Skip to main content

steamen naar chromecast werkt niet met open van poorten voor extern toegang

• 12 februari 2025
  • 1 reactie
  • 82 Bekeken

beste lezer,

ik heb klik en klaar aboment,
het me gelukt om een static DHCP to te wijzen naar een pc zo dat ie extern kan worden beheerd,
en ik zet ook de juste poorten er voor open, dat werkt dan ook,

voor je begint te roept het werkt wat de extrene ip vrandert enzo, daarvoor had ik een programma draainen namelijk

maar nu kom het probleem,
waneer ik dat heb gedaan dan werk mijn chromecast niet meer temistent kan niks meer naar toe streamen maar hij heef wel verbinding met het netwerk??

de 2 ding is ik weet niet of dit hoort?
maar sinds dat dat heb geprobeerd en de instilling verwijderd heb kan ik via het extrene ip inloggen in de modem ik weet niet of dat hoort of niet?

vriendelijke groet  

Uitgelichte reactie

19 maart 2025

Hi ​@alfawolf, ik help je met liefde verder om je Chromecast weer aan de praat te krijgen! Het is mij echter niet helemaal duidelijk waarom je de apparaten extern wilt benaderen. Kan je hier meer duidelijkheid over geven? Wil je je Chromecast ook extern benaderen of is dit alleen de bedoeling voor je pc? Werkt daarnaast het streamen wel zonder je eigen externe programma? Want het lijkt er dan op dat er toch iets in de instellingen niet goed staat, waardoor het streamen niet lukt. 

Wat betreft je tweede vraag, Dit zou niet de bedoeling moeten zijn. Zou je een fabrieksreset willen uitvoeren? Er staat dan toch nog iets niet goed in de portforwarding/DHCP-instelling.

Ik ben benieuwd en denk graag met je mee!

1 reactie

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1934 reacties
  • 19 maart 2025
Uitgelichte reactie

Hi ​@alfawolf, ik help je met liefde verder om je Chromecast weer aan de praat te krijgen! Het is mij echter niet helemaal duidelijk waarom je de apparaten extern wilt benaderen. Kan je hier meer duidelijkheid over geven? Wil je je Chromecast ook extern benaderen of is dit alleen de bedoeling voor je pc? Werkt daarnaast het streamen wel zonder je eigen externe programma? Want het lijkt er dan op dat er toch iets in de instellingen niet goed staat, waardoor het streamen niet lukt. 

Wat betreft je tweede vraag, Dit zou niet de bedoeling moeten zijn. Zou je een fabrieksreset willen uitvoeren? Er staat dan toch nog iets niet goed in de portforwarding/DHCP-instelling.

Ik ben benieuwd en denk graag met je mee!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen