Skip to main content
Beantwoord

streamen naar tv camper

hoe kan ik streamen, vanaf Odido app, via chomecast, naar tv in de camper. 

Beste antwoord door Demi van Odido

Hi ​@Franknike, ik kan me voorstellen dat je ook lekker in de camper wilt genieten van onze tv-dienst! Je kan de mobiel app via een Chromecast streamen naar de tv, mits je in de EU bent. Zorg ervoor dat je mobiel apparaat en de chromecast op hetzelfde wifinetwerk zitten, dan moet dat helemaal lukken. Er was eerder wel een probleem bij Google met de Chromecasts, maar wat ik heb gelezen, zijn ze bezig met een fix hiervoor en is dit inmiddels bij de meeste mensen opgelost. Mocht het bij jou nog niet werken, kan het hieraan liggen: Google heeft probleem met niet-werkende Chromecasts opgelost, rolt fix uit - Beeld en geluid - Nieuws - Tweakers

Heb je een Chromecast met Google TV? Dan is het niet mogelijk om de Odido TV app te gebruiken. Deze werkt alleen op een vaste Internet + TV aansluiting op je adres. 

Weet je zo voldoende? 😊

Bekijk origineel

4 reacties

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1901 reacties
  • Antwoord
  • 19 maart 2025

Hi ​@Franknike, ik kan me voorstellen dat je ook lekker in de camper wilt genieten van onze tv-dienst! Je kan de mobiel app via een Chromecast streamen naar de tv, mits je in de EU bent. Zorg ervoor dat je mobiel apparaat en de chromecast op hetzelfde wifinetwerk zitten, dan moet dat helemaal lukken. Er was eerder wel een probleem bij Google met de Chromecasts, maar wat ik heb gelezen, zijn ze bezig met een fix hiervoor en is dit inmiddels bij de meeste mensen opgelost. Mocht het bij jou nog niet werken, kan het hieraan liggen: Google heeft probleem met niet-werkende Chromecasts opgelost, rolt fix uit - Beeld en geluid - Nieuws - Tweakers

Heb je een Chromecast met Google TV? Dan is het niet mogelijk om de Odido TV app te gebruiken. Deze werkt alleen op een vaste Internet + TV aansluiting op je adres. 

Weet je zo voldoende? 😊

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 19 maart 2025

Ik ga het proberen wanneer ik bij de camper ben. Vorige keer heb ik het op die manier geprobeerd en dat lukt niet. 

“voer de tv code in”

en dan:

“JE KAN NIET INLOGGEN. WANT ODIDO TV WERKT ALLEEN MET EEN VASTE ODIDO INTERNETVERBINDING OP DIT APPARAAT”. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8637 reacties
  • 19 maart 2025

Dan gebruik je de verkeerde app. Je moet hebben de " Odido tv ONLINE " versie.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 19 maart 2025

Ik probeer het op twee manieren. Nog even voor de zekerheid in een camper.:

) bovenstaande foutmelding zie ik wanneer ik de app van de Chromecast op mijn tv probeer. De Chromecast staat op de wifi van de camping. Dan krijg ik dus bovenstaande foutmelding

2) ik probeer de app op mijn telefoon. Dat is Odido TV online. (icoon van Odido met een klein wereldbolletje). Deze zet ik op de wifi van de camping. Ik zie alleen in het tv beeld geen icoon om te streamen naar bijvoorbeeld een Chromecast.

lokaal netwerk staat in de instellingen aangevinkt, dus dat is goed.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen