Skip to main content
10000 Topics
Probleem in wijkkast Delft - Odido kan het niet oplossen. Al uren geen internet.
Ben sinds een paar weken over naar odido glasfiber. Wat kleine storingen gehad, maar over het algemeen goede snelheden (900Mbit up+ down, lekker!) en lage ping. Vandaag druk thuis aan het werken, deadlines enzo, klapt het internet er uit. Even gewacht, alles opnieuw opgestart in de meterkast, helaas, rode lampje brand op de router - geen externe verbinding. Gebeld naar Odido, de eerste keer ervaring met de helpdesk. Na wat menu's doorwerken iemand aan de lijn, geen lange wachtrij, dat viel mee. Gegevens doorgeven, er wordt een lijn test gedaan. Antwoord: er is iets aan de hand met de wijkkast. Daar kunnen we niets aan doen. Duh… wat? Jullie zijn toch mijn provider? Het maakt mij toch niet uit hoe je het regelt, maar regel die wijkkast! Geen antwoord. Ik zou wel onbeperkt 4G data op mijn mobiele telefoon kunnen krijgen. Voor een wifi hotspot in huis. Ja leuk, maar die telefoon heeft mijn vrouw mee naar haar werk. 7 uur later - nog steeds geen verbinding… geen internet, geen tv, geen vaste telefoon... Gelukkig heb ik nog een paar weken ziggo in huis liggen wegens te laat opzeggen. Je kunt zeggen van ziggo wat je wilt, maar ik heb nog nooit, in geen 25 jaar, een storing van 7 uur op mijn internet verbinding gehad.. Dus nu zit het hele huis weer op de ziggo router, dat was een uurtje werk … Doe je best odido, je kunt het! Hou deze klant! Wordt vervolgd.
Traag internet thuis (draadloos en bekabeld) en slechte klantenservice
Sinds november 2023 zijn zowel mijn bekabelde als draadloze thuisnetwerk van slechte kwaliteit (allebei zijn slecht en geen verschillen). Op 6 december 2023 heb ik voor het eerst contact opgenomen met de klantenservice hierover. Sindsdien heb ik in totaal elf (!!!) keer met de klantenservice gebeld en vier keer een E-mail gestuurd. Ik heb zelfs een aangetekende brief opgestuurd naar Odido Service BV postbus 16272 2500BG Den Haag (zoals op hun website staat vermeld) maar heb de brief retour ontvangen met de vermelding dat de postbus niet bestaat??! En terugbel afspraken worden ook niet nagekomen… Tot op heden is het probleem nog steeds niet opgelost. Het duurt inmiddels bijna 4 maanden!!Mijn huisgenoot en ik kunnen niet meer thuis werken en studeren, omdat het internet zo ontzettend traag is. In de overeenkomst is mijn maximale download- en uploadsnelheid berekend op 1000 Mbit/s. In het contract staat dat in ALLE metingen 75% of hoger van de maximale internetsnelheid moet worden gemeten. Ik heb al meerdere maanden geeneens 10% van de internetsnelheid waarvoor ik betaal.Op 2 februari heb ik een nieuwe modem ontvangen. Na het aansluiten van de nieuwe modem is de internetsnelheid zelfs nog lager.. Ik heb sinds 8 februari meerdere bekabelde en draadloze snelheidsmetingen uitgevoerd en alle testen kwamen niet boven de 5 Mbit/s. Al deze testen waren allemaal op verzoek van de Technische dienst en heb ze ook allemaal gemaild. Google pagina kan geeneens laden met deze belachelijke snelheid. Ik hoor een minimale download- en uploadsnelheid te hebben van 750 Mbit/s… vandaag heb ik weer gebeld met de klantenservice. Kreeg te horen dat ik weer m’n internet moet testen de komende 3 dagen en dat daarna een monteur wordt gestuurd. Allemaal loze beloftes, elke keer weer… ik heb al zo vaak een snelheidstest uitgevoerd en elke keer hoor ik dat ik een bericht zal ontvangen om een afspraak in te plannen met de monteur. Ik zit al 4 maanden zonder internet voor alles moet ik mijn telefoonhotspot gebruiken. Dit slaat echt helemaal nergens op. Als mijn probleem niet aankomende vrijdag wordt opgelost stap ik naar de geschillencommissie.
Na weigeren over te stappen naar Glasvezel verdwijnt klantvoordeel
Goedendag, Begin augustus vorig jaar heb ik mijn Unlimited abonnement voor twee jaar verlengd bij T-Mobile. Al sinds 2019 heb ik internet thuis en mobiel met volle tevredenheid, waardoor verlengen geen issue was voor mij. Echter werd T-Mobile vlak daarna Odido, en niet veel later werd bekend gemaakt (lees: gedreigd) dat de “oude” dsl-telefoonlijn heel binnenkort uitgezet zou gaan worden en dat ik over moest stappen op glasvezel. De aanbieding was dat ik hiervoor 10 euro in de maand meer moest gaan betalen, maar dat ik wel gratis aangesloten zou worden. De telefoontjes volgden elkaar steeds sneller op, waarbij steeds andere einddatums werden genoemd, en diverse aanbiedingen gedaan werden die nooit zwart op wit gezet kon worden. Het werd zo erg dat ik het telefoonnummer van Odido uiteindelijk heb geblokkeerd op mijn telefoon. Ik besloot zolang mogelijk de oude aansluiting te blijven gebruiken, maar inmiddels heb ik geen keuze meer, en heb ik besloten door de prijsstijging te stoppen met internet thuis. Nu krijg ik te horen dat door dit stoppen de klantvoordeel op mijn mobiel abonnement gaat vervallen, en dus 10 euro duurder gaat worden. Ik heb hierover contact gehad met de klantenservice en ben ook naar de Odido-shop hier in het centrum geweest. Wat mij opvalt is dat iedere medewerker die ik spreek alleen verstand heeft van zijn of haar eigen deelterrein. In de Odido-shop zeiden ze dat ze niets voor mij konden betekenen en dat ik contact moest opnemen met de klantenservice. De klantenservice van Internet thuis begreep dat ik niet wilde overstappen naar glasvezel, maar zei dat ik bij de collega's van mobiel moest zijn. De dame van mobiel begreep het verschil tussen dsl en glasvezel niet en kon ook niets voor me doen, want klantvoordeel gaat automatisch wanneer meerdere abonnementen op een adres zijn geregistreerd. Mijn vraag is of jullie voor zulke gevallen iets kunnen regelen voor klanten die niet vrijwillig stoppen met thuisinternet? Als alles bij het oude kon blijven zou ik niet overstappen. Op het moment dat ik mijn mobiele abonnement verlengde is mij ook niet verteld door de verkoper dat dit er aan zat te komen. Als ik het geweten had zou ik natuurlijk niet met twee jaar verlengen. Ik hoopte dat er enige coulance van jullie zijde, ik zal vast niet de enige persoon zijn die dit overkomt? Met vriendelijke groet, Jos

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen