Skip to main content
Beantwoord

Klik & Klaar voeding op een accu

• 11 februari 2025
  • 9 reacties
  • 217 Bekeken

• is een Top Poster
  • 8 reacties

Hi,

Zijn er al ervaringen met K&K op een accu dus zonder gebruik te maken van de Net-voeding?

gr

LJ

Beste antwoord door eLJe

Beste lezers, nog even een kort bericht over K&K op een accu (Off Grid). De oplossing die ik gebruik en prima werkt is een omvormer voor een laptop geschikt voor in de auto.

https://www.amazon.nl/dp/B083M44VBV/ref=pe_28126711_487805961_TE_item

Ik heb deze op onze 24 V accu aangesloten en het werkt prima. Deze oplossing is ook uitstekend voor in de auto, camper, camping of boot. Pas wel op dat je accu niet leeggetrokken wordt….

Succes

Bekijk origineel

9 reacties

• is een King Poster
  • 57 reacties
  • 11 februari 2025

Ik heb het modem aan een (krachtige) Powerbank gehangen, dat werkte prima (totdat de Powerbank leeg was ;-)

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 11 februari 2025

Bedankt Jako, kun je iets zeggen over hoeveel Volt de powerbank was? Of was het een normale powerbank waarop je ook een telefoon oplaadt?

• is een King Poster
  • 57 reacties
  • 11 februari 2025

het is deze, die ik vooral gekocht heb om mijn MacBook op te laden in de tuin, maar het K&K-modem werkt er dus ook op

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8707 reacties
  • 11 februari 2025

Klik en klaar is gewoon met de USB-c standaard te voorzien van energie. Dus inderdaad, zelfs out in the field via een USB-c powerbank.

• is een King Poster
  • 57 reacties
  • 11 februari 2025

een leuke test is wellicht om het modem aan te sluiten op de USB-C in mijn auto, kijken of dat werkt...

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 11 februari 2025

Jammer, bij mij niet. Zowel met een powerbank als een 'vreemde’ lader naar USB-C doet ie niks.

Nu staat er op de voeding adapter dat de output spanning 15V is, dat haalt de powerbank natuurlijk nooit. Zouden er verschillende modellen in omloop zijn?

• is een King Poster
  • 57 reacties
  • 11 februari 2025

Geloof het of niet, maar het modem werkt prima met bovengenoemde Powerbank.

Hij zakt wel ruwweg 1% per minuut dus heel lang gaat ie het niet volhouden...

Met de 65W lader van mijn MacBook doet ie het ook prima, 

ik heb nog ergens een 30W USB-C lader gevonden, daar doet ie het niet mee...

je lader/voeding moet dus wel krachtig genoeg zijn...

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 11 februari 2025

Thanks Jako, bedankt voor de nuttige info. Ik ga iets met meer power zoeken.

Ik wil nl onafhankelijk van de 230V worden dus een Powerbank er tussen moet helpen.

48 Watt minimaal….

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • Antwoord
  • 26 februari 2025

Beste lezers, nog even een kort bericht over K&K op een accu (Off Grid). De oplossing die ik gebruik en prima werkt is een omvormer voor een laptop geschikt voor in de auto.

https://www.amazon.nl/dp/B083M44VBV/ref=pe_28126711_487805961_TE_item

Ik heb deze op onze 24 V accu aangesloten en het werkt prima. Deze oplossing is ook uitstekend voor in de auto, camper, camping of boot. Pas wel op dat je accu niet leeggetrokken wordt….

Succes

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen