Skip to main content
10000 Topics
Probleem in wijkkast Delft - Odido kan het niet oplossen. Al uren geen internet.
Ben sinds een paar weken over naar odido glasfiber. Wat kleine storingen gehad, maar over het algemeen goede snelheden (900Mbit up+ down, lekker!) en lage ping. Vandaag druk thuis aan het werken, deadlines enzo, klapt het internet er uit. Even gewacht, alles opnieuw opgestart in de meterkast, helaas, rode lampje brand op de router - geen externe verbinding. Gebeld naar Odido, de eerste keer ervaring met de helpdesk. Na wat menu's doorwerken iemand aan de lijn, geen lange wachtrij, dat viel mee. Gegevens doorgeven, er wordt een lijn test gedaan. Antwoord: er is iets aan de hand met de wijkkast. Daar kunnen we niets aan doen. Duh… wat? Jullie zijn toch mijn provider? Het maakt mij toch niet uit hoe je het regelt, maar regel die wijkkast! Geen antwoord. Ik zou wel onbeperkt 4G data op mijn mobiele telefoon kunnen krijgen. Voor een wifi hotspot in huis. Ja leuk, maar die telefoon heeft mijn vrouw mee naar haar werk. 7 uur later - nog steeds geen verbinding… geen internet, geen tv, geen vaste telefoon... Gelukkig heb ik nog een paar weken ziggo in huis liggen wegens te laat opzeggen. Je kunt zeggen van ziggo wat je wilt, maar ik heb nog nooit, in geen 25 jaar, een storing van 7 uur op mijn internet verbinding gehad.. Dus nu zit het hele huis weer op de ziggo router, dat was een uurtje werk … Doe je best odido, je kunt het! Hou deze klant! Wordt vervolgd.
Traag internet thuis (draadloos en bekabeld) en slechte klantenservice
Sinds november 2023 zijn zowel mijn bekabelde als draadloze thuisnetwerk van slechte kwaliteit (allebei zijn slecht en geen verschillen). Op 6 december 2023 heb ik voor het eerst contact opgenomen met de klantenservice hierover. Sindsdien heb ik in totaal elf (!!!) keer met de klantenservice gebeld en vier keer een E-mail gestuurd. Ik heb zelfs een aangetekende brief opgestuurd naar Odido Service BV postbus 16272 2500BG Den Haag (zoals op hun website staat vermeld) maar heb de brief retour ontvangen met de vermelding dat de postbus niet bestaat??! En terugbel afspraken worden ook niet nagekomen… Tot op heden is het probleem nog steeds niet opgelost. Het duurt inmiddels bijna 4 maanden!!Mijn huisgenoot en ik kunnen niet meer thuis werken en studeren, omdat het internet zo ontzettend traag is. In de overeenkomst is mijn maximale download- en uploadsnelheid berekend op 1000 Mbit/s. In het contract staat dat in ALLE metingen 75% of hoger van de maximale internetsnelheid moet worden gemeten. Ik heb al meerdere maanden geeneens 10% van de internetsnelheid waarvoor ik betaal.Op 2 februari heb ik een nieuwe modem ontvangen. Na het aansluiten van de nieuwe modem is de internetsnelheid zelfs nog lager.. Ik heb sinds 8 februari meerdere bekabelde en draadloze snelheidsmetingen uitgevoerd en alle testen kwamen niet boven de 5 Mbit/s. Al deze testen waren allemaal op verzoek van de Technische dienst en heb ze ook allemaal gemaild. Google pagina kan geeneens laden met deze belachelijke snelheid. Ik hoor een minimale download- en uploadsnelheid te hebben van 750 Mbit/s… vandaag heb ik weer gebeld met de klantenservice. Kreeg te horen dat ik weer m’n internet moet testen de komende 3 dagen en dat daarna een monteur wordt gestuurd. Allemaal loze beloftes, elke keer weer… ik heb al zo vaak een snelheidstest uitgevoerd en elke keer hoor ik dat ik een bericht zal ontvangen om een afspraak in te plannen met de monteur. Ik zit al 4 maanden zonder internet voor alles moet ik mijn telefoonhotspot gebruiken. Dit slaat echt helemaal nergens op. Als mijn probleem niet aankomende vrijdag wordt opgelost stap ik naar de geschillencommissie.
Na weigeren over te stappen naar Glasvezel verdwijnt klantvoordeel
Goedendag, Begin augustus vorig jaar heb ik mijn Unlimited abonnement voor twee jaar verlengd bij T-Mobile. Al sinds 2019 heb ik internet thuis en mobiel met volle tevredenheid, waardoor verlengen geen issue was voor mij. Echter werd T-Mobile vlak daarna Odido, en niet veel later werd bekend gemaakt (lees: gedreigd) dat de “oude” dsl-telefoonlijn heel binnenkort uitgezet zou gaan worden en dat ik over moest stappen op glasvezel. De aanbieding was dat ik hiervoor 10 euro in de maand meer moest gaan betalen, maar dat ik wel gratis aangesloten zou worden. De telefoontjes volgden elkaar steeds sneller op, waarbij steeds andere einddatums werden genoemd, en diverse aanbiedingen gedaan werden die nooit zwart op wit gezet kon worden. Het werd zo erg dat ik het telefoonnummer van Odido uiteindelijk heb geblokkeerd op mijn telefoon. Ik besloot zolang mogelijk de oude aansluiting te blijven gebruiken, maar inmiddels heb ik geen keuze meer, en heb ik besloten door de prijsstijging te stoppen met internet thuis. Nu krijg ik te horen dat door dit stoppen de klantvoordeel op mijn mobiel abonnement gaat vervallen, en dus 10 euro duurder gaat worden. Ik heb hierover contact gehad met de klantenservice en ben ook naar de Odido-shop hier in het centrum geweest. Wat mij opvalt is dat iedere medewerker die ik spreek alleen verstand heeft van zijn of haar eigen deelterrein. In de Odido-shop zeiden ze dat ze niets voor mij konden betekenen en dat ik contact moest opnemen met de klantenservice. De klantenservice van Internet thuis begreep dat ik niet wilde overstappen naar glasvezel, maar zei dat ik bij de collega's van mobiel moest zijn. De dame van mobiel begreep het verschil tussen dsl en glasvezel niet en kon ook niets voor me doen, want klantvoordeel gaat automatisch wanneer meerdere abonnementen op een adres zijn geregistreerd. Mijn vraag is of jullie voor zulke gevallen iets kunnen regelen voor klanten die niet vrijwillig stoppen met thuisinternet? Als alles bij het oude kon blijven zou ik niet overstappen. Op het moment dat ik mijn mobiele abonnement verlengde is mij ook niet verteld door de verkoper dat dit er aan zat te komen. Als ik het geweten had zou ik natuurlijk niet met twee jaar verlengen. Ik hoopte dat er enige coulance van jullie zijde, ik zal vast niet de enige persoon zijn die dit overkomt? Met vriendelijke groet, Jos
Misleidende verkooptactieken Odido (n.a.v. aanleg glasvezelnetwerk)
Geachte heer, mevrouw, Hierbij dien ik een klacht in betreffende de telefonische verkooptactieken van Odido. In mijn woonplaats wordt er momenteel door Open Dutch Fiber een glasvezelnetwerk aangelegd. Odido is de provider die hier als eerste gebruik van gaat maken, maar is niet de eigenaar van dit netwerk. In de toekomst zullen er ook andere providers gebruik gaan maken van dit netwerk. Open Dutch Fiber legt het netwerk kosteloos aan tot in de woning, uiteraard mits men dit wenst. Ik heb een mobiel abonnement bij Odido en mijn aansluitingen thuis via Tele2 (ook Odido). Ik word al dagenlang telefonisch benaderd door Odido; ik had vele gemiste oproepen. Vandaag was ik in de gelegenheid om de oproep te beantwoorden. Een medewerkster van Odido bood mij een glasvezelabonnement aan met korting voor de beginperiode en tevens extra voordelen omdat ik al een Odido mobiel abonnement heb. Het annuleren van het Tele2 abonnement zou Odido regelen. Op zich mag zij dit alles aanbieden, echter dient zij de waarheid niet te verdraaien. Zaken als (1) "Odido legt bij u in het dorp een eigen glasvezelnetwerk aan", (2) "andere providers gaan hier geen gebruik van maken" en (3) "wanneer u een abonnement bij ons neemt, dan hoeft u de kosten voor de aansluiting naar uw huis niet te betalen" horen niet in zo'n gesprek thuis. Ik ben goed op de hoogte van de situatie rondom de aanleg van het glasvezelnetwerk in mijn woonplaats waardoor ik weet dat deze zaken onjuist zijn. Ik weet dat het glasvezelnetwerk eigendom is van Open Dutch Fiber, dat er wel degelijk andere providers in de toekomst gebruik van gaan maken, en dat de aansluiting tot in het huis sowieso al gratis is. Echter, veel mensen weten dit niet en worden hieronder misleid. Ik heb de Odido medewerkster gecorrigeerd op de momenten dat dit noodzakelijk was, heb uiteindelijk gemeld dat ik op dit moment geen contract afsluit en dat ik niet meer benaderd wens te worden. Als ik een glasvezel abonnement wil, dan regel ik dat zelf wel. De misleidende zaken uit het verkoopgesprek dat ik had met uw medewerkster zijn helaas geen uitzondering. Odido is in mijn woonplaats meer dan enthousiast bezig met het werven van nieuwe glasvezelklanten. Ik spreek regelmatig mensen die een telefoontje hebben gekregen of een verkoopmedewerker van Odido aan de deur hebben gehad. Echter, er blijkt ook een rode draad in deze verkoopgesprekken te zijn. Odido vertelt misleidende informatie waardoor mensen zich onder druk gezet voelen om akkoord te gaan met het aanbod. Men krijgt het gevoel dat glasvezel binnenkort de enige optie zal zijn en dat ze de zogenaamde voordelen van het abonnementsaanbod maar het beste direct kunnen accepteren. Over het feit dat andere providers zoals Ziggo, KPN etc. gewoon beschikbaar zullen blijven spreekt Odido niet. Wat men wel probeert is de mensen met misleidende informatie de 'glasvezelhoek' in te duwen. Graag uw reactie.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen