Skip to main content
10000 Topics
Wanneer kan ik Glasvezel gebruiken
Wanneer kan ik eindelijk via glasvezel internetten? Het duurt veel te lang, en Odido communiceert verwarrend en zelfs misleidend.Op 14 januari 2025 kreeg ik van Odido een aanbod om op glasvezel-internet over te stappen. Mijn internetprovider was toen - en is nog steeds - Ziggo (kopernetwerk).Op 22 januari 2025 kreeg ik bericht van Odido dat ik op 29 januari 2025 'Odido voor thuis' kon installeren en dat de glasvezelverbinding vóór 18.00 uur op die dag zou worden opgeleverd. Dat ik helaas niet gebeurd, vanwege "te hoge damping" in de kabel, volgens een technicus van Open Dutch Fiber.Vandaag is het 18 februari 2025. Ik heb nog steeds geen glasvezel-internetverbinding.Op 14 februari 2025, na een beschadiging aan de glasvezelkabel net buiten mijn voordeur te hebben gerepareerd, heeft een andere technicus van Open Dutch Fiber mij ervan verzekerd dat de verbinding in orde was en dat ik die dag nog zou kunnen internetten. Die technicus had de glasvezelverbinding met de wijkcentrale namelijk doorgemeten, en die bleek prima te zijn. IK HEB ECHTER NOG STEEDS GEEN SIGNAAL Op de Huawei OptiXstar HN8010Ts-20 XGS-PON Terminal knippert continu het rode LED-lampje LOS (loss of signal). Na Odido, én ODF én CIAG / APK Group een aantal keer gebeld te hebben, kreeg ik uiteindelijk te horen dat er "een patch in de wijkcentrale" nog gemaakt moet worden. Niemand kan mij echter vertellen wanneer dat gaat gebeuren. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, en Odido communiceert verwarrend en zelfs misleidend.Bijvoorbeeld: op 07 februari 2025 kreeg ik een bericht van Odido dat ik op 14 februari 2025 de apparatuur (XGS-PON Terminal en modem) zou kunnen installeren. Dat is pertinent onwaar gebleken.Mijn geduld wordt op de proef gesteld. Het is inmiddels VIJF WEKEN geleden dat ik de aanbod kreeg!Ik overweeg om terug te keren naar Ziggo, zo slecht is mijn ervaring met Odido en ODF geweest. De reviews van ODF op TrustPilot zijn ook ERBARMELIJK: https://nl.trustpilot.com/review/www.opendutchfiber.nl Ik begrijp niet waarom Odido zaken doet met zo'n waardeloos bedrijf.
(oplossing) help, ik krijg niet de volledige snelheid waar ik voor betaal
Als je niet krijgt waarvoor je betaalt, luister dan goed. (Dit is niet de schuld van Odido.) Dit probleem komt van jou, niet van Odido. Er zijn veel dingen die dit kunnen veroorzaken. Oorzaak 1: Probleem met je netwerkkaart (NIC) Een netwerkkaart is het onderdeel dat je internetverbinding maakt. Als je internet traag is, kan het komen omdat je netwerkkaart te langzaam is. Als je snelheid onder 1000 megabit is, of je hebt 1000 megabit: Goedkope optie: TP-Link TG-3468 (1 Gbps PCI-Express netwerkkaart) – verkrijgbaar bij Conrad. Duurdere optie: Intel I210-T1 (Server netwerkkaart) – verkrijgbaar bij Azerty.nl. Als je 2 gigabit hebt: TP-Link TX201 V1 – verkrijgbaar bij Azerty.nl voor €23,00. Als je 8 gigabit hebt: TP-Link TX401 – verkrijgbaar bij Azerty.nl voor €23,00. Geen PCIe-poort op je laptop? Geen zorgen! Je kunt een USB naar Ethernet-adapter gebruiken: Voor snelheden tot 1000 megabit: TP-Link UE300 – verkrijgbaar bij Azerty.nl. Voor 2 gigabit: SITECOM USB-C naar Ethernet 2.5 Gbit adapter – verkrijgbaar bij MediaMarkt. Voor 8 gigabit: Sonnet LAN-Adapter Solo 10G TB3 – verkrijgbaar bij Electronic Grooves. Oorzaak 2: Slechte kabel Je hebt minimaal een Cat 6-kabel nodig hebben Als je een oude kabel hebt, vervang deze dan voor een snellere. Oorzaak 3: Beperkingen van je poort (alleen voor T56 en T75) Als een poort maar 2.5 of 10 gigabit ondersteunt, kan dit de oorzaak zijn. Hier kun je de uitleg en oplossing vinden: (oplossing) waarom krijgen aleen 1 van mijn apparaten 2/8 gigabit? op mijn zyxel 56/75 | Odido community Oorzaak 4: Verkeerde of oude drivers Controleer of de drivers van je netwerkkaart up-to-date zijn. Dit kan je helpen om je verbinding sneller te maken. als je niet weet hoe dan vraag het!
beëindiging contract, retourpakket niet op tijd?
Heel persoonlijk verhaal mischien maar wil toch graag de situatie uitgelegd hebben. Ik ben de zoon van deze gebruiker en heb eindelijk weten in te loggen in mijn vaders mailaccount. Dit komt door het volgende: mijn vader is helaas heel hard achteruit gegaan door de ziekte Alzheimer en sinds kort opgenomen in een verpleeghuis. Hier komt ontzettend veel papierwerk en geregel bij kijken. Gelukkig was de Odido medewerker heel meelevend en konden wij zijn abonnementen beëindigen! Dit is dan ook tot dusver gelukt, helaas zijn wel mails van Odido verstuurt naar mijn vaders mailadres, u zult begrijpen dat in zijn situatie nergens meer ingelogd kon worden, geen mails meer werden gelezen, sterker nog: rekeningen konden niet worden betaald. Tot vorig weekend, wij eindelijk in zijn e-mail konden komen. In zijn mail stond dan ook een bericht van Odido dat apparatuur nog niet retour is gekomen, wij waren dan ook in verwachting van eventueel een doos waarin deze apparatuur verstuurd mocht worden. U zult begrijpen door alles wat op ons afkomt met wat allemaal geregeld dient te worden door zijn ziekte en opname we niet alles meer op een rijtje hebben en daardoor hier ook niet meer aan hebben gedacht. Nu bleek dat elke doos voldoende is, dus wij hebben als familie alles bij elkaar weten te sprokkelen wat maar enigszins van Odido zou kunnen zijn, dit is in een pakket richting Odido gegaan met het trackingnummer: QR3STML010462924 (afgifte bewijs staat dit nummer op: JVGLOTC0095637080. Tot onze grote schrik zien wij nu in Odido dat er nu €330 betaald moet worden aangezien de apparatuur niet op tijd is binnengekomen! Mail op 6 februari: u heeft 8 dagen de tijd om deze apparatuur terug te sturen. Op 8 februari zijn wij tijdens het ontruimen van zijn woning op zoek gegaan naar alle apparatuur. Op 10 februari is het pakket retour gegaan. En vandaag is het pakket volgens de tracking aangekomen. Gezien de gehele financiële situatie en onzekerheid op alle vlakken zijn wij behoorlijk bezorgd over deze hele situatie. Zouden jullie ons alsjeblieft kunnen helpen?

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen