Skip to main content

klik&klaar eigen modem eisen

Ik vroeg me af als bij deze modem de instellingen te benaderen zijn via een IP adres net als hoe je dit bij een adsl of glasvezel modem dit ook hebt. 
Ik vraag dit omdat ik een Fritzbox eigen modem heb voor glasvezelaansluiting en vind de instellingen mbt scherm tijd voor kinderen makkelijker en overzichtelijker aan te passen. Bij de Zyxel die ik had van Odido was dit niet het geval. 
Is dan ook voor deze Klik&Klaar modem ook een optie als een schermtijd aanpassing te vinden. Indien dit niet het geval is welke modem is te adviseren hiervoor. Het liefst een Fritzbox indien bekend.

Uitgelichte reactie

20 maart 2025

Het modem is te bereiken via 192.168.1.1 en de inlog gegevens op de onderkant. Maar de NR5307 heeft geen schermtijd instellingen voor zover ik weet.

De FRITZ!Box 6850 5G is het beste geschikt voor Klik&Klaar en heeft dat wel zo te zien:

Internetgebruik met ouderlijk toezicht van de FRITZ!Box beperken

5 reacties

• is een Master Poster
  • 49 reacties
  • 20 maart 2025
Uitgelichte reactie

Het modem is te bereiken via 192.168.1.1 en de inlog gegevens op de onderkant. Maar de NR5307 heeft geen schermtijd instellingen voor zover ik weet.

De FRITZ!Box 6850 5G is het beste geschikt voor Klik&Klaar en heeft dat wel zo te zien:

Internetgebruik met ouderlijk toezicht van de FRITZ!Box beperken

• is een Master Poster
  • 49 reacties
  • 20 maart 2025

Ik zie hem toevallig hier met iets meer dan 100,- korting want hij is wel prijzig. Maar bijna uitverkocht.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8674 reacties
  • 20 maart 2025

Dat is wel de oude versie met "slechts" wifi 5 en geen ondersteuning voor het snelle 5G netwerk met 3.5 ghz 5G frequenties van Odido. De nieuwe versie staat o.a. beschreven. 

Misschien kun je beter een los wifi access point met de door jou gewenste mogelijkheden achter de Odido 5g zyxel hangen. Dat modem support echt heel goed het snelle 5G netwerk door Mimo technologie. En deze router zit al in de maandprijs inbegrepen!

• is een Master Poster
  • 49 reacties
  • 20 maart 2025

@eric

De Odido versie van de NR5307 heeft ook "slechts" wifi 5 aangezien 6 is uitgeschakeld. En de fritzbox heeft ook gewoon 4x4 MIMO antennes. Dus de fritzbox heeft WEL ondersteuning voor het snelle 5G netwerk van Odido. Mogelijk zelfs sneller dan de Zyxel aangezien er zelf meer in te stellen is qua banden. Maarja…

Een AP met die instellingen lijkt me inderdaad een veel goedkopere oplossing. Maar de vraag was "Het liefst een Fritzbox”.

• is een Master Poster
  • 49 reacties
  • 20 maart 2025

Er is blijkbaar op 1 februari dit jaar de Fritz!Box 6860 5G bijgekomen in de lijn. En een eigen topic hier in de community:

AVM Fritz!Box 6860 5G en Klik en Klaar en Mobiel 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen