Skip to main content
7433 Topics
[REVIEW] Samsung Galaxy S21 FE 5G
Net als vorig jaar komt Samsung met een Fan Edition van zijn nieuwste vlaggenschip, de Galaxy S21, die ik vorig jaar mocht reviewen. Qua uiterlijk lijken ze erg op elkaar, maar er zijn ook verschillen. Bovendien draait de geruchtenmolen rondom de S22 op volle toeren. Wat is nu wijsheid? Déjà vu? Een jaar geleden ontving ik een compact doosje met de S21 erin en dat is nu met de FE niet anders. Naast het toestel zelf krijg je alleen een USB-C-kabel, het gebruikelijke pinnetje voor je simkaart en het verplichte drukwerk. Het Gorilla Glass Victus zou vallen tot twee meter kunnen hebben en vier keer sterker zijn tegen krassen. Daar heeft Samsung veel vertrouwen in, want een screenprotector is niet aanwezig, net als het doorzichtige hoesje dat veel Android-concurrenten er wel bij leveren. Maar de grootste winst in ruimte zit ‘m natuurlijk in het ontbreken van een lader. Als je nog een recent exemplaar hebt liggen komt dat goed uit, want de telefoon kan tot 25 Watt laden. Oudere laders komen vaak niet verder dan 5 Watt. Dan doe je er goed aan een nieuwe te kopen, anders duurt het erg lang voordat de accu van 4.500 mAh (500 meer dan de S21) vol is. Zoals gezegd zijn de S21 FE en zijn voorganger aan de buitenkant nauwelijks van elkaar te onderscheiden. Wederom is de keuze voor de achterkant op plastic gevallen, waarmee het niet de premium-uitstraling heeft die Samsung met de S-serie graag wil laten zien. De witte editie is niet erg bijzonder, maar olijfgroen en lavendel zijn kleuren die je niet zo vaak ziet. Het camera-eiland is nog subtieler vormgegeven en vormt nog meer één geheel met de achterkant. De rest is copy-paste, maar dat is niet zonder reden. Het zag er allemaal al erg strak uit. De selfiecamera zit weer in het midden en is ook meteen gezichtsherkenner. Verder kan je vingerafdruk als sleutel dienen, al zit de scanner naar mijn smaak wat aan de lage kant. 5G, dual sim en WiFi 6 zijn ook meegekomen, maar de eSim niet. Daar staat tegenover dat je een halve centimeter meer scherm krijgt. Software, beeld en geluid Zet je het toestel aan, dan zie je meteen een verschil. Android 12 verschijnt op het scherm, met een berg apps van Samsung, Google, Microsoft, Facebook, Spotify en Netflix. Die ga je vast niet allemaal gebruiken, maar zoals we van Samsung gewend zijn, komen ze wel mooi uit de verf op een prachtig (en iets groter) scherm. De helderheid is prima en de kleuren zijn mooi in balans. Bewegingen zijn met 120Hz heel vloeiend en nachtelijke filmscènes zien er goed uit, zelfs als ze al wat ouder zijn. Om echt in films op te kunnen gaan, heb je goed geluid nodig en daar ontbreekt het niet aan, zo lang je Dolby Atmos aan zet. Veel lage tonen zijn er op een telefoon niet, wel wordt het er een stuk ruimtelijker van. Voor oortjes moet je zelf zorgen, zonder 3,5mm-aansluiting, maar daar is genoeg keuze in. Camera's Ook de camera’s zijn niet onveranderd gebleven. Op de telelens lever je behoorlijk in: van 64 naar 8 megapixel en dat zie je terug in de foto’s. Ze zijn minder scherp en missen detail. In ruil daarvoor krijg je scherpere selfies: de camera aan de voorkant is nu 32 in plaats van 10 megapixel. De standaardlens levert mooie heldere foto’s op en de ultragroothoeklens doet daar niet voor onder. Bij die laatste treedt wel wat vervorming op. Van de 128GB die op het doosje vermeld staan, houd je er in de praktijk 100 over. Voor fanatieke fotografen kan dat aan de krappe kant zijn. Voor hen is er de 256GB-versie, die ook 2GB extra RAM heeft. Voor een micro-SD-kaart is geen plaats, cloudopslag is uiteraard wel een optie. Conclusie De Samsung Galaxy S21 FE lijkt in vele opzichten op zijn één jaar oudere broer, maar er zitten ook een paar belangrijke veranderingen in. Hoe die voor jou uitpakken, hangt sterk af van waar je prioriteiten liggen. Een heel persoonlijke keuze dus. En dan is er ook nog de naderende S22. Daar zou je natuurlijk op kunnen wachten. Maar als je nu toeslaat, heb je een mooi toestel voor een redelijke prijs waarmee je jaren goed zit. V (Iets groter) scherm V Betere selfiecamera V 5G, dual sim, WiFi 6 V Grotere accu X Telelens X Weinig vernieuwing X Geen accessoires TMTVreviews
Synology nas op het T-Mobile 4G voor thuis netwerk kan dit?
Ik ergerde me dood aan me usb collectie, ruim 54 usb sticks verkocht. en heb daar 2 externe hardeschijven voor terug gekocht. Die ik op mijn sony smart tv heb aangesloten, maar ja,, die hardeschijven zijn al weer vol. Heb ik zin in een collectie externe hardeschijven nee, maar vind het ook niks dat ik de boel elke keer aan en af moet koppelen. Omdat we erg veel verhuizen zit ik toch te denken om 1 machine te kopen waar alles gewoon in zit. Ik wil een synology nas, bijvoorbeeld Synology DS920+ 4 Bay Desktop NAS kopen met hardeschijven en vervolgens koppelen aan mijn netwerk, waaronder de T-mobile 4G voor thuis router en mijn sony smart tv. Ik weet niet of de Synology DS920+ 4 Bay Desktop NAS samen werkt met mijn sony tv, ben dit nog apart aan het uit zoeken. Ik lees in het contract dat een server niet echt is toegestaan op het 4G netwerk echter staat dit er niet letterlijk en ook niet heel duidelijk. Ik heb de klanten service om advies gevraagd, via Facebook en Twitter maar die verwijzen mij direct naar dit forum. gemak zucht of weten ze het echt niet?! Ik begrijp echt wel dat een server, met name een bedrijfs server echt niet op zo T-mobile 4G voor thuis kan, gezien dit veel invloed op het data kan hebben. Maar zo Synology DS920+ 4 Bay Desktop NAS voor thuis gebruik en onderweg gebruik voor het back uppen van foto's en video's zou toch niet zo ramp moeten zijn. Ik bezit alleen al zo 60.000 Digitale foto's, video's niet eens mee geteld. Ik weet niet of de Synology DS920+ 4 Bay Desktop NAS voor ons echt de oplossing is, dit hangt af van wat sony en Synology zeggen over de mogelijkheden tussen hun apparaten. Dus kort samen gevat, is het toegestaan om een netwerk hardeschijf, een nas te plaatsen op het netwerk 4G voor thuis van T-mobile?
Disrespectful behavior of the T-Mobile shop agent
This is a soaring experience i encountered with the T-Mobile agent at the branch of Zoetermeer. To be clear again it’s not about the amount that i have lost but the humiliating experience i encountered and the way the person spoke towards me. I have recently bought an iPhone 13 mini-RED along with T-Mobile unlimited subscription on September 18, 2021. Now the specific issue is; when i was purchasing the mobile i paid the full amount at once, i was with T-Mobile for the mobile network and Internet only. While i am buying the subscription with unlimited data for 2 years, i have been told by the specific agent that with availing the mobile insurance (of 10 euros) by Chubb’s i will be eligible to get gift every month, pay attention to this because this is most important. I specifically asked the person, as how and why will you give someone gift every month for taking an insurance of just 10 euros, he said that’s for being with the company a special offer. i again asked him are you sure that it is for every month or only first month, he replied “every month, in fact if you take small power bank this month, you can pay the insurance next month and pick another small gift”. I again confirmed with him “so if i pay 10 euros this month and take small power bank, and if i pay 10 euros next month can i take protective case for the phone or something like that?” he said, “yes exactly”. I again said “well then, this month i will take this charger, and will continue for next month and take small power bank” he said sure that’s fine. then i asked him, how do i cancel this in the future then he gave a printout form to cancel the insurance writing “cancel before October 30th etc.”, the reason he wrote that is he told me it is only possible to cancel the insurance only through form and specified format”. Now everything was fine until i went to the store next month to ask about this offer and i paid next month as well in the hope to be able to pickup another small gift, this time it was another guy i explained to them that this is what i have been told by your sales agent “this new guy was shocked and tried to explain me, “we don’t have such offers ever, this looks deceiving and we don’t really do have such policies but i will check with all and let you know, and finally they all concluded that it was a mistake or something but such policy doesn’t exist. He suggested to come back again on Sunday to talk with that guy specifically, i said i am not available so can you make him call? he said yes took my number and said he will make the guy call to avoid the unnecessary billing for the next month. But no one called. And after 2 weeks i went to the store on Sunday, with all the bills and to talk with that guy who misled me with everything he told. Here is the conversation: T-Mobile agent: Hello, i heard weird things about you from my colleagues that you are expecting to take free gifts every month? Me: I am not expecting to, that’s what you told me when i was buying the mobile T-Mobile agent: No i never told you anything like that, no we never have such offers Me: Well i never asked for such offers, you only told me that i can get to pick up small gifts for being part with T-Mobile like this gift for the first month T-Mobile agent: after checking the bill, “as you can see here, its a one-time thing, you already received the gift” Me: That’s what even i asked you when you were explaining this offer, that how can you do this for 10 euros a month. then he started to look for any piece of information to support his claim, takes the cancellation form he wrote as advise how to cancel and tells T-Mobile agent: “See here i wrote you clearly that you should cancel before this date” Me: No, its not that, its the information you gave me when i asked as how to cancel? T-Mobile agent: “No No i never told you that, we never had such offers ever ” T-Mobile agent: “How are you expecting to take gifts by paying just 10 euros”? T-Mobile agent: “You think you can take everything by paying 10 euros”? T-Mobile agent: “You think you can take gifts for lifetime with 10 euros”? with an embarrassing smile towards me Now all this in front of other agents who are watching, and he made me look like as if i was trying to steal something. And the other guys sent another guy to stand beside us to watch over our discussion Now why am i hurt? I paid 900 euros in single payment to avoid unnecessary back and forth monthly payments or discussion i just hate such experience. Your T-Mobile agent made me look as if i was cheap, for an amount of 20 euros. So, you people really think i care for 20 Euros? i don’t deserve such an experience. And after back-and-forth discussions, he finally said “its probably a miscommunication, its just a possible mistake” but he never apologized that it was his mistake. Now my question is: Do we have to record our conversation with your agents, so we will have a proof? Can’t we trust T-Mobile for its quality and service? Now i bought a new house and looking for internet provider, should i even consider a service provider who doesn’t respect me? A service provider who makes me look cheap for 20 euros, even though i took the unlimited data package though i know i barely use the full data (you can check my usage data) After paying 900 euros in single payment and choosing to pay 35 euros every month for unused internet i care for 20 euros? So now, what do i want? I don’t care about the 20 euros i will even give you 100 euros more for free, “Just undo the experience and humiliation i faced in your store”. period. This first interaction took place at the time of purchasing the mobile, and this humiliating interaction took place on 27th November 2021. Now the problem is i trusted in T-Mobile as a standard service provider and didn’t record our conversation, honestly i didn’t expect that it would go this soar. But you can see the CCTV footage to see if i am saying the truth, i hope you can hear the audio as well then you can realize as what happened unfortunately i can’t access those. I didn’t argue in the store because i didn’t have a proof of conversation i would have just shouted at him for being rude but that’s just not me, i simply left because there is no point when i don’t have a proof of conversation. Now investigate whatever video or footage you can and take the necessary action “ Undo the humiliating experience i faced by T-Mobile agent in T-Mobile, Zoetermeer store ”. Period. Make sure to take necessary action against such agents in your company, i can provide details of my transactions privately to help this investigation or action.

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen