Skip to main content

Ik heb al sinds eind oktober 2023 de glasvezelaansluiting en het installatiepakket in huis. Binnen 2 weken daarna zou de monteur een afspraak plannen voor de installatie. Tot nu toe (23 januari 2024) nog geen monteur gezien of gehoord!!

Inmiddels 2 keer contact opgenomen met de telefonische helpdesk, vele beloften over “er wordt werk van gemaakt”, maar nog altijd gebeurd er niets:  jaja “ODIDO doet het anders!!”

Wat is de gebruikelijke doorlooptijd tussen aansluiting glasvezel en installatie in huis van het pakket?

 

Hi @JDooper, een terechte vraag! Ik heb je abonnement meteen bekeken en zie dat wij nog aan de zijlijn staan. We wachten tot Open Dutch Fiber de juiste werkzaamheden heeft gedaan en de lijn gepatched en beschikbaar is. Ik zie hier dat zij verwachten dit in maart te kunnen doen. We zijn afhankelijk van deze planning en dienen af te wachten tot wij op de lijn mogen en kunnen leveren. Zodra het zover is, sturen wij direct Guidion aan en neemt deze partij contact met je op voor het maken van de installatie afspraak. Ontzettend bedankt voor je geduld! Wil je zelf met Open Dutch Fiber spreken? Dat kan via 088-1633633.


Odido heeft totaal geen grip op zijn onderaannemers.

Ik heb al langere tijd 2 gsm abonnementen en op 28 april 2023 tv en internet/glasvezel aangevraagd. Glasvezel moest nog in de straat worden aangelegd door Volker Stevin, vervolgens uitbesteed aan Open Dutch Fiber, verschillende keren werd het uitgesteld. Uiteindelijk is de aanleg eind 2023 afgerond. Ik had al in september 2023 al een compleet pakket ontvangen. Begin 2024 heeft weer een andere onderaannemer de binnen-aansluiting gerealiseerd. Nu niets meer vernomen, tig keer gebeld met Odido en Open Dutch fiber, moest vorige week nog een foto versturen met daarop de binnen-aansluiting. Vandaag weer gebeld, nog steeds niets bekend, Odido krijgt geen terugkoppeling. Denk er over om maar bij Ziggo te blijven, dit voorspelt niet veel goeds. Odido heeft totaal geen grip op uitbesteed werk en communiceert niet! Voordat ik een aansluiting heb kan ik waarschijnlijk het pakket wegens veroudering terugsturen! Jammer, denk dat velen zullen afhaken!

Rinus Paul, een zeer teleurgestelde klant, of binnenkort (ex-)


@rinuspaul Net als jij wil ik niets liever dan dat de werkzaamheden zijn afgerond en wij onze diensten aan jou kunnen leveren! 

Ik ben direct voor je gaan kijken, maar ik zie dat wij nog niets hebben doorgekregen. Ik heb daarom gelijk mijn collega’s van de Fiber afdeling aangeschoten met de vraag of zij contact op willen nemen met de (externe) netwerkbeheerder om dit in orde te maken. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd iets voor je kan betekenen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 


En eindelijk is na 10 maanden een monteur van Guidion langs geweest. Maar………

Het blijkt datr de lijn gepatched is (licht aanwezig), maar er moet “nog iets” bij Odido geregeld worden.

“Kleinigheidje meneer, binnen een aantal dagen geregeld en dan komt weeer een monteur langs voor de uiteidelijke installatie van het modem”.  Hij heeft een bericht gestuurd naar Odido en ik kreeg een “update-mail” van Odido. Inmiddels wacht ik alweer 2 weken en nog altijd GEEN aansluiting!!!!

Mijn aanvraag loopt inmiddels van juni 2023 en nog altijd niks……. ODIDO doet het inderdaad anders!!

Kan er nu eindelijk iemand in actie komen en dat “kleinigheidje” regelen?


Hey ​@JDooper, de monteur heeft het ticket doorgezet naar onze technische dienst. Zij zullen dit verder moeten onderzoeken! 


Hey ​@JDooper, de monteur heeft het ticket doorgezet naar onze technische dienst. Zij zullen dit verder moeten onderzoeken! 

Dank voor je reactie, maar……. 

Wanneer wordt wordt dit opgepakt; wat is er precies aan de hand; wanneer kan ik de volgende stap verwachten??? Precies aan deze exacte info ontbreekt het nog altijd. 

Veel vriendelijke woorden, maar daar zit ik als zeer lang wachtende klant (vanaf juni 2023!!) niet meer op te wachten. Het lijkt me dat ik voor deze uitzonderlijke situatie wel wat meer mag verwachten, dan de normale procedure, toch?

Dus nogmaals: wat is er aan de hand??

gr. Sjef Dooper 


Hi ​@JDooper, de technische dienst heeft navraag gedaan bij Guidion. Op dit moment wachten we op antwoord. We weten ook niet wat er precies aan de hand is nu, dit zal verder onderzocht moeten worden. 


Reageer