Skip to main content

Kan niet verbinden Playstation Netwerk maar ben wel online

• March 15, 2026
  • 7 reacties
  • 108 Bekeken

Sinds 2 dagen overgestapt naar Odido. Kan sindsdien niet meer online spellen spelen want ik ben wel verbonden met internet maar kan geen verbinding meer maken met servers. Hotspot van telefoon werkt wel maar wifi of bekabeld werkt niet meer. 
Zyxel T56 modem. 

March 16, 2026

Hey ​@Charlie0907, welkom op onze community!

Dat is inderdaad wel vreemd, de Playstation zou gewoon een verbinding moeten krijgen. Ik heb hier namelijk geen last van. Ik gok dat het gaat over de Playstation 5? Of gaat het over een ouder model? Heb je het modem al proberen te resetten om te controleren of het werkt zonder aangepaste instellingen op het modem? Daarnaast ben ik benieuwd welke melding je krijgt als je geen verbinding kunt maken. Heeft de Playstation in de settings wel gewoon een goede verbinding als je een test uitvoert?
Daarnaast ben ik benieuwd of je aangepaste netwerkinstellingen hebt ingesteld op je Playstation zoals een andere DNS. Zo ja, kan je deze is herstellen naar standaard om te controleren of je dan wel een verbinding krijgt? Ik ben benieuwd of je dan wel online komt. Laat je weten hoe het gegaan is? Alvast bedankt!

7 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • March 15, 2026

Hallo ​@Charlie0907 

Bekabeld zou het wel moeten werken. Is de PlayStation bekabeld op de router aangesloten of op iets anders?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • March 15, 2026

Bekabeld werkt het helaas ook niet, aangesloten op de router. Kreeg via de klantenservice te horen dat er iets aangepast moest worden in de netwerk instellingen en het hier moest vragen. ​@Waqqas 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • March 16, 2026

Dat is inderdaad wel vreemd, de Playstation zou gewoon een verbinding moeten krijgen. Ik heb hier namelijk geen last van. Ik gok dat het gaat over de Playstation 5? Of gaat het over een ouder model? Heb je het modem al proberen te resetten om te controleren of het werkt zonder aangepaste instellingen op het modem? Daarnaast ben ik benieuwd welke melding je krijgt als je geen verbinding kunt maken. Heeft de Playstation in de settings wel gewoon een goede verbinding als je een test uitvoert?
Daarnaast ben ik benieuwd of je aangepaste netwerkinstellingen hebt ingesteld op je Playstation zoals een andere DNS. Zo ja, kan je deze is herstellen naar standaard om te controleren of je dan wel een verbinding krijgt? Ik ben benieuwd of je dan wel online komt. Laat je weten hoe het gegaan is? Alvast bedankt!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • March 16, 2026

Hey Tommie, 

het gaat inderdaad over de PlayStation 5. Heb verschillende manieren al geprobeerd, standaardinstellingen met draad en met wifi, DNS naar Google server, met UPNP en zonder; niks werkt. Schakel ik over naar m’n hotspot dan doet ie het meteen. 
Ik kan wel games downloaden, vrienden online zien en YouTube kijken bijvoorbeeld. Als ik echter games online wil spelen kan ik geen verbinding maken met de servers. Ik heb hier ook al meerdere berichten over gezien dus zal niet alleen aan mij liggen. Ook heb ik het op de PlayStation van een vriend van me geprobeerd en daar exact hetzelfde probleem terwijl het afgelopen donderdag voor de overstap allemaal nog prima was. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • March 16, 2026

@Tommie van Odido Zojuist alles terug naar fabrieksinstellingen gedaan via 192.168.1.1  en met kabel geprobeerd maar nog steeds hetzelfde. Het is echt ongekend dat dit in deze tijd nog kan gebeuren. Ook de klantenservice is dramatisch en stuurt me van het kastje naar de muur. 
En dan zwijg ik nog over hoe traag de wifi op m’n telefoon is geworden vergeleken met hoe het hiervoor was. Gelukkig heb ik onbeperkt internet anders was het helemaal een drama. 

• is een Top Poster
  • March 17, 2026

Hi ​@Charlie0907

Werkt het wel al een network test doet op de Playstation. Is het 1 bepaald spel wat niet werkt of allemaal niet?

Er zijn denk ik genoeg klanten die een PS5 gebruiken in combinatie met dit modem. Ga er voor het gemak maar even vanuit dat het geen probleem is in het modem direc.t

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • March 17, 2026

Hey ​@svenvg93 

geen 1 spel werkt helaas. Het feit dat elk spel direct werkt als ik overstap naar mijn hotspot betekent dat het duidelijk aan de verbinding van Odido ligt. Zoals ik al eerder aan gaf, ben wel online en kan spellen downloaden, vrienden online zien en YouTube/Viaplay kijken alleen verbinden met gameservers doet het niet. Voorbeelden: Rainbow 6, EA Sports FC 26, NBA 2K26. Wifi en bedraad werken beide niet. Zie hierboven ook al wat ik geprobeerd heb.