Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe simkaart activeren lukt niet/foutieve registratie?

• August 11, 2026
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb hulp nodig met het activeren van mijn nieuwe simkaart. Ik was onlangs in Marokko en ben daar mijn simkaart kwijtgeraakt. Ik heb toen een nieuwe simkaart besteld. Nu ben ik weer thuis in Nederland en probeer ik deze nieuwe simkaart te activeren, maar ik krijg geen verbinding met het netwerk.

Als ik inlog op Mijn Odido staat de melding "Welkom in Marokko", terwijl ik gewoon thuis in Nederland ben.

Ik heb zelf de volgende stappen al meerdere keren geprobeerd:

1. Mijn telefoon (iPhone 17) meerdere keren volledig aan- en uitgezet.
  2. De netwerkinstellingen van mijn telefoon al twee keer gereset.
  3. De simkaart in een andere telefoon gestopt, maar ook daar werkt het niet en krijgt hij geen netwerk.
  4. Handmatig geprobeerd het Odido-netwerk te selecteren via de instellingen.

Omdat de simkaart niet activeert, heb ik momenteel geen bereik en kan ik de telefonische klantenservice niet bellen. Wat kan ik doen?

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi Inayaa, van harte welkom op de community en ik hoop dat je een leuke tijd hebt gehad in Marokko! Als de simkaart nog niet geactiveerd is, zal er in Mijn Odido inderdaad het land staan waar je vorige simkaart voor het laatst verbinding heeft gemaakt. Via de community kan ik je nieuwe simkaart niet activeren, maar geen zorgen. Er zijn 2 andere opties om je simkaart te activeren:

• Aangezien je wel in Mijn Odido kan, kan je je nieuwe simkaart op deze pagina activeren: Sim Toestel & Smartwatch | Odido. Als je klikt op 'Simkaart activeren. Als je een simkaart hebt gekregen kan je 'm zelf activeren.’ Of klik simpelweg hier: Activeer je vervangende simkaart | Odido. Je kan je simkaart dan via iDIN-verificatie activeren. Op deze pagina lees je meer over iDIN-verificatie.
  • De andere optie is om je simkaart in 1 van onze Odido Shops te activeren. Op deze pagina vind je alle Odido Shops bij je in de buurt.

Laat je het me weten of het is gelukt? 😊

3 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Inayaa, van harte welkom op de community en ik hoop dat je een leuke tijd hebt gehad in Marokko! Als de simkaart nog niet geactiveerd is, zal er in Mijn Odido inderdaad het land staan waar je vorige simkaart voor het laatst verbinding heeft gemaakt. Via de community kan ik je nieuwe simkaart niet activeren, maar geen zorgen. Er zijn 2 andere opties om je simkaart te activeren:

• Aangezien je wel in Mijn Odido kan, kan je je nieuwe simkaart op deze pagina activeren: Sim Toestel & Smartwatch | Odido. Als je klikt op 'Simkaart activeren. Als je een simkaart hebt gekregen kan je 'm zelf activeren.’ Of klik simpelweg hier: Activeer je vervangende simkaart | Odido. Je kan je simkaart dan via iDIN-verificatie activeren. Op deze pagina lees je meer over iDIN-verificatie.
  • De andere optie is om je simkaart in 1 van onze Odido Shops te activeren. Op deze pagina vind je alle Odido Shops bij je in de buurt.

Laat je het me weten of het is gelukt? 😊

• Auteur
  • August 12, 2026

Hi,

Ik heb optie 1 gisteren en vandaag ook al meerdere malen geprobeerd, maar zonder succes. Na de iDIN-verificatie wordt ik teruggestuurd naar de Odido-pagina en blijft het probleem zich voordoen..

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Inayaa, bedankt voor het proberen. Wat apart dat iDIN-verificatie je terugstuurt naar een andere pagina. Als het kon had ik je graag zelf verder geholpen, maar door strenge regels mag dat niet. Lukt het om vandaag naar een Odido Shop te gaan? Op deze pagina vind je alle Odido Shops bij je in de buurt. Dan weet je zeker dat je met een werkende simkaart weer naar buiten loopt. Neem hiervoor wel een geldig legitimatiebewijs mee. Ik hoor het graag van je!