gegaan dat alle geshittificeerde bedrijven je niet gewoon meer schriftelijk te woord kunnen staan in de trand van verantwoordelijkheidafvoer, maar ik wil gewoon, als ik het buitenland zit, iemand kunnen spreken zonder dat ik hoef te bellen! Ook is jullie login stuk, de app werkt niet en er staat nergens iets over problemen, dus ik kan persoonlijk niet wachten om mijn abonoment op te zeggen zodra ik daar de gelegenheid tot heb. En ja, ik heb best wat hinder ondervonden door jullie niet functionerende services die ik bij deze ook graag niet in rekening wil zien!Met ongenoegen groet.
Ik kom al jaren 2x per dag langs station Castricum. Aldaar heb ik al die jaren geen mobiel internet en moet dus wachten tot we het station weer uitrijden. Ik snap het niet, want het station ligt in het centrum van Castricum. Ik kan me niet voorstellen dat als je daar woont, je een abonnement bij ODIDO hebt.In de T-mobile tijd heb daar nog wel eens meldingen gemaakt met een speciale Dekkings-app van T-mobile. maar zonder resultaat. ODIDO leg het mij eens uit a.u.b. Waarom mag ik op station Castricum niet internetten?
I ordered my eSIM online and the QR code was supposed to be delivered within 1~2 business days and has not been delivered in the mail. I have checked the mail hourly every day and it has now been 3 business days. I am wondering where it is because the subscription is active on my account and I have my new phone number, but I cannot add the eSIM to my phone until I get the QR code. Is there any way I can add the eSIM to my phone without having the QR code because it is now about to be the weekend and I will have been paying for almost a week even though I havent gotten the QR code to add the eSIM to my phone.
Ik woon momenteel tijdelijk in Noorwegen en heb daarvoor een eSim aangeschaft. Deze werkt wel, voor zowel bellen als internet. Mijn fysieke, Nederlandse sim, werkt daarentegen niet meer. Er staat constant geen service. Als ik zelf een provider probeer te kiezen blijft deze niet lang genoeg om wel service te kunnen hebben. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb een iPhone 16.
Heb internet op reis bundel XLP4 via SMS 1280 aangemeld, maar zie deze niet actief in mijn app en heb ook geen SMS ontvangen dat deze actief is.Mijm partner heeft hetzelfde probleem.
Hallo, ik ben sinds een paar weken in China en heb alles geprobeerd wat ik in deze community gelezen heb aan tips, maar ik kan geen sms ontvangen. Ik heb wél de welkom sms ontvangen van Odido, maar verificatie sms-jes lukken tot nu toe nooit. Ik blijf hier nog een tijdje, dus het zou wel fijn zijn als het wel zou lukken dat dit kan. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Hallo, Volgens de instelling onder: Blokkades - Bellen, gebeld worden en sms versturen in het buitenland, zou ik nog wel sms moeten kunnen ontvangen op mijn NL nummer. Het resultaat van deze instelling is echter dat alle lokale providers weigeren te verbinden met de sim en er dus ook geen sms ontvangen kan worden. Zodra ik het uit zet kan er wel weer verbonden worden, maar kan ik dus ook weer oproepen uit NL krijgen. Aangezien die hier opnemen een dure grap is en ik niet altijd goed genoeg oplet bij het opnemen, wil ik dat voorkomen. Ik zit in Zuid-Amerika en wil dus alleen sms kunnen ontvangen vanuit NL
Hi. I had to arrange a plan for a payment that i had to delay for some reason, I had a problem with my credit card. I’m currently in Spain so right now it results as I don’t have data and service. I’d ask if it’s possibile to unlock it. My first payment should be the 22/04 I’m also willing to pay it before. Thank you so much for your help
Ik probeer al veel dagen achter elkaar mijn nieuwe simkaart te activeren. Dit zou online kunnen met iDIN maar dit werkt niet. Ik heb geen oude simkaart meer en ik kan nu niet bellen. Waarom werkt dit niet?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.