Skip to main content
10000 Topics
Haperend en schokkerig beeld 4K TV Box - Framerate/buffer probleem?
Hi Odido en community, Sinds drie weken ben ik overgestapt van KPN glasvezel naar Odido glasvezel (TV en internet). Ik ben zeer tevreden over de gang van zaken en het internet is snel en stabiel. Met de 4K TV Box loop ik alleen tegen een vervelend en zeer storend probleem aan waarvan ik zelf de logica niet zie. Ik ben redelijk technisch maar vind het volgende een hersenkraker: Ik heb met dezelfde TV, maar nu met Odido's 4K TV Box, last van haperend beeld. Het lijkt wel of alles in 'stop motion', en niet vloeiend, wordt doorgestuurd richting de TV (de beeldkwaliteit is trouwens perfect: geen missende data, blokjes, ruis, compressie artefacten, etc.). In alle (ook slechte) gevallen is de audio ook goed. Het gekke is dat er verschil zit in de intensiteit van haperingen tussen de reguliere zenders (NPO, RTL, etc.) en beeld dat via de verschillende geïnstalleerde apps (Netflix, Videoland, Disney+ en F1TV) wordt doorgestuurd. Alleen Netflix en Disney+ werken goed, terwijl de frame rate, Hz, resolutie, etc. soms precies hetzelfde zijn als bij bronnen waar het afspelen juist wel problemen geeft. Ook de intensiteit van de haperingen zelf fluctueert tijdens uitzendingen van storend tot vreselijk. Daar zit dus het raadsel en ik heb hieronder een aantal voorbeelden en meer informatie over mijn settings: INTERNET Odido glasvezel: 2Gbit up/downSnelheid: bekabeld +/- 970Mbit up/down (door limiet 1000Mbit apparatuur)Ping: Tussen 3ms en 6ms TV Samsung: UE46D8000, Full HD 1920x1080, 800 Hz4K TV Box: bekabeld (ongeveer 8m CAT 5e) en direct op ZYXEL EX5601-T1 router aangesloten (Wifi uitgeschakeld)De 4K TV Box en TV communiceren via HDMI CEC Via de optie 'Video Info Overlay' in de Bug Tracker kon ik kijken of er logica zit in de output per bron. Maar ook hierin zit volgens mij geen patroon: VOORBEELDEN Reguliere lineaire zenders (bij NPO, RTL, etc.)HAPERINGEN: Storend tot vreselijk slechtVideo format ammvdec_h264_v4Video resolution 1920 x 1080Frame rate 50 fpsDisplay resolution 1080p60hz Color space YCbCr444 8bitHdr status SDRHdr policy Follow SourceHdr priority Dolby VisionDigital audio format AutoAudio mode PCMApp name com.tcuilauncher.tv.nCpu usage 68%Memory usage 1403 / 1988 (MB)Connection speed 4,79KB/s Netflix app (bij Home menu met previews)HAPERINGEN: Geen (Vloeiend beeld)Video format ammvdec_h264_v4Video resolution 1920 x 1080Frame rate 50 fpsDisplay resolution 1080p60hz Color space YCbCr444 8bitHdr status SDRHdr policy Follow SourceHdr priority Dolby VisionDigital audio format AutoAudio mode PCMApp name com.netflix.ninjaCpu usage 61%Memory usage 1599 / 1988 (MB)Connection speed 0,00KB/s Netflix app (bij films en series)HAPERINGEN: Geen (Vloeiend beeld)Video format ammvdec_h264_v4Video resolution 1920 x 1080Frame rate 50 fpsDisplay resolution 1080p24hz Color space YCbCr444 8bitHdr status SDRHdr policy Follow SourceHdr priority Dolby VisionDigital audio format AutoAudio mode PCMApp name com.netflix.ninjaCpu usage 60%Memory usage 1613 / 1988 (MB)Connection speed 299,82KB/s Videoland app (bij films en series)HAPERINGEN: Extreem slecht (voelt soms aan als 4 frames per seconde)Video format ammvdec_h264_v4Video resolution 1920 x 1080Frame rate 50 fpsDisplay resolution 1080p60hz Color space YCbCr444 8bitHdr status SDRHdr policy Follow SourceHdr priority Dolby VisionDigital audio format AutoAudio mode PCMApp name nl.rtl.videoland.v2Cpu usage 73%Memory usage 1590 / 1988 (MB)Connection speed 2,05MB/s Disney+ app (bij films en series)HAPERINGEN: Geen (Vloeiend beeld)Video format ammvdec_h264_v4Video resolution 1920 x 1080Frame rate 50 fpsDisplay resolution 1080p60hz Color space YCbCr444 8bitHdr status SDRHdr policy Follow SourceHdr priority Dolby VisionDigital audio format AutoAudio mode EAC3App name com.disney.disneyplusCpu usage 83%Memory usage 1602 / 1988 (MB)Connection speed 9,09MB/s F1TV app (bij films, series én live uitzendingen)HAPERINGEN: Extreem slecht (voelt soms aan als 4 frames per seconde)Video format ammvdec_h264_v4Video resolution 1920 x 1080Frame rate 50 fpsDisplay resolution 1080p60hz Color space YCbCr444 8bitHdr status SDRHdr policy Follow SourceHdr priority Dolby VisionDigital audio format AutoAudio mode PCMApp name com.formulaone.productionCpu usage 65%Memory usage 1436 / 1988 (MB)Connection speed 6,76MB/s ZELF AL GEPROBEERD, MAAR ZONDER RESULTAAT - 4K TV Box (met laatste update) opnieuw opgestart, harde reset, terug naar fabrieksinstellingen en power off.- HDMI CEC uitgeschakeld of ingeschakeld.- 'Gelijkhouden met framesnelheid' opties geprobeerd (Naadloos/Niet naadloos/Nooit) maar geven geen verschil. Stond op 'Niet naadloos' bij voorbeelden. - 'Schermresolutie: Automatisch beste resolutie kiezen' Aan, Uit en Reset geprobeerd en dus ook alle verschillende beschikbare resoluties geprobeerd (bij ‘Automatisch’ springt dit correct meteen weer naar 1080p59,94hz).- Game Mode aan/uit. - De Samsung TV volgt de output van de 4K TV Box en schakelt automatisch over op de gewenste resolutie. 1080p60hz heeft altijd zonder problemen gewerkt. Het enige dat ik nog heb geprobeerd is om het ‘interpoleren’ van frames aan en uit te zetten, maar ook dit maakt geen verschil. Het probleem ligt bij de 4K TV Box. Op basis van al deze punten lijkt het in mijn optiek op een soort buffer probleem (of het ontbreken daarvan). Ik ben benieuwd of iemand anders soortgelijke bevindingen heeft, of Odido bekend is met dit probleem en of hier een oplossing voor is. Hoor het graag want TV kijken is nu niet leuk. Groet en alvast dank. PS: Ik heb nog wel even een ander vraagje aan Odido over hoe de 4K TV Box zelf wordt aangeleverd: Zit deze altijd los in het doosje naast de bekabeling en zonder bijvoorbeeld een plastic beschermfolie en/of zakje om het apparaatje zelf? Het viel me op dat dit niet zo was toen ik het kartonnen doosje openmaakte en dat ik lichte krasjes op het apparaatje zag zitten. Misschien normaal, toch even vermeld.
Internet light is green, IP addresses are allocated but no internet
Hello all, I installed the Odido router and connected everything together with the ONT following the manual. I see the green Internet sign on the router blinking and the IP/DNS addresses are correctly allocated to the router (checked it via the router interface), but there is still no internet. I checked it on 4 different devices, both wired and wireless, so I dont think its a device issue. I called the Odido support and they confirmed that they can see the router connected to the internet and they could also restart the router remotely and change settings. However, no internet at home. When I try doing “ping google.com” or “traceroute google.com” (or any other domain), the terminal just says “Unknown host”. I also connected to the ONT and it says that it is activated and registered correctly and exposed to the internet. Any idea what can be the problem? Extra details to the case: I went with the provider switch from KPN to Odido. On March 16th KPN terminated my contract, however at this point Odido router was not installed (only the ONT by the technician). After ODF technicians connected the fiber to my home at mid-February, I didnt hear anything from Odido about the next steps. So I installed my router myself only after KPN terminated my contract (disconnected me from the internet). Odido support suggested me to call the third-party tehnicians to check my router connection. But if Odido can restart the router remotely and can see all devices connected to it, I dont think that the router is connected incorrectly. As a next step, Odido has created a ticket for themselves to check something in their systems. Not sure if this helps, so looking for other ideas here.

Laatst verdiende badges

  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen