Skip to main content

Voorstel: nuttige foutmeldingen (bij koppelen abo in Mijn Odido)

• 4 december 2024
  • 9 reacties
  • 45 Bekeken

GebruikersnaamRandomTekst

Een suggestie, wat potentieel significante hoeveelheden frustratie kan schelen: nuttige foutmeldingen.

Specifiek als je een tweede (of derde, etc) dienst wilt koppelen in een bestaande Mijn Odido omgeving

• Als een bankrekening niet identiek is aan de bekende bankrekening:
    • Niet: “te veel records”
    • Maar bijvoorbeeld “kan niet koppelen, want: bankrekening komt niet overeen”
  • Als een naam niet exact identiek is gespeld:
    • Niet: een ambigu “Het is niet mogelijk dit mobiele nummer te koppelen.”
    • Ook niet: simpelweg in een loop blijven steken waar om verificatiecode wordt gevraagd, waarna hij daarna weer om een verificatiecode vraagt, etc, etc
    • Maar bijvoorbeeld: “kan niet koppelen, want: naam komt niet overeen”

Enzovoorts.

Persoonlijk ben ik van mening dat de restrictie op basis van bijvoorbeeld naam onredelijk is, als je emailadres identiek is. Maar dat is terzijde. Als die restrictie er nu eenmaal opzit, zou het dan niet vriendelijk zijn om hier eerlijk over te zijn? Zowel vantevoren als ook als foutmelding als het onbedoeld mis gaat?

Uitgelichte reactie

10 januari 2025

Hoi, bedankt voor je suggestie! Hoe specifieker de foutmelding, hoe beter natuurlijk. Wat betreft de foutmelding 'te veel records gevonden’; hier gaat het niet om een bankrekening die niet identiek is, omdat de bankrekening wel klopt, de foutmelding kwam ergens anders vandaan. Ik heb dit eerder al eens doorgegeven aan de juiste collega's en ik begreep dat het toen niet zo simpel was om meere specifieke foutmeldingen aan te tonen, maar ik geef het graag nogmaals door. Ik hoop dat we dit in de toekomst kunnen verbeteren!

9 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi, bedankt voor je suggestie! Hoe specifieker de foutmelding, hoe beter natuurlijk. Wat betreft de foutmelding 'te veel records gevonden’; hier gaat het niet om een bankrekening die niet identiek is, omdat de bankrekening wel klopt, de foutmelding kwam ergens anders vandaan. Ik heb dit eerder al eens doorgegeven aan de juiste collega's en ik begreep dat het toen niet zo simpel was om meere specifieke foutmeldingen aan te tonen, maar ik geef het graag nogmaals door. Ik hoop dat we dit in de toekomst kunnen verbeteren!

Als je toch bezig bent, misschien is het een idee om de (no offense) belachelijke en arbitraire beperking te stoppen, dat je niet meer dan x producten aan eenzelfde bankrekening mag koppelen.

Is er trouwens bekend specifiek hoeveel producten dit zijn? Want dat zie ik meestal niet vermeld in posts over dit onderwerp. Waardoor je als klant dus niet aan ziet komen wanneer je hier mee te maken krijgt. Ook niet als je uitgebreid bekend bent met bestaande issues door dit forum uitgebreid te lezen.

• 143 reacties
  • 27 januari 2025

@GebruikersnaamRandomTekst Staat toch in FAQ op odido website

Je kan maximaal 5 Odido abonnementen op je naam hebben.

Bedankt voor de info. Denk je dat ze daarmee bankrekening bedoelen? Want dat staat er niet.

• 143 reacties
  • 27 januari 2025

@GebruikersnaamRandomTekst Nee, per persoon of per MijnOdiido, je vrouw/man kan ook 5 abonnementen met dezelfde bankrekening hebben en een andere MijnOdido.

Ok, dus dan is er nog steeds geen duidelijk antwoord over hoeveel producten per bankrekening die foutmelding over teveel records veroorzaakt.

• 143 reacties
  • 27 januari 2025
GebruikersnaamRandomTekst schreef:

Ok, dus dan is er nog steeds geen duidelijk antwoord over hoeveel producten per bankrekening die foutmelding over teveel records veroorzaakt.

Deze melding krijg je als je in een MijnOdido verschillende Abo's met verschillende bankrekening probeer te koppelen. Per een MijnOdido 5 abo's met identiek naam en rekeningshouders. Je echtgenote moet een aparte MijnOdido maken, en daar de producten met identieke email en jouw bankrekening koppelen. 

Twee MijnOdidos met identieke email kan niet, zover ik weet. Je emailadres is immers je loginnaam.

(Daarom is die extreme stapel eisen over identieke geboortedatum, naam (exacte spelling!) en adres zo absurd, het emailadres is de identiteit, en de beschikking over het emailadres is de verificatie dat diegene bij de instellingen mag komen.)

Marciano van Odido schreef:

Bedankt voor de terugkoppeling.

Als er twee of drie mogelijke oorzaken zijn, is het dan nog steeds niet beter om een duidelijke foutmelding te geven die aangeeft “Dit ligt waarschijnlijk aan oorzaak A of aan oorzaak B.”

De huidige melding is ambigu op zijn best, maar stuurt mensen het verkeerde pad op met een beetje pech.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen