Hoi,
Vandaag aangesloten geworden op glasvezel, sinds dat moment zeeeeeer instabiel netwerk… Wel 1000/1000 ontvangst/upload, maar de ping springt tussen 2 en 1500ms.. Net nog voor de klantenservice sloot nog contact gehad met de klantenservice, maar niet goed geholpen. Monteur heeft niks gedaan (buiten de typische snelheidstest), zag dat er geen patch nodig was omdat lampje groen was, terwijl KPN’s monteur en odido in December aangaven dat odido dat zwarte kastje moest patchen??? Waarom heeft niemand dit nu dan gedaan, omdat het “gewoon werkt” helpt niet als je geeneens een youtube video, ondanks de downloadsnelheid kan afspelen als je gewoon compleet de verbinding met de nodige servers verliest, zelfde op mijn Xbox, Telefoon.. als bekabeld.. ik kan niks doen op het internet, pagina’s laden de ene keer in 1 seconde en de ander duurt het 3 minuten voordat het uberhaupt wordt geladen, multiplayer is ook onmogelijk te doen..
Hoe krijgt iemand dit voor elkaar? Eerste keer glasvezel ooit, en nu al zo’n ramp.. Mij te vertellen “Je moet geduld hebben zodat je modem goed kan verbinden” heeft geen zin als het al 4,5 uur hetzelfde probleem is met soms dat ie dus wel iets snel en fatsoenlijk laad.. En ik dacht dat Glasvezel zo snel en stabiel onder de 20ms hoorde te zijn.. wat is er aan de hand? Heeft KPN hun baan slecht gedaan door gewoon regelrecht te knippen in een andere kabel om er een toe te voegen aan het netwerk, of had de monteur van odido’s partner gewoon die patch moeten uitvoeren die hij niet deed omdat “het internet lampje op de zwarte kast is groen, knippert niet dus het is al werkend” terwijl niemand heeft gepatcht??
Enige wat ik kan vinden is dat de DHCP constant probeert te verbinden wat ik elke 2 seconden zie opduiken, hiermee is ook de “Internet” icoon constant aan het knipperen op hetzelfde tempo dat ik dit zie voorkomen in de router’s logs..
daemon | debug | dhcpc | udhcpc: Sending discover… |