Skip to main content

Nieuwe klant, internet zeer onstabiel

Hoi,

Vandaag aangesloten geworden op glasvezel, sinds dat moment zeeeeeer instabiel netwerk… Wel 1000/1000 ontvangst/upload, maar de ping springt tussen 2 en 1500ms.. Net nog voor de klantenservice sloot nog contact gehad met de klantenservice, maar niet goed geholpen. Monteur heeft niks gedaan (buiten de typische snelheidstest), zag dat er geen patch nodig was omdat lampje groen was, terwijl KPN’s monteur en odido in December aangaven dat odido dat zwarte kastje moest patchen??? Waarom heeft niemand dit nu dan gedaan, omdat het “gewoon werkt” helpt niet als je geeneens een youtube video, ondanks de downloadsnelheid kan afspelen als je gewoon compleet de verbinding met de nodige servers verliest, zelfde op mijn Xbox, Telefoon.. als bekabeld.. ik kan niks doen op het internet, pagina’s laden de ene keer in 1 seconde en de ander duurt het 3 minuten voordat het uberhaupt wordt geladen, multiplayer is ook onmogelijk te doen..

Hoe krijgt iemand dit voor elkaar? Eerste keer glasvezel ooit, en nu al zo’n ramp.. Mij te vertellen “Je moet geduld hebben zodat je modem goed kan verbinden” heeft geen zin als het al 4,5 uur hetzelfde probleem is met soms dat ie dus wel iets snel en fatsoenlijk laad.. En ik dacht dat Glasvezel zo snel en stabiel onder de 20ms hoorde te zijn.. wat is er aan de hand? Heeft KPN hun baan slecht gedaan door gewoon regelrecht te knippen in een andere kabel om er een toe te voegen aan het netwerk, of had de monteur van odido’s partner gewoon die patch moeten uitvoeren die hij niet deed omdat “het internet lampje op de zwarte kast is groen, knippert niet dus het is al werkend” terwijl niemand heeft gepatcht??

Enige wat ik kan vinden is dat de DHCP constant probeert te verbinden wat ik elke 2 seconden zie opduiken, hiermee is ook de “Internet” icoon constant aan het knipperen op hetzelfde tempo dat ik dit zie voorkomen in de router’s logs..

daemon debug dhcpc

udhcpc: Sending discover…

22 januari 2025

Hey ​@Jensw_, welkom op onze Community!

Aan jouw bericht te lezen herken ik je direct. Ik werd namelijk aan de mouw getrokken door mijn collega's op social media. Ik heb je vanmiddag al op de lijst gezet voor een ONT swap en verdere informatie is door mijn collega's gegeven. Morgen ontvang ik meer informatie over de situatie van WBA met de Genexis, Sam of ik zal je dan een update geven!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Aan jouw bericht te lezen herken ik je direct. Ik werd namelijk aan de mouw getrokken door mijn collega's op social media. Ik heb je vanmiddag al op de lijst gezet voor een ONT swap en verdere informatie is door mijn collega's gegeven. Morgen ontvang ik meer informatie over de situatie van WBA met de Genexis, Sam of ik zal je dan een update geven!

• is een Top Poster
  • 22 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Ik dacht serieus altijd dat “Glasvezel” lage latency/ping heeft, supersnel is, maar de latency valt toch vies tegen.. Hoe kan dat gebeuren? is het puur die ONT of heeft KPN lopen klooien met hun netwerkkabel? Voor het eerst glasvezel voor mij, dus vind het heel gek allemaal als je kijkt naar hoe glasvezel als superieur wordt gezien tov Ziggo’s DSL kabel..

Hopelijk is er morgen goed nieuws. Zal voor nu maar eens proberen iets met de mobiele sim te doen als een apparaat die ik gebruik alleen via Ethernet wil werken.. 😅

• is een Top Poster
  • 25 januari 2025

Hey de enige update die ik kreeg was dat jullie nogsteeds bezig waren :(

“Binnenkort zullen we een update doen” ben toch echt benieuwd wanneer.. want het is nu weekend wanneer er waarschijnlijk niemand werkt en het is echt verschrikkelijk met die ping.. Constant uit elke game-server en stream gegooid, zelfs via Discord die maar 100kbps gebruikt, en het ligt niet eens aan de snelheid maar aan de daadwerkelijke ping..

En als het dus die ONT van KPN is die het probleem is, is er uberhaupt een manier om die zelf te vervangen dan? Of ligt het toch aan jullie eigen netwerk? Heb geen zin om weer terug te gaan naar Ziggo, of juist als nieuwe klant naar KPN omdat als het aan mij en de media ligt, Glasvezel juist snel hoort te werken, sneller en beter dan Ziggo’s DSL.. En die ONT is toch van KPN? Dan zou het juist ook bij overstapping naar KPN ruk moeten zijn, anders heeft KPN een mooie marktwerking zo..

• is een Top Poster
  • 25 januari 2025

Misschien helpt het volgende..

ONT die ik kreeg van jullie onderaannemer komt helemaal uit 2022. En ja ik heb dat ding uit die van KPN getrokken want wordt hier stapelgek van het internet. Is dit ding niet veel te oud? Lijkt mij juist dat er zoveel netwerk updates zijn geweest dat zo’n ding uit 2022 al te oud is..?

Zo zie ik i.i.g op KPN’s forum dat er klanten zijn die destijds de ONT uit 2023 beter werkte..

Blijf het apart vinden dat ik die ONT in December kreeg, deze al “Connection” op groen had staan (zonder patch?!) en daarna eigenlijk met Odido’s daadwerkelijke aansluitdatum qua ping nooit stabiel is geweest..

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hey ​@Jensw_, nee er zit een fout in de software waardoor hij in combinatie met DHCP en een stoorzender op het netwerk van KPN niet goed werkt. Nu is KPN de nieuwe software aan het testen bij 3 klanten, zodra ze feedback gehad hebben van die 3 klanten kunnen ze constateren of het hiermee is opgelost of niet.

• is een Top Poster
  • 27 januari 2025

Hey ​@Jensw_, nee er zit een fout in de software waardoor hij in combinatie met DHCP en een stoorzender op het netwerk van KPN niet goed werkt. Nu is KPN de nieuwe software aan het testen bij 3 klanten, zodra ze feedback gehad hebben van die 3 klanten kunnen ze constateren of het hiermee is opgelost of niet.

Had t al begrepen via een medewerker van KPN, wordt pas over een maand minimaal uitgebracht.. dat duurt veel te lang gezien mn thuiswerken en andere doeleinden..

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@Jensw_ Ik kan mij voorstellen dat je daar niet blij van wordt. Als ik dit zelf voor je had kunnen oplossen, had ik dat natuurlijk meteen gedaan! 

Is het misschien een idee om de Unlimited vouchercode te gebruiken wanneer de verbinding minder is? Zo kun je in ieder geval thuiswerken. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? Ik stuur je de code dan gelijk toe. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze meteen. 

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 

• is een Top Poster
  • 31 januari 2025
Teresa van Odido schreef:

@Jensw_ Ik kan mij voorstellen dat je daar niet blij van wordt. Als ik dit zelf voor je had kunnen oplossen, had ik dat natuurlijk meteen gedaan! 

Is het misschien een idee om de Unlimited vouchercode te gebruiken wanneer de verbinding minder is? Zo kun je in ieder geval thuiswerken. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? Ik stuur je de code dan gelijk toe. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze meteen. 

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 

Op het moment tot vandaag loopt er nog zo’n voucher. Afgelopen dinsdag via het platform Tweakers.net een medewerker gesproken die eigenlijk vrijwel direct toen die “beta” software update op de huidige ONT kon gooien, wat wel iets verbeterd heeft (iig geen packet loss meer, algemeen stabieler) maar nogsteeds merk ik hier en daar wel complete connectie verliezen. O.a een andere Tweaker (die bij KPN werkt) heeft al kunnen regelen dat gisteren die Nokia ONT opgestuurd kon worden, zit nu alleen nog te klooien met Guidion die weer eens niet kunnen op een moment dat ik wel thuis ben :(

Is er geen mogelijkheid dat wanneer die ONT binnen is dat ik hem zelf bij jullie registreer? Ik ben best wel technisch en om nou een kastje eraf en erop te doen (wat mij bij deze Genexis ONT al is gelukt) lijkt mij nou ook weer niet bepaald ingewikkeld.. Scheelt dan ook weer dat er 1 zo’n monteur een tijdslot heeft van 5 uur en ik er niet eens ben om 8 uur in de ochtend.. Vorige keer toen ik ze had ingepland tussen 4 en 8 kwamen ze om 3 uur aanbellen, niet handig..

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1 februari 2025

Hi ​@Jensw_, toevallig sprak ik je vanochtend ook via webcare! We hebben inderdaad afgesproken om af te wachen of het gaat lukken met de ONT. Als deze binnen is en het lukt met het vervangen, geef ons dan het serienummer door, dan kunnen we kijken of we deze voor je kunnen registreren voordat we Guidion annuleren. En anders hebben we nog een stok achter de deur van Guidion, mocht het zelf niet lukken. We houden contact! 😁

• is een Top Poster
  • 26 februari 2025
Demi van Odido schreef:

Hi ​@Jensw_, toevallig sprak ik je vanochtend ook via webcare! We hebben inderdaad afgesproken om af te wachen of het gaat lukken met de ONT. Als deze binnen is en het lukt met het vervangen, geef ons dan het serienummer door, dan kunnen we kijken of we deze voor je kunnen registreren voordat we Guidion annuleren. En anders hebben we nog een stok achter de deur van Guidion, mocht het zelf niet lukken. We houden contact! 😁

Klopt ja, nu een maand verder nog weinig problemen ervaren met de nieuwere ONT. Blijf wel verbaasd over hoe ik het externe contact kreeg en eigenlijk om de gehele “heb geduld” klantenservice heen toch binnen 2 weken geholpen was.. Zelfs toen 3 dagen meegedaan als tester voor die Genexis software, wel balen dat het toen nogsteeds (wat) onstabieler was dan glasvezel hoorde te zijn, maar met de Nokia ONT heb ik hooguit 5 keer een drop gehad, maar thats it.. stabieler dan Ziggo nu

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@Jensw_ Wat fijn om te lezen dat je sindsdien eigenlijk amper problemen hebt ervaren. Dat is hoe het hoort! 😀

Mocht je ooit nog eens ergens tegen aanlopen, trek je dan weer bij ons aan de bel? We staan altijd klaar om je verder te helpen! 

• is een Top Poster
  • 3 maart 2025

@Jensw_ Wat fijn om te lezen dat je sindsdien eigenlijk amper problemen hebt ervaren. Dat is hoe het hoort! 😀

Mocht je ooit nog eens ergens tegen aanlopen, trek je dan weer bij ons aan de bel? We staan altijd klaar om je verder te helpen! 

Oeps.. te vroeg gezegd

Geen idee hoe ik erachter kan komen, maar gisterenavond tussen 8 en 10 viel het internet weg en gaf de router rood licht..leek toen ook niks aan werkzaamheden te zijn?

Duurde wel iets van 5 minuten tot de verbinding terug kwam

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@Jensw_ Oei, dat is niet wat we willen natuurlijk. Goed dat je het gelijk weer bij ons meldt! 

Is de verbinding sindsdien nog vaker weggevallen of was dit een eenmalig voorval? Mocht je toch merken dat de verbinding instabiel is, geef je het dan aan? Ik duik dan meteen opnieuw jouw modem in. 

Wil je alleen nog eenmaal de gegevens in je community profiel nagaan? Op basis hiervan kan ik geen abonnement vinden. 

• is een Top Poster
  • 4 maart 2025

@Jensw_ Oei, dat is niet wat we willen natuurlijk. Goed dat je het gelijk weer bij ons meldt! 

Is de verbinding sindsdien nog vaker weggevallen of was dit een eenmalig voorval? Mocht je toch merken dat de verbinding instabiel is, geef je het dan aan? Ik duik dan meteen opnieuw jouw modem in. 

Wil je alleen nog eenmaal de gegevens in je community profiel nagaan? Op basis hiervan kan ik geen abonnement vinden. 

Het zou zomaar kunnen dat het vaker is weggevallen, echter heb ik het die specifieke avond goed gemerkt omdat ik toen actief bezig was qua internetgebruik :)

Wat betreft de gegevens op mijn profiel.. die zouden up to date moeten zijn?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@Jensw_ Duidelijk! 

Ik heb nog eens met je mee gekeken met de verbinding en deze ziet er vanaf onze kant goed uit. Fijn! 

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik sta paraat! 

Ps. Ik heb jouw klantgegevens nu wel kunnen vinden, dankjewel. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen