Skip to main content
10000 Topics
Wat een probleem modem die Zyxel EX5601 ( portforwarding onmogelijk )
Ik ga maar eens even kijken wie hier allemaal tegen het probleem aan lopen dat het modem welke je geleverd krijgt bij een nieuwe Odido aansluiting niet in orde is. problemen waar ik tegen aan loop zijn : Bij levering niet de juiste firmware/ of in ieder geval een firmware waarmee Unifi Cloud key geen ip adres kreeg. Na 2 dagen klooien kwamen we op dit forum er achter dat we zelf moesten vragen om een andere firmware update te krijgen om dat probleem op te lossen. Vreemde manier van werken volgens mij maar ja als de problemen dan weg zijn zal het wel goed zijn . Maar nee hoor problemen worden steeds groter, heb een kleine server draaien met plex media server er om maar ik denk na 2 dagen naar bagger kwaliteit wat zou er toch aan de hand zijn ? poorten netjes open gezet in de router dus verbinding moet prima zijn . Maar wat blijkt nu, de hele port forwarding in de Zyxel router werkt gewoon niet. En dan niet af en toe of met een probleem niet gewoon helemaal niet. Er is geen poort open te zetten , je kunt zo veel regels toevoegen als je wilt maar het werk niet. Deze Zyxel is een buggy apparaat met slechte firmware en niet de functionaliteit die je mag verwachten . Als je belt met de klanten service geven ze het netjes toe dat er veel bekende problemen zijn maar ze er geen oplossing voor hebben. Advies koop maar een eigen modem dan gaat er een wereld voor u open ????? Dit kan toch niet waar zijn ? en ik ben heus niet de enige die dit probleem heeft waarom lost Odido dit niet gewoon op of informeert de gebruikers dat de modems fouten bevatten ? Hoe kun je een ander modem krijgen die wel werkt ? Ow ja en Odido de snelheid is ook echt om te huilen , 2GB is niet 750MB maar goed dat komt later wel met misschien een goed werkend modem Ja mensen hebben op internet een soort houtje touwtje workaround gevonden dat als je je default gateway veranderd het dan tijdelijk wel werkt, maar als je dan een reset uitvoert of een firmware update komt werkt het niet meer ?
Internet en TV
Sinds de aanschaf van Odido internet en Tv in december 2023 veel klachten over beeld en geluid kwaliteit. Vanaf 13-12-2023 al vele malen contact gehad met de klachten afdeling. Omdat de klachten niet verdwenen werd geadviseerd op een mediabox aan te schaffen welke ik daarop heb besteld en geïnstalleerd. Ook hierna nog steeds klachten . Op 17-1-2024 adviseerde uw medewerker Ronald om betreffende mediabox met een utp kabel rechtstreeks aan te sluiten op het modem waarna het probleem absoluut opgelost zou zijn. Dit advies heb ik dan ook opgevolgd. Dezelfde Ronald deelde mij ook mee dat bij intern onderzoek van uw TD was gebleken dat er regelmatig een slechte signaal verbinding is. Op 22-1-2024 heb ik helaas weer moeten bellen dat het rechtstreeks aansluiten van de mediabox op het modem geen resultaat geeft. Zoals in eerdere gesprekken met o.a uw medewerkers Sameth, Romé,Simone,Saida en Erik werd beloofd dat binnen1 tot 3 dagen een afspraak zou volgen met een monteur is tot op heden nooit gereageerd door Odido. De afgelopen paar dagen is de situatie alleen maar erger geworden.Regelmatig valt het beeld weg, geluid loopt niet synchroon met beeld en dikwijls slechte beeldkwaliteit. Bij voorbeeld tussen 17 april en 21 april heb ik 12 onderbrekingen van het signaal gehad. Dagelijks stroom eraf halen en opnieuw opstarten gaat mij nu zo zachtjes aan de keel uithangen. Als er nu bij en door Odido geconstateerd is dat er iets mis is met de signaal verbinding mag je toch op zijn minst verwachten dat dit een keer opgelost gaat worden, zo niet dan overweeg ik vanwege het leveren van een wanprestatie en het niet nakomen van gemaakte afspraken mijn contract binnen de overeengekomen contract duur op te zeggen. Hopelijk komt het allemaal niet zover. Met vriendelijk groet, Rein Vetten

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen