Skip to main content
10000 Topics
Internet valt continu weg --> lampje rood T-56 modem
Hallo, Ik heb eigenlijk al een vrij slechte start gekend bij Odido. Direct na mijn aansluiting in nov-2023 slecht internet gehad. Deze viel ook continue weg. Destijds veel gebeld en er zou een ouder type modem opgestuurd worden, de T-54. Na ongeveer 5 weken, en heel veel achteraan bellen het modem gekregen. De dag voordat Gideon kwam deed internet weer (met de T-56), volgens Gideon het hele postcodegebied dat en door aanpassing in de centrale kast door Odido deed nu alles. De T-54 mocht ik weer terugsturen. Al met al bijna 2 maand zonder internet en tv gezeten. Nu 2 weken geleden weer last gehad van internet die continue wegvalt. Meerdere keren per minuut gaat verandert het internet lampje van groen naar rood naar helemaal geen lampje. Op WiFi en vaste lijn valt het internet dan ook weg. Gebeld met Odido, checks gedaan en ze zagen niets. Ik moest het toen aanzien en als de problemen bleven terug bellen. De volgende dag was het internet wel stabiel......Tot aan nu... Wederom valt het internet steeds weg. Als ik de modem uitzet en weer aan lijkt ie korte opleving te hebben van ongeveer een minuut, waarna die daarna weet onstabiel is. Odido gebeld, checks gedaan, reset gedaan, kabelaansluitingen gecontroleerd en aangedrukt, heeft niks geholpen. Uit de checks bleek dat Odido zelf ook zag dat het internet bij me wegviel. Nu is er een ticket naar de backoffice gegaan en nu ben ik bang dat daar het wachten weer gaat beginnen. Ze nemen contact op, zei de Odido medewerker. Bij mijn problemen toen ik net bij Odido was aangesloten was er ook een ticket bij ze aangemaakt en heb helemaal niks van de backoffice vernomen, alleen toen het probleem was verholpen, zo'n 7 weken later ben ik door de backoffice gebeld. Ik heb het idee dat het modem langzaam aan de geest geeft. Op de Odido site staat ook vermeld wanneer internet op rood staat er 3 mogelijkheden zijn 1) de bekabeling goed is niet goed 2) een parameter in het modem niet goed 3) modem is defect. Nu zijn de eerste 2 zaken gecheckt dus lijkt mij dat het omwisselen van het modem een hele goede kans geeft dat ik weer internet heb. Probleem is alleen dat ik waarschijnlijk meer dan een week moet wachten op de backoffice en wanneer ze uitkomen om het modem te verwisselen ik dat weer 2-3 weken verder ben. Dit zou ik graan willen voorkomen en heb hier gelezen dat Odido medewerkers op het forum ook kunnen helpen. Vandaar mijn vraag hier of iemand van Odido dit kan oppakken en het proces kan versnellen waardoor ik hopelijk binnen een aantal dagen weer stabiel internet heb. Groet, Pascal
Afspraken worden niet nagekomen
Van 9 april t/m 15 april hadden wij geen glasvezel internet, vanwege een overijverige ODF-medewerker die de kabel had doorgeknipt in de wijkcentrale. Ik heb daarover meermaals contact met jullie opgenomen, omdat voor mij al vrij snel duidelijk was waar het probleem zat, doordat meerdere buren ook zonder internet zaten. Er is genoeg op te merken over de supertrage, omslachtige en niet-servicegerichte afhandeling van de internetstoring, maar mijn klacht gaat over het niet nakomen van toezeggingen in de periode dat er geen internet was. Op 9 april ontdekte ik 's middags dat ons internet niet werkte. Ik heb direct contact opgenomen met Odido om dit te melden. Er zou een monteur van Guidion langskomen om het op te lossen. Op 10 april heb ik nogmaals contact opgenomen met jullie klantenservice, met de vraag hoe we zo snel mogelijk weer internet konden krijgen, omdat ons hele huis op internet werkt en dat nogal wat uitdagingen met zich meebracht. Omdat mijn partner onbeperkte data had, werden er in eerste instantie geen vouchers aangeboden. Ik gaf toen aan dat ik thuiswerkte, KPN-klant ben en men niet kan verwachten dat mijn partner thuisblijft om mij van internet te voorzien. Er werd mij toen een voucher aangeboden, waarvoor ik eerst een Odido-simkaart moest kopen. Dat heb ik in eerste instantie geaccepteerd, maar naderhand besefte ik dat ik dan ook een nieuwe telefoon zou moeten kopen, aangezien ik geen extra telefoon meer had liggen. Vervolgens bleek dat de hotspot van mijn vriend geen contact maakte met onze tv, waardoor we mijn KPN-data hebben gebruikt om o.a. televisie te kijken. Mijn vriend heeft toen de volgende dag (11 april) contact opgenomen met jullie en gevraagd of de extra kosten die ik zou maken wanneer mijn databundel op zou zijn, door jullie vergoed zouden worden, en dat is toen toegezegd. Mijn vriend heeft mij daar nog speciaal voor opgebeld om deze datum te noteren, zodat we daar aan zouden kunnen refereren. Op zaterdag 13 april was het moment daar dat ik door mijn data heen was. Met de toezegging van Odido in gedachten heb ik vervolgens tussen 13 april en 5 mei 10x 1GB data aangevraagd bij KPN, à €7,99 per GB. Deze week ontving ik mijn factuur van KPN en heb ik dus €79,99 aan extra kosten gemaakt doordat we een week lang geen internet van Odido hadden. Ik heb gistermiddag contact met jullie klantenservice opgenomen om deze kosten te kunnen claimen, en om ook de dagen dat we geen internet en tv hadden te laten crediteren. Tot mijn verbazing werd toen gezegd dat jullie nooit kosten van andere providers vergoeden?! Dit terwijl dit overduidelijk is toegezegd door jullie medewerker. Luister de gesprekken terug, dan zullen jullie zelf horen dat dit is toegezegd. Ik vraag Odido dan ook om dit bedrag binnen 2 weken aan ons te vergoeden. Indien jullie de onkosten niet willen vergoeden, zal ik juridische stappen ondernemen om jullie aansprakelijk te stellen voor de geleden schade. Ik stel u alvast aansprakelijk voor de kosten daarvan en de wettelijke rente.
Ervaring ODIDO internet thuis
Voor iedereen hier een korte omschrijving van hoe ODIDO omgaat met nieuwe klanten. Midden maart internet thuis abonnement aangevraagd voor nieuwe huurwoning. Begin april afspraak met monteur voor installatie (dag voor vrij genomen) Monteur kon installatie niet afmaken omdat de media converter het niet doet (kasje tussen glasvezel en modem)3 weken lang elke dag de klantenservice bellen die geen update hebben en alleen kunnen aangeven dat de 'technische afdeling’ ermee bezig is. Eind april: plots mail van installatiebedrijf voor nieuwe afspraak en dus afspraak gemaakt. Meteen ODIDO gebeld met de vraag of het dan ook opgelost kan worden zodat ik niet voor niks vrij neem en de monteur niet voor niks komt. Eind april: monteur komt niet opdagen. Installatiebedrijf geeft 1uur na afspraak aan dat hij nog onderweg is nadat wij zelf contact opnemen. 2uur na afspraak bellen we weer en geeft het installatiebedrijf aan dat de monteur al uren is uitgevallen dus er wordt gelogen aan de telefoon. Nieuwe afspraak vandaag: monteur komt binnen en vraagt of wij een nieuwe converter hebben ontvangen. Dit hebben we niet. Monteur zegt, dan kan ik ook niks want ze zijn allemaal stuk. Nu een maand verder, 3 vrije dagen en nog steeds niks. Als je de klantenservice belt dan kunnen ze het alleen weer doorzetten naar een andere afdeling wat 3 dagen duurt totdat er een antwoord komt maar de vorige keer heb ik 3 weken geen updates gehad. Te kansloos voor woorden…

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen