calex deurbel koppelen met WIFI

  • 21 February 2024
  • 8 reacties
  • 109 Bekeken

Ik heb een Calex deurbel Die werkte goed toen ik bij provider XS4ALL zat. Sinds ik bij ODIDO zit is er veel geprobeerd, zelfs versterkers aan gesloten. Nog steeds werkt mijn deurbel niet. Wel is er een 5Ghz en 2.4Ghz kanaal gemaakt. De 2.4Ghz speciaal voor de deurbel en mijn printer. Weet hier iemand een oplossing voor dit probleem.

Waqqas 2 maanden geleden

Hallo @Gér Brand-Paler 

Kan je eens in je webbrowser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies bij band 2,4 GHz, beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

Kan de deurbel nu wel verbinding maken?

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Gér Brand-Paler 

Kan je eens in je webbrowser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies bij band 2,4 GHz, beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

Kan de deurbel nu wel verbinding maken?

Bedankt voor het snelle antwoord.

Maar bij mijn 2,4 GHz band, staat de beveiligingsmodus al op WPA2-PSK

Geen resultaat na opnieuw zetten van beveiligingsmodus. Wel een verandering in mijn Calex app.

Deze zegt nu “This Wi-Fi Network isn't secure because it has no password set. Set a password or use a different Wi-Fi network”. Deze melding had ik voorheen niet tijdens het proberen. Wat is er veranderd in mijn modem dat ik dit bericht krijg. En dat terwijl ik gewoon op het 2,4Ghz netwerk in gelogd ben met mijn laptop, en daarvoor mijn paswoord nodig had.

 

Vriendelijke groeten,

Gér Brand-Paler

Reputatie 7
Badge +15

@Gér Brand-Paler

Heb je toevallig de beveiliging niet helemaal uitgezet op diezelfde pagina waar je ook de beveiligingsmodus hebt?

Als je op een apparaat met het 2,4 GHz netwerk wilt verbinden moet je dan een wachtwoord opgeven of niet.

Kun je de deurbel ook eens resetten door de reset button 5 seconden in te drukken?

Ik heb het geprobeerd en heb de 2.4Ghz er op mijn telefoon uitgegooid.

Toen ik weer gebruik wilde maken van 2,4Ghz netwerk moest ik mijn wachtwoord invullen.

De deurbel kan ik restten, maar ik moet eerst met de Calex app de QR code te voor schijn toveren en dam moet ik via de Calex app op mijn 2,4Ghz inloggen en daar gaat het al mis.

Reputatie 7
Badge +15

@Gér Brand-Paler 

Mogelijk kan het wel opgelost worden met de nieuwe firmware voor de Zyxel-T56, met de huidige firmware zijn er problemen waardoor sommige apparaten geen verbinding maken.

De nieuwe firmware wordt momenteel nog getest maar een moderator zou je router met voorrang kunnen updaten.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de hulp en tips @Waqqas!

Ik heb je op de lijst gezet @Gér Brand-Paler zodat de firmware sneller geupgraded wordt op het modem. Het modem zal dan ongeveer vijf minuten nodig hebben om de update te downloaden, de verbinding zal dan tijdelijk wegvallen.   

Opgelost? 
 

ik heb namelijk het zelfde probleem en ik weet het nie wat moet ik doen. Ik heb van alles geprobeerd. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je op de lijst gezet @Wpnowak89. De firmware zal, door afwezigheid, maandag geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Reageer