Skip to main content

Ik heb al langer dan vijf weken geen internet van Odido. Ik ben sinds kort klant van Odido met glasvezel. Na twee weken gebruik stopte het internet. Na vele telefoontjes met de klantenservice en wachten op terugkoppeling van de “technische” dienst, is er een monteur langsgekomen van Gideon. Die kwam al snel tot de conclusie dat er in de wijkcentrale een splitter vervangen moet worden; er waren namelijk 26 poorten met hetzelfde probleem, en deze monteur was al dagenlang tegen hetzelfde probleem aangelopen bij andere klanten in de buurt. Het vervangen van de splitter moet door ODF worden gedaan, maar dit wordt weer aangestuurd door Odido. Hier gaat het al weken mis. De technische dienst van Odido moet dit regelen, maar zij verzuimen dit al weken. Nu hebben ze dit eindelijk een paar dagen geleden gedaan, maar verkeerd, en ODF heeft mij bevestigd dat het verzoek is afgewezen. Odido moet dit dus nogmaals doen, maar na meerdere keren contact met de klantenservice blijkt dit toch erg lastig. De ene medewerker wil me niet helpen en zegt dat ik moet wachten, de andere zet het verzoek opnieuw in het systeem en zegt dat ik nogmaals negen dagen moet wachten. Het feit dat ik al vijf weken zonder internet zit, is voor hen irrelevant en een spoedprocedure is niet bekend. Ik heb het vermoeden dat dit nog makkelijk weken kan duren omdat de technische dienst van Odido zijn werk maar niet doet. Weet iemand hoe ik dit proces kan versnellen?

Hoi @Payment1393, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik heb dit direct nagekeken en het is nogmaals doorgezet naar de juiste afdeling. Maar ik wil benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooi weekend! Groetjes, Ishana

Hoi @Payment1393, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik heb dit direct nagekeken en het is nogmaals doorgezet naar de juiste afdeling. Maar ik wil benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooi weekend! Groetjes, Ishana

Om eerlijk te zijn ben ik beter geholpen met iemand die daadwerkelijk het verzoek bij ODF uitzet voor een reparatie bij de wijkcentrale. Dit is slechts een administratieve taak die al weken openstaat. Ik snap niet dat dit blijft liggen bij de Odido back-office en mij verteld wordt dan ik nogmaals 9 dagen moet wachten omdat ze een fout hebben gemaakt. Waarom beland ik weer helemaal achteraan in de rij?

Is er een mogelijkheid om mijn contract te ontbinden? Gezien ik sinds 7-oktober al geen internet heb lijkt dit een geldige reden.

Hi @Payment1393, ik begrijp je gevoel. Je belandt niet achter in de rij maar wij zijn afhankelijk van een andere partij die dit moet oplossen. Het spijt me dat dit al zolang duurt, ik kan het niet anders zeggen. Ik zie inderdaad dat je langer dan 30 dagen offline bent. Om die reden kan ik je abonnement kosteloos opzeggen. Wil je dat ik dit per direct in orde maak?

In dit geval wacht ik nog steeds op odido die het verzoek uitzet. ODF is dus nog steeds aan het wachten op jullie (al 3 weken dus). Ik beland achteraan in de rij bij jullie back-office die het verzoek moet uitzetten bij ODF.

Hey ​@Payment1393, we hebben gister Guidion gemaild om ODF aan te sturen, deze aansturing moet vanuit Guidion komen anders wordt het niet opgepakt. Hopelijk ontvang je snel een bericht van ODF! 

Hey ​@Payment1393, we hebben gister Guidion gemaild om ODF aan te sturen, deze aansturing moet vanuit Guidion komen anders wordt het niet opgepakt. Hopelijk ontvang je snel een bericht van ODF! 

Dit is weer een andere versie die ik hoor. De Guidion-monteur die een paar weken geleden bij mij is geweest, vertelde juist dat alleen Odido dit kan doen. Daarnaast heeft de klantenservice van Odido mij al meerdere keren verteld dat de backoffice dit zou gaan uitvoeren (die er uiteraard ruim de tijd voor neemt om überhaupt iets te doen—eerder een lean-back-office). Wat een rotzooitje. Jullie wijzen vooral naar andere partijen, maar jullie zijn degenen die betaald worden en verantwoordelijkheid zouden moeten nemen richting jullie klanten. Het feit dat jullie een puinhoop maken van jullie processen en afspraken met de netwerkbeheerder, zou niet mijn probleem moeten zijn.

Daarnaast heeft het gros van jullie klantenservicemedewerkers geen flauw idee wat ze moeten doen.

Ik wacht tot begin volgende week. Mocht het dan nog niet opgelost zijn, dan zeg ik mijn contract op. ODF wacht namelijk al sinds 17 oktober op aansturing.

Reageer