Skip to main content

Kan Odido bestande klanten niet gewoon belonen met meer korting dan nieuwe klanten?

  • 12 februari 2025
  • 8 reacties
  • 274 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 9 reacties

Wij wilde graag blijven voor internet bij ODIDO via glasvezel. Echter als je de klantenservice belt krijg je te horen dat nieuwe klanten 6 maanden korting krijgen aangeboden. En bestaande klanten maar 4 maanden. Vreemd?! In mijn ogen oneerlijke behandeling. 

Dus wij dachten dan zeggen we ons abonnement op en worden we opnieuw klant bij ODIDO. 

We zijn inmiddels 48 uur verder en wij hebben thuis geen internet. Ik ben nu uitgeweken naar de familie voor wat internet en om via deze weg dan maar een vraag te stellen. Want thuis heb ik geen internet om online een klacht in te kunnen dienen. 

Het hilarische is dat ik elke dag ODIDO gebeld heb om te vragen wat de status is. Drie medewerkers gesproken in de afgelopen drie dagen en nu drie verschillende verhalen. 

De fout ligt volgens ODIDO bij netbeheerder Delta. Die heeft de melding bij KPN achter gelaten dat onze glasvezelverbinding afgesloten moet worden. Terwijl wie moet er voor zorgen dat nieuwe klanten een glasvezelverbinding via netwerkbeheerder Delta van KPN krijgen?! ODIDO dan toch? 

Kunnen jullie vaste klanten niet gewoon 6 maanden korting geven en nieuwe klanten binnen halen met 4 maanden korting? Zodat zij ook gewoon blijven voor de 6 maanden korting die wij nu ook krijgen...

Uitgelichte reactie

12 februari 2025

Hallo ​@Ruud22 

Verlengen was in dit geval een veel makkelijkere optie voor jou, 2 maanden minder korting maar dan had je niet te maken met opzeggen, opnieuw bestellen, zonder internet zitten, apparatuur retourneren en de andere problemen die je nu hebt.

De welkomstkorting wordt maar 1 keer gegeven, dat zie je bij elke provider wel.

8 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21132 reacties
  • 12 februari 2025

Hallo ​@Ruud22 

Verlengen was in dit geval een veel makkelijkere optie voor jou, 2 maanden minder korting maar dan had je niet te maken met opzeggen, opnieuw bestellen, zonder internet zitten, apparatuur retourneren en de andere problemen die je nu hebt.

De welkomstkorting wordt maar 1 keer gegeven, dat zie je bij elke provider wel.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9047 reacties
  • 12 februari 2025

Tja, dat is inderdaad het risico wat je loopt als je opzegt en als nieuwe klant weer aanmeldt zodat je wat extra korting krijgt. De engelsen noemen dat "pound foolish penny wise". 

Maar uiteindelijk krijg je wel weer internet hoor en heb je jouw besparing te pakken.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 26 februari 2025
eric schreef:

Tja, dat is inderdaad het risico wat je loopt als je opzegt en als nieuwe klant weer aanmeldt zodat je wat extra korting krijgt. De engelsen noemen dat "pound foolish penny wise". 

Maar uiteindelijk krijg je wel weer internet hoor en heb je jouw besparing te pakken.

Tja, als medewerkers van de klantenservice zeggen dat het kan en er geen problemen op zouden treden is het raar dat dat wel gebeurd is. We zijn al 16 dagen internet loos. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 26 februari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Ruud22 

Verlengen was in dit geval een veel makkelijkere optie voor jou, 2 maanden minder korting maar dan had je niet te maken met opzeggen, opnieuw bestellen, zonder internet zitten, apparatuur retourneren en de andere problemen die je nu hebt.

De welkomstkorting wordt maar 1 keer gegeven, dat zie je bij elke provider wel.

In ons geval was het misschien makkelijker geweest, maar als ODIDO medewerkers beloven dat het kan en het lukt vervolgens niet is het ook de vraag waarom?! En ons probleem is hier verder niet mee opgelost. 

 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9047 reacties
  • 26 februari 2025

Tja, alles opzeggen en opnieuw beginnen betekend echt wel dat je de oude apparatuur moet afkoppelen en terugsturen. Je krijgt nieuwe apparatuur die dan door een monteur van Guidion weer wordt aangesloten en een nieuwe patch in de wijkcentrale. Waarom die klantenservice medewerker dacht dat dit alleen een vinkje bij je abonnement zou zijn, geen idee, want dat is er wel maar dan heet het een verlenging.

Maar ik begrijp dat je nog steeds geen verbinding hebt, dan is het toch wel tijd dat de juiste oplospartij wordt aangestuurd. Maar het begint natuurlijk bij een juiste installatie. Heeft Guidion jullie al bezocht om de nieuwe aansluiting op te leveren? Anders zou je dat eerst moeten laten doen via de klantenservice.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 26 februari 2025
eric schreef:

Tja, alles opzeggen en opnieuw beginnen betekend echt wel dat je de oude apparatuur moet afkoppelen en terugsturen. Je krijgt nieuwe apparatuur die dan door een monteur van Guidion weer wordt aangesloten en een nieuwe patch in de wijkcentrale. Waarom die klantenservice medewerker dacht dat dit alleen een vinkje bij je abonnement zou zijn, geen idee, want dat is er wel maar dan heet het een verlenging.

Maar ik begrijp dat je nog steeds geen verbinding hebt, dan is het toch wel tijd dat de juiste oplospartij wordt aangestuurd. Maar het begint natuurlijk bij een juiste installatie. Heeft Guidion jullie al bezocht om de nieuwe aansluiting op te leveren? Anders zou je dat eerst moeten laten doen via de klantenservice.

 

Er is een monteur van Guidion geweest die de apparatuur op 10 februari aangesloten heeft. Daar zijn we zelf niet aan geweest. Hij heeft het zelf uit de doos kunnen halen en open mogen maken.
Bij het zien van het rode lampje op het modem en het oranje lampje op het netwerkkastje heeft de monteur een werkbon gedicht om, om oplossing te vragen en met zijn collega van Delta gebeld. Wij (ik en mijn man) zijn beide getuigen geweest van beide acties van de monteur en de moeite die hij gedaan heeft. Wij zouden binnen 48 uur gebeld worden door de netwerkbeheerder. 

We hebben deze “overstap” in december al geregeld. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 27 februari 2025

Om dan maar bij het originele topic te blijven.

Na 17 dagen contract opgezegd. ODIDO is duidelijk te afhankelijk van Netwerkbeheerders die hun eigen gang kunnen gaan. Dus kan ODIDO je niks bieden als zij niet luisteren naar wat medewerkers met klanten afspreken. I

Hier op de community verder ook me tijd verspilt. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 27 februari 2025

Wat wij trouwens wel heel knap vonden van de hele organisatie, is dat je telefonisch je contract op kunt zeggen en terwijl je dat zegt je de lampjes van de dataverbinding op het netwerkkastje en die van het internet op je modem uit ziet gaan. 

Maar online aangesloten worden, nee daar gaat tijd overheen….

Het hele verhaal heeft voor ons eigenlijk aangevoeld als “klantje pesten", omdat je voor meer korting wilt gaan. 

Maar jullie als moderators hoeven hier verder niet meer op te reageren. Dat zou tijdsverspilling zijn namelijk. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen