Skip to main content
Beantwoord

Glasvezelkastje ontbreekt, wel abbonement afgesloten

Hoi,

Wegens een verhuizing ga ik overstappen naar Odido. Nu heb ik 21 maart een afspraak dat er een monteur langskomt om het modem te installeren. Bij de vragenlijst voor het inplannen kwam de vraag "waar zit de glasvezelaansluiting". Nu heb ik 2 "kastjes" hangen (van Ziggo en van KPN, zie afbeeldingen) en losse kabels. Ik zie echter nergens een kastje zoals ik ze op google zie als ik zoek op "glasvezelkastje". Waar moet ik precies zijn om dat te krijgen?

Beste antwoord door rvk01

Bij Ziggo zie je al staan glasvezel-kabel netwerk. Dat is dus gewoon coax 🤡

Jij krijgt dus glasvezel via dat KPN kastje (FTU/glasvezel-eindpunt). Daar wordt een zwart kastje 'overheen' geplaatst (daar is dat lipje aan de bovenkant voor). Die moet ook op stroom. Daarnaast krijg je nog een router. Die moet ook op stroom. Van het glasvezelkastje gaat er een ethernetkabel naar die router. Vandaaruit heb je wifi en kun je een kabel trekken naar computers e.d.

Router plus eventuele ONT/glasvezelkastje worden na het maken van de spraak afspraak opgestuurd. Als je de ONT niet opgestuurd krijgt zou de monteur die bij moeten hebben maar ik weet niet of dat bij de zwarte KPN ONT altijd het geval is. Als je die alleen een router opgestuurd krijgt zou je dat even na kunnen vragen. Soms gaan ze ervanuit (of denken) dat die reeds aanwezig is (wat hier dus niet het geval is).

Bekijk origineel

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 7 maart 2025

Bij Ziggo zie je al staan glasvezel-kabel netwerk. Dat is dus gewoon coax 🤡

Jij krijgt dus glasvezel via dat KPN kastje (FTU/glasvezel-eindpunt). Daar wordt een zwart kastje 'overheen' geplaatst (daar is dat lipje aan de bovenkant voor). Die moet ook op stroom. Daarnaast krijg je nog een router. Die moet ook op stroom. Van het glasvezelkastje gaat er een ethernetkabel naar die router. Vandaaruit heb je wifi en kun je een kabel trekken naar computers e.d.

Router plus eventuele ONT/glasvezelkastje worden na het maken van de spraak afspraak opgestuurd. Als je de ONT niet opgestuurd krijgt zou de monteur die bij moeten hebben maar ik weet niet of dat bij de zwarte KPN ONT altijd het geval is. Als je die alleen een router opgestuurd krijgt zou je dat even na kunnen vragen. Soms gaan ze ervanuit (of denken) dat die reeds aanwezig is (wat hier dus niet het geval is).

• heeft eerste post geplaatst
  • 7 maart 2025

@rvk01 bedankt voor de megasnelle reactie! Volgens de informatie over het installatiepakket zit daar alleen het modem (en kabels en toebehoren) in. Ik ga vandaag even bellen met Odido.

Nogmaals bedankt!

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 7 maart 2025

Dan moeten ze heel duidelijk aan de monteur doorgeven dat die ook de ONT mee moet nemen. 

Zie ook dit topic 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 7 maart 2025

Hallo ​@Lucas_1996 

De monteur neemt geen ONT mee en komt alleen de ontvangen ONT en router aansluiten en activeren.

De ONT staat niet op de website maar deze zit wel gewoon in je installatie pakket.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen