Een suggestie, wat potentieel significante hoeveelheden frustratie kan schelen: nuttige foutmeldingen.
Specifiek als je een tweede (of derde, etc) dienst wilt koppelen in een bestaande Mijn Odido omgeving
- Als een bankrekening niet identiek is aan de bekende bankrekening:
- Niet: “te veel records”
- Maar bijvoorbeeld “kan niet koppelen, want: bankrekening komt niet overeen”
- Als een naam niet exact identiek is gespeld:
- Niet: een ambigu “Het is niet mogelijk dit mobiele nummer te koppelen.”
- Ook niet: simpelweg in een loop blijven steken waar om verificatiecode wordt gevraagd, waarna hij daarna weer om een verificatiecode vraagt, etc, etc
- Maar bijvoorbeeld: “kan niet koppelen, want: naam komt niet overeen”
Enzovoorts.
Persoonlijk ben ik van mening dat de restrictie op basis van bijvoorbeeld naam onredelijk is, als je emailadres identiek is. Maar dat is terzijde. Als die restrictie er nu eenmaal opzit, zou het dan niet vriendelijk zijn om hier eerlijk over te zijn? Zowel vantevoren als ook als foutmelding als het onbedoeld mis gaat?