Sinds 2 dagen heb ik Odidio, Internet+TV en Mobiel.
Ik kom van KPN want het werd me te duur. Wat betretthet internet ben ik zover tevreden. Maar voor mobiel alles behalve… Ik had Unlimited Snelst gekozen, maar kwam er al snel achter dat de snelheid verre van was. Nu had ik geen 1000Mbit verwacht maar ik haal ongeveer 15 ~ 30 Mbit. Op verschillende locaties zowel thuis, buiten en op werk en op verschillende tijdstippen op de dag en nacht.
Met mijn KPN verbinding had ik minstens 200Mbit.
Ik heb mijn abonnement maar even verlaagd naar Unlimited Basis gezien ik de snelheid toch niet haal. Maar hiermee kom ik alsnog op de zelfde snelheid uit. 15 ~ 30 Mbit. Het lijkt dus niet aan het gekozen abonnement te liggen
Ook zie ik dat hij vaker op 4g(+) staat dan 5g, en soms zelfs op H+ .. Dit probleem had ik met mijn oude abo (KPN) niet en was eigenlijk altijd stabiel 5g. Dit met dezelfde telefoon als ik nu nog steeds heb, het ligt dus niet aan mijn telefoon (Samsung Fold 6).
Gezien het een nieuwe verbinding en eSIM is lijkt het me ook niet aan de instellingen liggen, deze heb ik voor de zekerheid alsnog al even gereset en ook de telefoon opnieuw opgestart. Op het moment van testen is er geen VPN actief. Daarbij woon ik ook niet in de middle of nowhere, als ik de dekkingskaart bekijk zou er geen probleem moeten zijn.
Misschien moet ik er ook even bij vermelden dat ik op de zelfde locaties, met mijn werk iPhone 14 en het bij behorende abonnement van mijn werk (Vodafone) 200Mbit haal, wat ongeveer de snelheid is van onze abonnement.
Ik kan deze klacht ook nergens neer leggen lijkt het want met de AI chatbot kom je echt geen steek verder. Graag hoor ik van een Odidio medewerker of ze me verder kunnen helpen.